in
door ingridvoers May 9, 2005 om 19:52
Computers & telefonie

Cd overzetten naar MP3

Ik zou graag mijn cd's over willen zetten op mp3. Ik heb gehoord dat dit via nero kan. Ik heb programma nero 5.5, maar kom er niet aan uit.

2041 27 Rapporteer

ve
door verwijderd - May 9, 2005 om 20:54
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik gebruik zelf het programma Audiograbber. Het is gratis te downloaden via http://www.audiograbber.nl/. Werkt prima!

ve
door verwijderd - May 12, 2005 om 22:23
0 Antwoorden / 0 Vragen

zelf gebruik ik freerip, een heel makkelijk programma'tje, ook freeware

ve
door verwijderd - May 13, 2005 om 16:58
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik gebruik zelf vaak het programma 'dBpowerAMP Music Converter'. Te vinden op http://www.dbpoweramp.com/.

Maar het kan net zo makkelijk met de Microsoft Mediaplayer. In XP word een menu geladen als je de cd in de pc doet. In dat menu kan je die optie kiezen.

Johan

ve
door verwijderd - May 13, 2005 om 16:59
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik gebruik het programma eac (exact audio copy)Dit programma heeft veel mogelijkheden en is te downloaden (gratis) op

www.exactaudiocopy.de

Veel plezier ermee.

ve
door verwijderd - May 13, 2005 om 17:00
0 Antwoorden / 0 Vragen

Neem   gewoon  nero   dat  is  het  simpelste

Alles  erg  duidelijk  en gebruiksvriendelijk

Suc6

ve
door verwijderd - May 13, 2005 om 17:13
0 Antwoorden / 0 Vragen

Windows Mediaplayer 10 heeft de simpele mogelijkheid om een audio-cd te rippen.

Je zet een CD in 1 keer om naar allemaal MP3tjes op Mijn muziek ( of anders natuurlijk)

Je moet wel even naar Extra - Opties - Muziek rippen en MP3 kiezen!!

ve
door verwijderd - May 13, 2005 om 17:15
0 Antwoorden / 0 Vragen

Jullie zoeken te ver! In windows xp media player versie 10 kan je cd's rippen. In de kwaliteit die je zelf wilt.

Nero kan ook maar dan met een nieuwere versie, 6.0 of hoger.

Succes!!!

ve
door verwijderd - May 13, 2005 om 17:38
0 Antwoorden / 0 Vragen

nog eentje, maar van een nederlander CDex :) gebruikt een Lame converter van goede kwaliteit. Leest ook de titels meteen in.

ve
door verwijderd - May 13, 2005 om 18:08
0 Antwoorden / 0 Vragen

Maar in Nero 5.5 kan het natuurlijk ook prima: kies in het hoofdvenster van Nero (dus niet waar je moet kiezen wat je wilt branden) het menu [Extra's] en vervolgens [Bestanden coderen]. Er verschijnt vervolgens een scherm waarin je de te coderen bestanden kunt kiezen (de cd dus) en hoe je ze wilt coderen met diverse opties.

Succes!

ve
door verwijderd - May 13, 2005 om 20:26
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ook ik gebruik Windows Media Player Versie 10. Het tabblad rippen staat gelijk aangegeven. Dus geen gezoek!!!!!!!!!!!

ve
door verwijderd - May 14, 2005 om 01:56
0 Antwoorden / 0 Vragen

Zelf heb ik toevallig geschreven hoe je van een cd een mp3 kunt maken in Windows mediaplayer http://members.home.nl/cees.van.beurden/mp3.htm en ik moet zeggen het is er eenvoudig. Ik heb de site van mijn buurman gemaakt.

