Chantage provider
Ben jarenlang klant bij Telfort. Internet, telefoon en tv. Nu wilden we overstappen naar Ziggo per 14 maart. Kregen telefoontje van telfort met aanbod om te behouden. Wou dit inzien zonder direct te beslissen, bleek het direct contract te zijn zonder dat dit was afgesproken.
Bellen om recht te zetten, leek goed te gaan.
volgende dag (14-02) zie ik dat per 27-2 alles beindigd wordt ipv 14-03, weer bellen dus.
Bleek dat telfort overstapt naar ander systeem en de 27e monteur zou komen om dit om te zetten, komt de monteur dan heb je automatisch jaarcontract, komt de monteur niet ga je met alles op zwart tot 14-03.
Je reinste chantage om mensen vast te houden, gelukkig via ziggo kunnen regelen dat ik nu per 27-02 naar hun overstap, zij zijn wel menselijk en zeggen ook dat telfort dit wettelijk niet mag.
Dit kan en mag toch niet gebeuren, chantage om klanten te behouden.
Maar ik neem aan dat u weloverwogen uw abonnement opzegt, waarom laat u zich dan in de luren leggen?
En als die monteur komt, hebt u natuurlijk niet meteen weer een jaarcontract. Onzin.
Telfort doet niets verkeerd. Als je een nieuw contract afsluit heb 14 dagen bedenkt tijd. Daar heb je gebruik van gemaakt.Je oude contract is automatisch vervallen op 27 -2 vervallen toen je je het nieuwe contract afsloot..Waarschijnlijk was het nieuwe contract een VDSL aansluiting en had je een ADSL.Dat houd in dat je een nieuw modem krijgt.Voor het ompluggen van de een naar de andere modem heb je geen monteur nog.
Als, en ik zeg als, het verhaal van TS klopt dan doet Telford wel degelijk iets verkeerd. Een verlengingsaanbod is geen contract en opzeggen per 14-03 is niet per 27-02.
@ Diumenge Bij een verlenging wordt er een nieuw contract opgemaakt De beeindiging van het oude ADSL contract eindigd als het nieuwe VDSL afgesloten contract ingaat. Er wordt altijd een bandopname gemaakt tijdens het afsluiten van een nieuw contract. En nee het verhaal van TS klopt niet.Maar het is door Ziggo opgelost,dus waar hebben we nog over
Behalve dan dat er geen sprake was van verlenging volgens TS.
Nog maar eens goed het m.i. niet helemaal kloppend verhaal van TS lezen.TS geeft zelf aan in wat andere woorden dat hij een contract ingezien heeft en gebruik gemaakt heeft van de bedenktijd. Als TS tegen de beller van het callcentrum had gezegd had dat hij niet wou verlengen was zijn contract op veertiende afgelopen.Zodra er sprake is van contractverlenging wordt er een bandopname van gemaakt.Kortom TS heeft een nieuw contract ingaande op 27-2 afgesloten en bij nader inzien gebruik gemaakt van de wettelijke 14 dagen bedenktijd.TS kon daarna gewoon overstappen naar Ziggo maar door zijn acties niet meer op 14-3.en daar klaagt ie over .Dus van chantage om bij Telfort te blijven is geen sprake.
TS heeft niet om een contract gevraagd, maar dat wel gekregen.
"Kregen telefoontje van telfort met aanbod om te behouden. Wou dit inzien zonder direct te beslissen, bleek het direct contract te zijn zonder dat dit was afgesproken."
Ja je schrijft het dus zelf ook TS heeft een nieuw contract ingezien.Nieuwe contracten ,ook bij dezelfde provider, hebben een bedenktijd en is e.a. netjes teruggedraaid door Telfort.TS kon zelfs eerder weg.Hoe dan ook het is geen chantage (misdrijf) maar een misverstand. TS komt niet zonder internet te zitten ,want de nieuwe aansluiting bij Ziggo start op 27 februari . Het verhaal over een monteur sturen is onzin die komt niet ongevraagd en is ook niet nodig.Een goeie tip aan jouw is om niet alles te geloven wat een topic starter meldt
Ingezien ja, want ongevraagd ontvangen. Kan je nou echt niet lezen? Als ik jou bel met een of ander aanbod en je zegt stuur het maar eens op zodat ik het rustig kan lezen, dan kan ik je niet een contract sturen en vervolgens stellen dat dat contract op wat voor manier dan ook een rechtsgeldige overeenkomst is.
