cv
door cvdv Sep 3, 2017 om 18:56
Computers & telefonie

Computerprogramma overzetten

Heb onlangs een nieuwe ssd-computer aangeschaft met Windows10. Helaas werd het Adobe Photoshop Elements 8.0 - programma niet meegeleverd. Op mijn enkele jaren geleden aangeschafte laptop met Windows 7 werd het wél meegeleverd; het stond er al op geïnstalleerd. Uiteraard heb ik hiervan geen disc, dus ook niet het volledige serienummer (laatste 4 cijfers staan normaal gesproken op de hoes van de disc). Nu zou ik tóch het programma vanaf de laptop op de nieuwe ssd-computer willen zetten, want ik wil niet extra betalen voor een programma wat ik al legaal heb. Hoe krijg ik dat voor elkaar met een onvolledig serienummer, of is er een mogelijkheid om de laatste 4 cijfers van dat serienummer aan mijn laptop te ontfutselen? Bij voorbaat dank voor een eventuele oplossing. C. van de Ven.

9286 10 Rapporteer

Cookies
door Cookies - Sep 3, 2017 om 18:59
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Je kan kijken of dit programma het volledige serienr. kan vinden https://www.gratissoftwaresite.nl/downloads/softkey-revealer-werktuigen-serienummer-licentie-sleutel-key

Wellicht heb je hier ook nog wat aan https://helpx.adobe.com/nl/photoshop-elements/kb/photoshop-elements-7-8-9-downloads.html

Ik zie dat ondertussen elements 15 verkocht wordt. Dan is 8 wel een heel oude versie.

cv
door cvdv Sep 9, 2017 om 14:38
20 Antwoorden / 25 Vragen

Helaas, het volledige serienummer van 24 cijfers geeft-ie niet. De laatste 4 cijfers (die van de hoes) blijven geheim. Volgens mij heeft dit te maken met het feit dat PSE niet gratis is, want het volledige serienummer van Adobe Reader (gratis!) werd wél ontdekt. Ik vind dit niet eerlijk, want indirect betaal je ook voor de software op je laptop bij aanschaf van het apparaat, en op déze wijze laten ze je dubbel betalen voor hun software! Daarom vertik ik het om de nieuwste versie aan te schaffen; ik ben tevreden met 8.0 want zó vaak gebruik ik het óók weer niet. Dan maar alléén op de laptop, en niet op de nieuwe pc............
Bedankt voor de reacties.

diumenge
door diumenge - Sep 3, 2017 om 19:12
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Je hebt dat programma legaal op de Windows 7 PC, dat wil helemaal niet zeggen dat je die legaal kan overzetten naar de nieuwe PC.

Cookies
door Cookies Sep 3, 2017 om 19:17
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Vermoed ook dat het om een OEM licentie gaat. Maar het valt altijd te proberen.

diumenge
door diumenge Sep 3, 2017 om 19:41
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Precies. Het zal vast wel kunnen, maar niet noodzakelijk legaal.

Cookies
door Cookies - Sep 3, 2017 om 19:29
13336 Antwoorden / 36 Vragen

En mocht het allemaal niet lukken, er zijn genoeg goede, gratis fotobewerkingsprogramma's https://www.gratissoftwaresite.nl/downloads/fotobewerking

jo
door jorisw Sep 3, 2017 om 20:29
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Maar voor 8 tientjes moet je niet gaan tobben. PS Elements laat al die gratis programma's achter zich (al was het maar omdat de software die er toe doet - de bewerkingsengine - hetzelfde is als in de professionele PS, alleen met een makkelijker jasje er overheen).

Cookies
door Cookies Sep 3, 2017 om 20:50
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Wat TS wil, toch? Persoonlijk vind ik Elements niet echt bijzonder. CS6 ja, maar dat heb je niet voor 8 tientjes.;-))

costnix
door costnix - Sep 3, 2017 om 21:28
2874 Antwoorden / 1 Vragen

Voor als het niet mocht lukken, probeer dan The Gimp.
Ik gebruik al jaren The Gimp. Deze is gratis en is net zo krachtig als Photoshop Elements. Het is wel even omschakelen.
Uitleg in het Engels (er is wel de Nederlandse taal ingebouwd):
https://www.gimp.org/news/2017/08/24/gimp-2-9-6-released/
Hier ophalen:
https://www.gimp.org/downloads/

tdmduc
door tdmduc - Sep 4, 2017 om 08:46
704 Antwoorden / 2 Vragen

Aangezien Adobe een aantal jaren geleden is overgeschakeld naar een nieuw registratiesysteem via Creative Cloud zal het een lastige worden als u geen account heeft bij Adobe.

Ook niet geheel onbelangrijk:

Gaat het werken op Windows 10?

https://forums.adobe.com/thread/1957844

bi
door bigale50 - Sep 4, 2017 om 13:44
25 Antwoorden / 1 Vragen

De software, die op een computer staat, is meestal alleen geldig voor die computer. Dus ook de Windows, die er op staat met een licentienummer, mag alleen op die computer draaien. Dat zijn zogenaamde oem-versies. Alleen retail programma's mag U meenemen naar een andere computer, maar dan heeft U ook een CD/DVD en serienummer erbij.

gerbera
door gerbera - Sep 4, 2017 om 15:12
7374 Antwoorden / 14 Vragen

Mocht het programma geregistreerd zijn dan zou er een mogelijkheid zijn dat u een nieuw nummer krijgt. Echter bestaat de mogelijkheid dat het programma niet op Win10 werkt.

ja
door jan24 - Sep 4, 2017 om 16:52
109 Antwoorden / 4 Vragen

Windows 10 ondersteubt PE8 niet.
Dat geldt pas vanaf PE13.

De eerder genoemde gratis programma's, o.a. The Gimp zijn acceptabele alternatieven. Zeker The Gimp.
Ik begrijp uw standpunt, u wordt nu gedwongen afstand te moeten doen van een legaal verkregen programma. Dat is altijd lastig met vooraf geinstalleerde programma's.

cv
door cvdv - Sep 9, 2017 om 14:45
20 Antwoorden / 25 Vragen

Beste mensen, mijn antwoord op al uw reacties staat te lezen als reactie op het eerste antwoord bovenaan van CAROLA83. Dank voor al uw tips en reacties. C van de Ven.

cv
door cvdv - Sep 9, 2017 om 16:09
20 Antwoorden / 25 Vragen

Geachte meedenkers, het probleem is opgelost, en wel in zoverre dat het niet kan lukken! Ik heb de Online Support van mijn laptop geraadpleegd (Packard Bell), en daarin schrijven zij: "Via Packard Bell Recovery Management kunt u een Applicatie- en Driver-CD of DVD maken om toegang te krijgen tot de installatiepakketten van uw vooraf geïnstalleerde software en drivers. Wanneer u echter de door u gemaakte CD of DVD bekijkt, ontbreken sommige softwarepakketten. OPLOSSING: sommige softwarepakketten zijn alleen onder licentie gegeven als onderdeel van de oorspronkelijke, vooraf geïnstalleerde, software en kunnen niet op deze Applicatie- en Driver-CD of DVD worden inbegrepen".
Hier valt dus kennelijk ook Photo Shop Elements onder! Ik zal mijn plaatjes dus eerst op mijn laptop moeten bewerken (indien nodig), en daarna eventueel in een bestandje op mijn nieuwe pc moeten zetten (óf een ander fotobewerkingsprogramma op die pc downloaden).