ve
door verwijderd - May 14, 2005 om 04:38
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo.   Mijn beste ervaringen heb ik gedaan met Musicmatch Jukebox.  Bij de pro verzie kan je de cd ook nog versneld opnemen. maar dan moet je bij de instelling opgeven dat je wilt kopieeren zonder geluid. Ik moet je wel even een goed tip geven wat betrefd het volume.  Want daar kan het nog wel eens goed mis gaan.  Bij het opnemen moet je wel het geluidsnivo van je geluidskaart even instellen. En dan niet de gewone volume maar de volume die je gebruikt bij het opnemen. Dat is een instelling die je kan vinden als je het geluids spiekertje rechts onder met de rechtermuistoets aan klikt. Dan krijg je de volume regelaars van verschillende apparaten zoals cd, mic, wav,midi en anderen.  Maar je moet naar opties en dan eigenschappen.  Klik op opnemen.Deze laat ook regelaars zien en zet dan de regelaar van opname van cd niet tehoog. Dit hoefd maar eenmalig.  Om na de muziek opname alles te kontroleren of het geluid goed is start dan de nero wave editor op. Daar laat je de mp3 en dan kan je even tueel de volume en andere dingen nog corrigeren. Succes.

ve
door verwijderd - May 14, 2005 om 10:49
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi Ingridvoers,net als Johan gebruik ik ook het programma van dPowerAmpconverter.Het is ook een gratis programma en het werkt heel makkelijk vind ik zelf.Maar er zijn zoveel mogelijkheden dat je er zelf achter moet komen wat jij het beste programma vindt.Heel veel succes ermee!!

                                                Lonneke

ve
door verwijderd - May 14, 2005 om 11:18
0 Antwoorden / 0 Vragen

Met welk programma je omzet is om het even, naar toch 2 belangrijke details.

Gebruik als bitrate 128 mbps, dit is min of meer de standaard, waarbij je uit mag gaan, dat de grootte dan overeenkomt met een tiende van het origineel en de geluidskaliteit die van de cd benadert.

Realiseer je, dat bij albums, m.n. live opnames waar de tracks in elkaar overlopen, dit niet kan bij MP3. Er zal tussen de tracks een seconde stilte te horen zijn. Indien dit erg bezwaarlijk is, dan kun je een cd als één totale track op je harde schijf zetten en er één MP3 bestand van maken, waarbij de afzonderlijke tracks niet apart te benadern zijn.

En last but not least, MP3 bestanden worden op een cdr gebrand als gewone bestanden, zoals je dat ook met tekstbestanden en foto's doet. Dus geen audio cd van proberen te branden. MP3 is uiteindelijk een gewoon computerbestand en geen audiobestand.

ve
door verwijderd - May 14, 2005 om 11:29
0 Antwoorden / 0 Vragen

Fantastisch, zo snel, zoveel antwoorden!!!!!!

Hier kan ik wel wat mee.

Bedankt allemaal.

ve
door verwijderd - May 15, 2005 om 11:15
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo,Kun je MP3 ook wee overzetten naar wav via mediaplayer 10 van windows.vr.gr.dubois

ve
door verwijderd - May 15, 2005 om 13:18
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi.  Het is duidelijk dat er veel programma's zijn die gebruikt kunnen worden om een cd over te zetten in mp3 files.  Net zag ik de vraag of het mogelijk is om mp3 weer te veranderen naar wav.  Dat zou ook best met de meeste programma's kunnen. Maar ik zou het niet doen ivm schijf ruimte want een gemiddelde mp3 kost aan schijf ruimte ongeveer 2 tot 4 mb terwijl een wav file aardig kan oplopen naar 40 tot 50 mb dus ik zou daar zeker even opletten. Wanneer je de mogelijk hebt om mp3 of wav om te zetten naar ogg zou ik dat zeker aanraden. Ogg files zijn bijna de helft kleiner dan mp3 maar de kwaliteit is wel beter en ligt bijna gelijk aan wav. Bovendien kan je ogg nummers later met nero ook gewoon branden als muziek cd.

