Iedere zaterdag om 19.05 uur op
le
door lence Feb 26, 2016 om 15:47
Computers & telefonie

Computer hoog processorgebruik?

Mijn Laptop heeft regelmatig een hoog processor gebruik rond de 25%. Hoe komt dit.
Alle ( incl uitgebreid) proceesen in taakplanner bekeken, geen enkel progr. druk in de weer.
Win. indexerin, win. Search en internet uitgezet geen resultaat. De harde schijf en processor
blijven maar bezig terwijl er geen programma opstaat. Heb je hier programma's voor
om te ontdekken welk progr. zo druk in de weer is?

7850 5 Rapporteer

marita567
door marita567 - Feb 26, 2016 om 16:35
1576 Antwoorden / 17 Vragen

Hallo Lence ,

Probeer dit eens , om te kijken welk proces hier verantwoordelijk voor is ,

  1. Om uit te zoeken welk proces daarvoor verantwoordelijk is:
    Klik in taakbeheer → tabblad Prestaties op Broncontrole.
    Maximaliseer het venster
    Maak de kolom beschrijving wat smaller door de rechterkant v/d kolom naar links te slepen
    Klik op de kolom Gemiddeld CPU-verbruik
    Je ziet nu welk proces het hoogste CPUverbruik heeft.

    Bron : www.nucia.eu

le
door lence Feb 27, 2016 om 14:57
10 Antwoorden / 14 Vragen

Hallo Marita567,
Goed advies, het blijkt het proces "wuauserv" Windows Update te zijn, met 25% processor gebruik.
Ik heb deze in services gestopt en meteen stopte de ventilator ook. Daarna op "handmatig" starten gezet.
Of ik nog dan nog Windows7 updates krijg weet ik niet. Ik denk dat ik dan meteen W10 geinstalleerd krijg.
Bedankt !!

akkerdistel
door akkerdistel - Feb 26, 2016 om 17:32
1790 Antwoorden / 3 Vragen

Hoe schakel jij je laptop uit? Waar klik je dan exact op?

le
door lence - Feb 27, 2016 om 15:01
10 Antwoorden / 14 Vragen

Hallo Marita567,
Goed advies, het blijkt het proces "wuauserv",  Windows Update, te zijn, met 25% processor gebruik.
Ik heb deze in services gestopt en meteen stopte ook de ventilator. Daarna de update service op "handmatig" starten gezet.
Of ik nu  nog Windows7 updates krijg weet ik niet. Ik denk dat ik dan meteen W10 geinstalleerd krijg.
Bedankt !!

marita567
door marita567 - Feb 27, 2016 om 19:43
1576 Antwoorden / 17 Vragen

Hallo Lence ,

Graag gedaan .

Als u Windows 10 niet wilt , kunt u de update van Windows 10 verwijderen zie hier ,

Ga naar Configuratiescherm , Systeem en Beveiliging ,  Windows Update .
Klik dan op Geïnstalleerde update`s .
Type boven in het zoekveld kb3035583 , wanneer deze update tevoorschijn komt selecteer deze en klik met rechts op verwijderen .
Computer opnieuw opstarten .
Ga terug naar Windows update en klik op , naar update`s zoeken .
Staat deze update (kb3035583 ) weer bij aanbevolen / optionele update`s selecteer deze weer klik met rechts en kies verbergen .
Dan weer terug naar Windows Update , instellingen wijzigen , kies bij Belangrijke update`s , naar update`s zoeken maar laat mij bepalen of ik ze wil downloaden en installeren .

Als laatste vink Aanbevolen update`s uit , de reden waarom ziet u hier ,

gsm
door gsm - Feb 28, 2016 om 23:07
5940 Antwoorden / 47 Vragen

Soms komt wuauserv tot rust als je KB3102810 installeert. link: https://support.microsoft.com/en-us/kb/3102810.
Heel veel computers kampen met dit probleem. Ik krijg af en toe de indruk dat Microsoft de PC opzettelijk vertraagd om zo de overstap naar Windows 10 te stimuleren. Overigens vind ik in de meeste gevallen dat Windows 10 inderdaad iets vlotter werkt.
Het opstarten gaat, net als bij Windows 8.1, bij Windows 10 zeer vlot, mits de hybernation functie goed werkt. Dat is niet op alle PC's het geval en die PC's booten dan ook niet sneller dan bij Windows 7 het geval was. Het snelle opstarten is eigenlijk maar schijn en maakt dus gebruik van hybernation. Nadat het opstarten voltooid lijkt is de Windows 10 PC meestal toch nog niet helemaal gebruiksklaar.