haarp
door haarp Jan 13, 2016 om 18:43
Computers & telefonie

Computer sluit langzaam af

Computer sluit langzaam af.
Ongeveer 60-90 sec. als ik op afsluiten klik. Dit doet de computer al ruim twee weken.
Deze computer heeft een SSD.
Hoe kan ik dit verkorten?

4630 6 Rapporteer

h.
door h.terpstra - Jan 13, 2016 om 18:48
202 Antwoorden / 1 Vragen

Redactie, waarom die oude "meuk" niet verwijderen.

reflecs
door reflecs Jan 13, 2016 om 19:06
1859 Antwoorden / 4 Vragen

door h.terpstra - 13 Jan 2016 om 18:48
0 Antwoorden / 0 Vragen

Redactie, waarom die oude "meuk" niet verwijderen.
-----------------------------------------------------------------------
Reactie bij de verkeerde vraag gezet?

eclipse
door eclipse Jan 13, 2016 om 19:09
1561 Antwoorden / 370 Vragen

tsjonge wat een dombo

tijger1
door tijger1 - Jan 13, 2016 om 19:04
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@h.terpstra

Welke ouwe meuk? De vraag is van 13-01-2016.

eclipse
door eclipse - Jan 13, 2016 om 19:13
1561 Antwoorden / 370 Vragen

Normaal sluit  de computer, met ssd binnen 10/15  seconden af, doet nog  even mail checken, en gaat uit. vaak is de wachttijd  voor bepaalde programma `s  te kort om af te sluiten, dan blijft ie zoeken om af te sluiten. kunt  u wat duidelijker zijn, welk beeld  heeft u erbij? staat er achtergrond  programma s  geforceerd afsluiten ?

reflecs
door reflecs - Jan 13, 2016 om 19:32
1859 Antwoorden / 4 Vragen

Heeft u onlangs nieuwe software geïnstalleerd?

gsm
door gsm - Jan 13, 2016 om 19:40
5940 Antwoorden / 47 Vragen

Vraag jezelf af wat er twee weken geleden gebeurd kan zijn!!
Twee weken is wel lang geleden, maar ga desnoods met een herstelpunt terug naar een tijdstip voordat de PC langzaam afsloot.

Het kan een defect zijn aan je gebruikersprofiel.
Bij Windows XP computers van mijzelf is een vertraging van een minuut bij het afsluiten in het verleden meermaals veroorzaakt door CCleaner.
Omgekeerd kan in dit geval cleanen met Schijfopruiming of anders met CCleaner de oplossing zijn.
Om te testen of je profiel de oorzaak is maak je tijdelijk een nieuwe gebruiker.
Log in als de nieuwe gebruiker en kijk of de computer daarmee wel snel afsluit.

Het probleem kan ook in een bepaalde toepassing zitten.
Sluit eerst zoveel mogelijk toepassingen, ook in het systeemvak, voordat je windows afsluit.

aurora1
door aurora1 - Jan 14, 2016 om 07:24
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Kijk ook eens via msconfig bij opstarten of veel programma's mee opstarten terwijl dat niet nodig is, op de achtergrond meedraaien, en die dan alle ook weer gestopt moeten worden met het afsluiten. Met updates worden nl sommige programma's die niet mee opstartten toch weer in mee opstarten gezet.
Zie verder @reflecs en @gsm.