Probeer eens de wave editor van nero. Het beste is om toch een nieuwere verzie van nero tegebruiken. (nero 6.0 of hoger) De wave editor is dan sterk verbeterd vergeleken de oude van nero 5.5.  Succes

ve
door verwijderd - May 15, 2005 om 21:24
0 Antwoorden / 0 Vragen

hoi Ingrid,ik heb zelf een Smart audio converter. je kan dan bestanden aanklikken en omzetten in van alles en nog wat. OOk omzetten van wav naar Mp3 Ga naar www.download.nl en zoek op Smart audio converter... SUC6

ve
door verwijderd - May 15, 2005 om 22:14
0 Antwoorden / 0 Vragen

Beste programma hiervoor is: Easy CD-DA extractor.

Downladen van www.poikosoft.com

Shareware, maar 30 dagen proberen en daarna kopen voor $ 19,95.

ve
door verwijderd - May 16, 2005 om 21:56
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ook ik heb gebruik gemaakt van de mediaplayer om mijn CD's om te zetten, alleen heet het bij mij "kopiëren" ipv "rippen"en kan ik alleen verschillende types WMA files kiezen.

Deze wilde ik gebruiken voor mijn nieuewe Auto cd speler die MP3 en WMA kan afspelen, maar helaas, na het branden van een CD (1x via explorer en 1x via Mediaplayer) speelt de CD-speler ze niet af !

Daarom mijn extra vraag: zitten er nog speciale eisen aan het branden van een MP3 CD, of is mijn CD speler gewoon niet goed ?

ve
door verwijderd - May 16, 2005 om 23:27
0 Antwoorden / 0 Vragen

Simpel: iTunes (is gratis, voor Mac en Windows)

http://www.apple.com/nl/itunes/

ve
door verwijderd - May 16, 2005 om 23:33
0 Antwoorden / 0 Vragen

Gebruik als bitrate 128 mbps, dit is min of meer de standaard, waarbij je uit mag gaan, dat de grootte dan overeenkomt met een tiende van het origineel en de geluidskaliteit die van de cd benadert.

Ik wil niet lullig doen maar als je op 128 gaat rippen kan je net zo goed de zooi van kazaa gaan plukken. Wil je een beetje kwaliteit hebben dan begint een MP3 bij 192, maar hoe hoger je neemt des te beter is de kwaliteit

ve
door verwijderd - May 16, 2005 om 23:39
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ook ik heb gebruik gemaakt van de mediaplayer om mijn CD's om te zetten, alleen heet het bij mij "kopiëren" ipv "rippen"en kan ik alleen verschillende types WMA files kiezen.

Deze wilde ik gebruiken voor mijn nieuewe Auto cd speler die MP3 en WMA kan afspelen, maar helaas, na het branden van een CD (1x via explorer en 1x via Mediaplayer) speelt de CD-speler ze niet af !

Daarom mijn extra vraag: zitten er nog speciale eisen aan het branden van een MP3 CD, of is mijn CD speler gewoon niet goed ?

ve
door verwijderd - May 17, 2005 om 16:39
0 Antwoorden / 0 Vragen

Er zijn meerdere gratis al dan niet gehackte programma's voor. Zelfs in Winamp kan het.

Weet iemand hoe ik ogg bestanden kan omzetten naar mp3 of wav?

ve
door verwijderd - May 17, 2005 om 23:45
0 Antwoorden / 0 Vragen

De vraag hoe je ogg files weer kan omzetten is simpel.  (Ook is dat volkomen overbodig want winamp kan ze afdraaien) Het kan zowie zo met de wave editor van van nero 6.0 en hoger.  Maar doe het liever niet, de kwaliteit is beter dan mp3 en de files zijn kleiner boven dien kan je de files als gewoon muziek branden op cd met de nero.  succes

ve
door verwijderd - Jun 7, 2005 om 15:30
0 Antwoorden / 0 Vragen

Een gebruiksvriendelijke is ook de free cd ripper bij download.com te halen

ve
door verwijderd - Jun 17, 2005 om 22:23
0 Antwoorden / 0 Vragen

ik zelf zet een audio cd om in mp3 door hem via media player te rippen in mp3, hij gaat dan naar mijn documenten en vandaar kun je de muziek kopieren naar de mp3 speler heel simpel