henson
door henson Aug 12, 2017 om 10:55
Computers & telefonie

Computer ziet bestanden op mijn Humax 5200C maar kan er niets mee (0x8000000A)

Hallo,

Heb een Humax 5200C decoder/recorder. Kon tot voor kort de  opgenomen bestanden via het draadloze netwerk bekijken/overzetten naar mijjn laptop.
Helaas lukt dit nu niet meer, krijg de foutcode 0x8000000A "De gegevens die nodig zijn voor deze bewerking zijn nog niet beschikbaar"
Waarschijnlijk wordt dit veroorzaakt door de laatste windows update en ik ben niet de enige met dit probleem, heb op internetfora nationaal/internationaal dezelfde klachten gelezen,  maar nergens de juiste oplossing gevonden...
Wie heeft wel de goede oplossing?

2959 12 Rapporteer

diumenge
door diumenge - Aug 12, 2017 om 11:00
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Zal we niet de bedoeling zijn geweest dat dat kon? Dus wellicht is dat op de een of andere manier door de leverancier (Ziggo?) uitgeschakeld?

Cookies
door Cookies - Aug 12, 2017 om 11:01
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Ondanks dit een dubbelpost is, ook hier maar even:

Al een vraag hierover gesteld op https://community.ziggo.nl

Zo nee, verstandig om dat alsnog te doen.

marita5
door marita5 - Aug 12, 2017 om 12:06
11513 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Henson ,

Stel uw vraag ook eens aan Humax :

Helpdesk ,

info@quantiselectronics.com

tel nr : 085 - 5000401

Helpdesk is op werkdagen bereikbaar van 10.00 tot 12.00 en van 13.00 tot 16.00

bron : myhumax.info

hansje klein
door hansje klein - Aug 12, 2017 om 12:24
3037 Antwoorden / 62 Vragen

Doe eerst een systeemherstel om helemaal zeker te zijn dat het aan de laatste update ligt ... of niet,

en zoek daarna eventueel verder?

tdmduc
door tdmduc - Aug 12, 2017 om 12:40
704 Antwoorden / 2 Vragen

Dit is denk ik een formaat dingetje.(ts formaat.)??

Mijn Humax had dit ook maar dit is via pc om te toveren tot elk gewenst formaat zoals Avi, Mpeg enz.(VLC werkt vaak in één keer)

Anders:

 is dit nog een lopend dingetje van Microsoft.

https://developercommunity.visualstudio.com/content/problem/59825/the-data-necessary-to-complete-this-operation-is-n.html

Anders2:

Harddisk uithalen en aan de pc hangen en checkdisk uitvoeren. Het kan natuurlijk ook gewoon een defect zijn.

sjjoppy
door sjjoppy - Aug 12, 2017 om 12:55
7190 Antwoorden / 3 Vragen

U zou de mediaplayer VLC eens kunnen installeren op de laptop, het proberen waard.
https://www.seniorweb.nl/software/vlc-media-player

reflecs
door reflecs - Aug 12, 2017 om 13:09
1859 Antwoorden / 4 Vragen

Ik vond deze wel interessant :) Ook op Humax toe te passen?

If you right click the file stored on the panasonic hd from within file explorer, you will see an option:
"Remove Properties and Personal Information"

Click this and the file will be copied across into an ie temp folder. You can access the folder while the copy is taking place, the location is in the copy window. When that is complete, the file will be there on your pc's hd ready for you to move to where you want and/or play the file directly from file explorer.
https://www.avforums.com/threads/panasonic-dlna-problems-with-the-latest-windows-10-update-error-0x8000000a.2106732/

Wie weet. U kunt eventueel eerst een stukje opnemen om dit uit te testen.

henson
door henson - Aug 12, 2017 om 13:18
338 Antwoorden / 36 Vragen

Hallo allemaal,

Bedankt voor de reacties,
@ diumenge, is altijd mogelijk geweest en toegestaan voor eigen gebruik en zie ze nog wel als bestand staan op de als mediaserver zichtbare Humax 5200C
@carola83, goede tip, ga ik zeker doen
@marita5, vlgs mij ligt het niet aan de Humax, kan de bestanden gewoon zien op de laptop, alleen afspelen/overdracht lukt niet
@hansje klein, helaas was systeembeveiliging uit...., dus geen herstelpunt te vinden (weet niet hoezo die uit stond....)
@tdmduc en sjoppie, gebruik altijd al VLC en het heeft tot voor de Windows10 update altijd goed gewerkt....

henson
door henson - Aug 12, 2017 om 20:33
338 Antwoorden / 36 Vragen

Hallo Allen,

Via de door Carola83 aangeraden Ziggosite een oplossing gevonden dankzij de hulp van reageerders daar.
Maak nu via het programma Filezilla middels de FTPserver een verbinding en kan de files weer van de Humax op m'n laptop laden.

Iedereen heel hartelijk dank voor de hulp!

Cookies
door Cookies Aug 12, 2017 om 21:18
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Mooi dat het weer werkt. Bedankt voor de terugkoppeling.

Hc
door Hc.B - Aug 13, 2017 om 11:49
5 Antwoorden / 3 Vragen

Ikzelf ben regelmatig bezig om opnames die ik heb gedaan met de humax te bewerken met en via de computer.Wat ik doe is namelijk een externe harde schijf aan de humax plaatsen en de opnames die ik wil verplaats ik dan van de humax naar de externe harddisk.Dan haal ik de externe harddisk van de humax en koppel hem aan de laptop.Via een gratis computerprogramma is het dan mogelijk om de op linux geformatteerde harddisk uit te lezen en dan alleen te kopieerden naar je laptop of computer.Zorg er wel voor dat je externe harddisk isgeformateerd door de humax,anders werkt het niet. Het gratis programma is Ext2fsd maar ook Ext2mgr.Je moet gewoon zelf proberen wat voor jou enjou systeem het beste is.Tevens is er ook een betaal versie van Paragon nm Paragon ExtFS for Windows.Weet niet hoe dit werkt en hoe duur het is.Hiervan is een trail versie,zelf nog niet geprobeerd.Hopelijk heb ik je hiermee kunnen helpen,lijkt moeilijk maar het is simpel.Succes

Hc
door Hc.B - Aug 13, 2017 om 17:40
5 Antwoorden / 3 Vragen

Er schijnt speciale software te zijn die de speciale ts-bestanden bewerken.Het zijn videoredo en TS-video.Dus je alles wat je opneemt met een humax bewerken zoals jij het wilt en opslaan als een avi , mkv bestand.

gsm
door gsm - Aug 13, 2017 om 20:46
5940 Antwoorden / 47 Vragen
tdmduc
door tdmduc Aug 14, 2017 om 11:43
704 Antwoorden / 2 Vragen

Gewoon naast je standaard Windows 10 setup/install altijd even een pakket codecs(K-Lite) installeren die alle media weer toegankelijk maakt.

Sinds jaar en dag bekend bij syteembeheerders dat Microsoft altijd overhoopt ligt met softwareontwikkelaars en standaarden.

Bovendien, Topicstarter heeft het al opgelost met Filezilla.

gsm
door gsm Aug 14, 2017 om 15:59
5940 Antwoorden / 47 Vragen

Filezilla is natuurlijk geen echte oplossing, maar in dit geval wel een goede bypass.