wielenriet
door wielenriet Jan 22, 2006 om 17:05
Computers & telefonie

Cartridge vervangen van Epson Stylus C40 UX

Heeft iemand hetzelfde probleem gehad als ik nu heb? En hoe is dat opgelost? De zwarte cardridge kan ik niet vervangen. Deze is niet leeg maar drukt niet af. Ondertussen heb ik via Epson een extra programma ontvangen 'Powerreinigen' om het probleem te kunnen oplossen. Cartridge zou gereinigd moeten worden. Dat wordt echter niet door de software gemeld. Ik zou de printer moeten laten repareren. Wellicht kan ik dan beter een nieuwe kopen. Ik kan de cartridge niet zelf vervangen. Als ik de procedure daarvoor volg dan loopt de cartridgehouder terug in de beginstand en dan kan ik er niet bij. Is het uitschakelen van de stroom als de cartridge naar het midden loopt een noodoplossing?

Ik zou erg geholpen zijn met jullie goede suggesties

485 3 Rapporteer

bitbyter
door bitbyter - Jan 25, 2006 om 21:25
114 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo,

Ik ken de specificaties van Epson printers niet. Je kunt natuurlijk navraag doen bij een computer-speciaalzaak. Maar als niets helpt kun je proberen zo de cartridge eruit te krijgen. Maar niets forceren.

Succes

M.vr.gr Bitbyter

ko
door koedijkjvd - Jan 29, 2006 om 22:11
8 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo,

het vervangen van een cartridge is eenvoudig. Open de kap/ klep van de printer terwijl hij aanstaat en druk op de paperfeed / inkt toets. De cartridge gaat dan vanzelf in het midden staan.

Vervolgens vervangen en wederom om de paperfeed toets drukken. Wanneer je een printer niet vaak gebruikt kan het gebeuren dat de cartridge uitdroogt de gaatjes waar de inkt uit komt raken dan verstopt waardoor er niets meer geprint wordt. De software geeft dit niet aan en alles lijkt dus goed te zijn. Vervangen is de beste optie.

succes

wielenriet
door wielenriet - Jan 29, 2006 om 22:20
19 Antwoorden / 6 Vragen

De door u voorgestelde oplossing werkt niet. De cartridge gaat steeds terug in de beginstand voordat ik de kans krijg om die te vervangen. Nu heb ik zelf geen charmante oplossing gevonden. Op het moment dat de cartridge naar het midden liep heb ik de stroom uitgeschakeld. De zwarte cartridge vervangen en daarna de stroom weer ingeschakeld. De printer drukt nu weer gewoon zwarte tekst af. De statusmonitor geeft nu nog wel steeds aan dat er nog maar een bepaalde hoeveelheid inkt (zwart) in zit. Maar hij print dus wel. Mochten er nog andere oplossingen zijn hoor ik dat nog graag. Ook wat betreft die statusmonitor.

Alvast bedankt,