ge
door gerthuus Jun 19, 2006 om 21:20
Computers & telefonie

Cleaning kit voor laserprinters

Mijn vraag is als volgt. Sinds kort ben ik in het bezit gekomen van een 2e hands Laserprinter (Sharp SF - 7800). Tijdens het kopieren komen er hinderlijke strepen op de kopie. Nu heb ik nieuwe toner toegevoegd, maar het probleem blijft bestaan. Nu heb ik via een aantal internetbedrijven geprobeerd in het bezit te komen van een cleaning kit voor laserprinter, maar of ze hadden ze niet of ze waren niet meer leverbaar. Mijn vraag is dan ook, weet iemand hoe ik nog in het bezit kan komen van een universele/merkgebonden cleaning kit voor laserprinters. Zo'n set zou bestaan uit vloeistof en papier dat je door de kopieermachine moet laten gaan, waardoor de binnenkant gereingd wordt. Alvast bedankt voor uw reactie.

697 9 Rapporteer

stacey
door stacey - Jun 19, 2006 om 23:08
10352 Antwoorden / 12 Vragen

Hoi,

Ik heb wel iets gevonden op een duitse site,

wellicht kun je het daar bestellen;

SHARP SF-780HR HEATERKIT FOR USE IN SF-7800 / SF-7850

http://www.preiswertere-tinte.de/sharp-sf-780hr-heaterkit-for-use-in-sf-7800-sf-7850-p2990.html

Succes

heremietkreeft
door heremietkreeft - Jun 20, 2006 om 10:22
16966 Antwoorden / 202 Vragen

en de rollen zijn snel te beschadigen, als dat al niet de oorzaak is.

laaglander
door laaglander - Jun 26, 2006 om 19:22
473 Antwoorden / 1 Vragen

Hallo,

over het algemeen gesproken (ken het type op zich niet), kunnen er strepen komen van een aantal dingen. Toner, transferroller, fusing unit (verwarmings element). toner is reeds vernieuwd dus daar kan het niet meer aan liggen. transferroller, wanneer de strepen alleen aan de voorzijde (de bedrukte kant) zich voor doen, dan ligt het ook niet hieraan. Dan blijft eigenlijk alleen de fusing unit over. Bij de nieuwere HP printers is het mogelijk om een reinigings pagina af te drukken, om zodoende de unit te reinigen. Ik weet dus niet of Sharp dit ook heeft. Wat je nog zelf zou kunnen proberen, is om de fusing eruit te halen, Let wel wanneer deze volledig is afgekoeld, hij kan namelijk 180 graden worden. in de unit zitten een x aantal rollen (meestal 2) deze moeten zuiver zijn. je kunt ze proberen te reinigen met alcohol. NOGMAALS pas als deze is afgekoeld. (eigenervaring.. rol doet pijn :-))  dus dat hoef je zelf niet meer uit te zoeken ;-) ). Maar ik geef ook direct aan, het blijft een zwakke plek op de fusing unit.

Succes

ge
door gerthuus - Jun 26, 2006 om 19:23
5 Antwoorden / 8 Vragen

Allereerst nog bedankt voor je antwoord. Toch heb ik nog een vraagje. Welk soort alcohol moet ik gebruiken om de rollen te reinigen?

laaglander
door laaglander - Jun 26, 2006 om 19:41
473 Antwoorden / 1 Vragen

vragen mag altijd :-))

liefst pure alcohol en dan een stukje wc papier of zachte doek, niet te hard drukken, zoals ik al zei, de rollen kunenn kwetsbaar zijn. Wanneer je de fusing unit er al uit hebt gehaald, zou je al kunnen zien of het probleem daarin zit. er zou op een van de rollen zwart spul (de toner) kunnen zitten, dat moet je dus dan weghalen.

ge
door gerthuus - Jun 26, 2006 om 20:06
5 Antwoorden / 8 Vragen

is jenever puur genoeg of moet ik nog sterker spul gebruiken?

laaglander
door laaglander - Jun 26, 2006 om 20:10
473 Antwoorden / 1 Vragen

om een variant te maken op de rabobank reclame te maken.. jenever moet je drinken en niet mee schoonmaken. ;-)

ik denk niet dat het daarmee gaat.. beste is om toch maar langs de apotheker te gaan of waar ze het verkopen.

ge
door gerthuus - Jul 3, 2006 om 19:23
5 Antwoorden / 8 Vragen

Op advies van ondere jou reactie heb ik een fusingset op de kop weten te tikken. Ni mijn vraag hoe krijg ik in hemelsnaam het kopieerapparaat open. Door aan de binnenkant op de knop te drukken gaat hij maar ongeveer 20 cm. omhoog en hierdoor kan ik niet goed bij het verwarmingselement komen. Moet ik de glasplaat verwijderen of aan de zijkant schroeven verwijderen? Alvast bedankt voor je reactie.

laaglander
door laaglander - Jul 4, 2006 om 13:17
473 Antwoorden / 1 Vragen

eigenlijk moet ik je hierop een beetje het antwoord schuldig blijven. ik heb gezocht voor een manual voor deze machine, maar kan zelfs het type bij sharp niet terug vinden, misschien staat er nog iets extra's op de printer???

het kan voorkomen dat je inderdaad dingen los moet halen om er uberhaubt erbij te kunnen