ni
door nijhuis63 Oct 17, 2008 om 15:25
Computers & telefonie

Computer gaat niet verder als letters

Hallo, als ik de computer start dan stopt hij bij de letters en begint opnieuw, wat zou hier de oorzaak van zijn ?ik ben nog niet zo thuis met de computertaal dus graag een antwoord die ik begrijp,bijv. dank Tiny.

1150 12 Rapporteer

cm
door cmvanderhaar - Oct 17, 2008 om 15:52
3 Antwoorden / 0 Vragen

Dat probleem hebben 'wij' ook. Een tip is om het moederboard te resetten (vraag niet hoe), maar dat hielp ons niet.

Wij zetten nu de pc aan en nadat hij een paar keer opnieuw (vanzelf) is opgestart, gaat ie wel door. Alsof hij moet opwarmen. Het duurt overigens te lang om erop te wachten, maar reken zeker op 10 minuten ;-)

Succes!

kiran
door kiran - Oct 17, 2008 om 16:30
2791 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo tiny

windows xp tips

Bovenstaande link betreft handige 'weetjes', kijk eens bij 'opstart en herstel'

Wat je ook eerst nog kan proberen is, alles van de stroom te halen en dan de aan/uit knop van de pc een keer of 6/7 in en uit te drukken. Vervolgens de stroom er weer op, opstarten en kijken wat ie doet.

to
door toerbusje - Oct 17, 2008 om 18:20
7 Antwoorden / 0 Vragen

Zoals de voorgaande schrijfster al melde.
eerst de stroomkabel uit de computer halen en 2 minuten wachten.
Hierdoor verliest de computer zijn warm geheugen namelijk.
( de bios gegevens blijven wel behouden omdat er een backup battery in de computer zit )

Als de computer dan nog niet door start en je krijgt wel een scherm te zien die de gegevens van de harddisk en cdRoms toont maar niet door start dan kun je het volgende proberen:

direct na dat de computer een piep toon geeft op F8 drukken dan komt er een windows hulp scherm tevoorschijn kies daar dan opstarten in veilige mode. Als dit gaat dan via start de computer nogmaals op nieuw laten starten. dan moet deze weer normaal werken.

geeft de computer echter aan dat er geen boot sector of system ontbreekt dan kan het zijn dat de bios de gegevens kwijt is voor het aansturen van de harddisk.
deze kunnen dan geprobeerd worden weer aan te sturen in de bios.

is deze niet aan te sturen ( op te roepen via de bios )
dan kan het zijn dat de bootsector van de harddisk stuk is.
dit kan verschillende oorzaken hebben
( slijtage van harddisk of zelfs een virus )

hopelijk zijn de laatste 2 niet aan de orde.

mvrg, Henk

holpen
door holpen - Oct 17, 2008 om 19:51
1416 Antwoorden / 0 Vragen

Wat belangrijk is om te weten is of er een foutmelding op het scherm verschijnt voordat de computer opnieuw opstart. Als dat het geval is, kunnen we al iets meer afleiden.
Komt er geen foutmelding, dan kan er van alles mis zijn, variërend van een "kapotte" windows-installatie tot aan defect geheugen. Er is dus eenvoudig meer informatie nodig. Kun je opgeven wat de laatste meldingen zijn die je ziet voordat de pc opnieuw opstart?

labswans
door labswans - Oct 17, 2008 om 19:53
1918 Antwoorden / 10 Vragen

Wat is er dan precies daarvoor gebeurd ?

Heeft het systeem wel goed gewerkt ?

graag antwoordt eerst daarop

ni
door nijhuis63 - Oct 17, 2008 om 19:58
10 Antwoorden / 20 Vragen

er is door een neef een nieuw bestand voor hp all in one geinstaleerd en nu doet hij dus zo raar meer weet ik er ook niet van ,maar ik ga ook even de andere antwoorden proberen en dan horen jullie wel hoe en wat, in ieder geval al bedankt voor deze aanwijzingen.

ni
door nijhuis63 - Oct 17, 2008 om 20:01
10 Antwoorden / 20 Vragen

 nou dat is een beetje moeilijk maar misschien begrijp je wat ik bedoel, 2x krijg ik letters en getallen te zien en dan is het over en begint het opnieuw.

dirck
door dirck - Oct 18, 2008 om 12:18
3201 Antwoorden / 3 Vragen

Kun je ook uitleggen wat er precies staat?

Krijg je bijvoorbeeld alleen het scherm te zien waar het geheugen en de harde schijf en cd of dvd spelers gedetecteerd worden?
Of krijg je ook het scherm te zien waar je kunt kiezen hoe je verder wilt gaan met opstarten van de computer? (normaal opstarten, in veilige modus opstarten en nog wat andere suggesties)

Of krijg je een melding dat er nog een Diskette (Floppy) in het diskettestation zit?

Groet, Dirck

ni
door nijhuis63 - Oct 18, 2008 om 14:38
10 Antwoorden / 20 Vragen

Hartelijk dank voor jullie hulp,ik heb alles gedaan wat er geschreven werdt en JA HOOR hij doet het weer,vraag me niet waarom want dat weet ik niet,hoofdzaak is dat ik weer kan computeren,bedankt.

Tiny.

kroonmeester
door kroonmeester - Oct 18, 2008 om 15:00
457 Antwoorden / 45 Vragen

"Hallo tiny

windows xp tips

Bovenstaande link betreft handige 'weetjes', kijk eens bij 'opstart en herstel'

Wat je ook eerst nog kan proberen is, alles van de stroom te halen en dan de aan/uit knop van de pc een keer of 6/7 in en uit te drukken. Vervolgens de stroom er weer op, opstarten en kijken wat ie doet."

@Kirian,

Het is natuurlijk voor de vraagsteller onmogelijk met een onwillige systeemkast dan ook naar voornoemd adres te gaan.

Stroomkabel er uit gehaald? 1 à 2 keer op de 'aan / power' knop drukken zonder dat er stroom op staat, dan wordt de nog aanwezige stroom ontladen.

Als alles weer 'normaal functioneert', via configutaiescherm > systeem > geavanceerd > opstart- en herstellingen > systeemfouten > vinkje weghalen bij de 'computer automatisch opnieuw opstarten'!

edwardus
door edwardus - Oct 18, 2008 om 15:07
6844 Antwoorden / 14 Vragen

Hee slimmerik, ze kan wél hier naar de Kassa site komen; we mogen aannemen dat eenieder die hier vragen stelt (en zelfs reageert) over een (of meer) werkende computer(s) heeft c.q. daar de beschikking over heeft.

dirck
door dirck - Oct 18, 2008 om 15:11
3201 Antwoorden / 3 Vragen

@meesterbever,

Het is natuurlijk voor de vraagsteller onmogelijk met een onwillige systeemkast dan ook naar voornoemd adres te gaan.

Vraagsteller kon deze vraag ook stellen en antwoord geven, dus moet het ook lukken om even naar die website te surfen. (wel met een andere computer natuurlijk)