jscholtes
door jscholtes Sep 28, 2010 om 13:04
Computers & telefonie

Cisco Linksys WRT 160N V2 router

Ik heb al enige tijd geleden een firmware upgrade gedaan van mijn Linksys router. Sinds toen ben ik de tekst kwijt in het webinterface voor het bedienen van de router.
Als ik inlog met het admin(istratior) account zie ik de waardes die zijn ingesteld op het openingsscherm (Firefox of MS IE v8) echter niet meer de toelichtende teksten die erbij behoren.
Wat te doen?

621 6 Rapporteer

edwardus
door edwardus - Sep 28, 2010 om 13:41
6844 Antwoorden / 14 Vragen

Het is best mogelijk dat ze de help-tekst eruit gesloopt hebben.
Hebben ze dan geen (nieuwe) user manual beschikbaar gesteld?

freya
door freya - Sep 28, 2010 om 14:04
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Enne... heb je die nieuwere firmware persé nodig? Soms zitten er 'verbeteringen' in die je toch niet gebruikt en dan kun je net zo goed de oude firmware blijven gebruiken.

Freya

jscholtes
door jscholtes - Sep 28, 2010 om 14:10
777 Antwoorden / 31 Vragen

[quote=freya schreef op dinsdag 28 sep 2010, 14:04]
Enne... heb je die nieuwere firmware persé nodig? Soms zitten er 'verbeteringen' in die je toch niet gebruikt en dan kun je net zo goed de oude firmware blijven gebruiken.

Freya

Uiteraard heb ik een backup van mijn configuratiesettings. Echter alles werkt nog zoals het hoort, alleen ik kan niet meer restoren omdat die menukeuze in scherm x zit (niet in het openingsscherm) en daar kan ik niet meer aan.....

edwardus
door edwardus - Sep 28, 2010 om 15:30
6844 Antwoorden / 14 Vragen

Het kan ook een bad flash zijn.
Anders kun je vast nog wel met tftp een recovery uitvoeren.

jscholtes
door jscholtes - Sep 28, 2010 om 16:35
777 Antwoorden / 31 Vragen

[quote=freya schreef op dinsdag 28 sep 2010, 15:15]
Het lijkt mij een beetje vreemd dat door het 'flashen' van je router de mogelijkheid tot opnieuw 'flashen' opeens is verdwenen. Heb je wel de juiste versie gebruikt om je router mee te flashen? En een reset naar 'factorysettings' (meestal middels een klein knopje) helpt niet?
De betreffende menu-optie is ook niet onder een ander submenu te vinden?

Als dat allemaal niet het geval is, ben ik bang dat je met een router opgescheept zit, waar je verder niets meer aan kunt veranderen.....

Freya

Terugzetten naar factory default zie ik als een laatste redmiddel. Even afwachten of er wellicht nog andere suggesties langskomen......
Bedankt!

freya
door freya - Oct 4, 2010 om 18:32
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Het lijkt mij een beetje vreemd dat door het 'flashen' van je router de mogelijkheid tot opnieuw 'flashen' opeens is verdwenen. Heb je wel de juiste versie gebruikt om je router mee te flashen? En een reset naar 'factorysettings' (meestal middels een klein knopje) helpt niet?
De betreffende menu-optie is ook niet onder een ander submenu te vinden?

Als dat allemaal niet het geval is, ben ik bang dat je met een router opgescheept zit, waar je verder niets meer aan kunt veranderen.....

Freya