Ik kan wel lezen hoor. Het probleem van TS is prima opgelost door Telfort en het is zeker geen chantage hooguit een foutje of een misverstand. Blijven doordrammen dat je gelijk hebt en dat zonder te weten hoe de inhoud van het gesprek van TS met het callcentrum verlopen is raar.Uit ervaring weet ik hoe dit soort gesprekken verlopen en jij dus blijkbaar niet. Je kraamt alleen maar onzin uit. Voutje bedankt! Prettig weekend .
De stuitende domheid van deze reactie... werkelijk kansloos.
"Blijven doordrammen dat je gelijk hebt en dat zonder te weten hoe de inhoud van het gesprek van TS met het callcentrum verlopen is raar.Uit ervaring weet ik hoe dit soort gesprekken verlopen en jij dus blijkbaar niet. Je kraamt alleen maar onzin uit. Voutje bedankt! Prettig weekend ."
Vreemd verhaal. Weet u dit zeker?
Ik weet hoe het werkt,TS verteld een half voor hem gunstig verhaal.Het is zeker geen chantage,want je kan bij alle providers gebruik maken van de overstap service.In dit geval maak ik op dat Ziggo opgezegd heeft en Telfort een aanbod heeft gedaan.
En ook nog: wees voorzichtig met het gebruik van het woord chantage. Kan een strafrechtelijke aanklacht opleveren als het niet terecht is.
Afgezien daarvan: u stelt dat u naar een andere provider overstapt, is het dan niet hadiger om Ziggo te benaderen en melden dat u graag ziet dat het contract al 27-2 kan ingaan? Dan heeft u helemaal geen monteur meer nbodig van Telfort waarbij ik me ook nog eens afvraag wat die dan zou kunnen en moeten doen.
Het voldoet niet aan de wettelijk definitie van chantage:
https://wetten.overheid.nl/BWBR0001854/2019-01-01/#BoekTweede_TiteldeelXXIII
(taaie kost, die wetsartikelen)
gelukkig via ziggo kunnen regelen dat ik nu per 27-02 naar hun overstap
Beetje rommelig verhaal en dat Telfort over zou gaan op een ander systeem? Als dat zo is zou u daar al geruime tijd van te voren bericht over gehad hebben. Denk eerder dat er een aanpassing nodig is voor het "nieuwe" aanbod van Telfort. Neem aan dat uw oude contract loopt tot 14 maart en in dat geval dient Telfort gewoon het huidige pakket te leveren tot die datum. En wat verstaat u onder inzien, hier kan de verwarring over zijn ontstaan. Denk er aan dat u de apparaten (modem en decoder) van Telfort terug moet sturen.
Klopt Telffort levert nu het snellere VDSL i.p.v. ADSL en dan heb je een ander modem nodig . Bij verlenging van je contract. ga automatisch over naar VDSL. Dat is een nieuwe aansluiting met een wachttijd van ca 2 weken en daar heb je geen monteur voor nodig.
Ziggo heeft een overstapservice waarbij de overstap geregeld wordt of dat alijd naadloos verloopt weet ik niet maar het scheelt wel een hoop gedoe.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Geen mogelijkheid om MEGA te bereiken, telefonisch en per mail niet. Ook v. b. brieven van ACMn gestuurd, GEEN REACTIE
na verkeerde eindafrekening, de nieuwe energieleveraar heeft tijdig afgemeld ,steeds wordt er door gegaan met een maand betaling. Deze heb ik gestorneed.
Krijg nu een aanmaning via bureau.
Lees meer
Mag de KB onjuiste informatie over mij publiceren online?
Wat kun je doen als een site van de overheid onjuiste informatie over je publiciert? Ze doen niks met mijn klacht. Het gaat om de Koninklijke bibliotheek die weigert mijn geboortejaar aan te passen. Het interesseert ze geen biet dat ze mij decennia ouder maken dan ik ben met alle gevolgen van dien.. Lees meer
Hoeveel dopjes Formil Rood gebruiken per wasbeurt?
Het flacon Formil zegt voor 42 wasbeurten inhoud te hebben, maar hoeveel gebruik je per wasbeurt? Lees meer
Populair in Computers & Telefonie
Hallo, wie weet waar ik de Evergreen top 1000 kan downloaden? Bv hartelijk dank.
In het korte verleden deed ik dat via de Pirate Bay maar die is jammer genoeg niet meer te ontvangen. Lees meer
blokkade toetsenbord
Ik heb per ongeluk mijn toetsenbord geblokkeerd zodat ik geen tekst meer kan typen. Ik werk met die comp. met windows XP. Hoe kan ik die blokkade opheffen? De overige functies werken normaal. Bedankt. Lees meer
CD-R of DVD-R
Ik wil filmpjes en foto's vanaf de laptop opslaan op een schijf. Welke kan ik het beste nemen een CD-R of DVD-R? Of maakt het niet uit. Lees meer