ro
door rolex May 2, 2010 om 16:49
Computers & telefonie

Computer

goedendag, als ik een programma wil downloaden wordt het niet geinstalleerd op mijn computer.
Ben er achtergekomen door CCleaner kreeg een bericht dat er een nieuw updates was aangeklikt gedownload maar werd niet geinstalleerd.
Daarna geprobeerd iets te installeren maar ook dat ging niet.
Wie weet raad?

523 3 Rapporteer

freya
door freya - May 2, 2010 om 17:44
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Hallo rolex,

Over wat voor programma's en updates heb je het dan? Als je iets 'download' wordt het ergens opgeslagen op de harde schijf en niet meteen geïnstalleerd, daar is niets vreemds aan. Je zult daarna het bestand op de harde schijf moeten opzoeken en starten om de installatieprocedure te starten.

m.vr.gr. Freya

ro
door rolex - May 2, 2010 om 19:12
14 Antwoorden / 10 Vragen

Hallo Freya,
kreeg bericht dat ik mijn C.cleaner kon verhogen, aangeklikt en geupload maar er gebeurde niets normaal zie je open en installeer enz.enz. er gebeurde niets.
Ook heb ik geprobeerd Picasa te downloaden dat lukte en toen gebeurde er niets.
Dit heb ik sinds 1 maand
gr. Wil

freya
door freya - May 2, 2010 om 19:22
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Het is sowieso af te raden om een programma meteen te installeren bij het aanklikken via zo'n venstertje. Om te beginnen weet je niet precies wát je download (een informatie venstertje kan wel zoveel vertellen), ten tweede weet je niet of datgene wat je download wel 'virusvrij' is en tenslotte, als er tijdens het downloaden iets mis gaat zit je mogelijk met een installatieprocedure die niet goed afgesloten wordt.

Dus, altijd éérst handmatig downloaden, het bestand ergens in een makkelijk te vinden map opslaan (b.v. C:\downloads), daarna alle openstaande programma's afsluiten, (het betreffende programma eventueel een keer extra scannen op virussen) en daarna het betreffende bestand met de Windows verkenner opzoeken en starten om het te installeren.
Op deze manier loop je het minste risico dat er iets mis gaat.

Wat die ccleaner betreft kan ik je niet verder helpen (ik gebruik dergelijke software niet), maa wat Picassa betreft zou ik het eens op de hierboven beschreven manier proberen.

Freya