de
door denbar Dec 23, 2005 om 17:12
Computers & telefonie

Concepts ICT - Géén eenmalige kosten... TOCH WEL!

Grrr!!! @$%!#$^%$^$@^!^!%$$#^^&*$#&*@%^!@

Heb 2 maanden geleden mijn abbonement netjes opgezet bij Concepts ICT (heb al zoveel gekloot met dit bedrijf gehad) en laten migreren naar Wanadoo, wat allebei via BBNED loopt. Allemaal goed verlopen, netjes brief van Concepts gehad dat het was opgezegd, Wanadoo draait inmiddels alweer. Krijg ik toch een eindafrekening binnen van Concepts ICT binnen met "Disconnectkosten" á €74.97 (€63 excl. BTW)!!!

Blijkt dat er in de algemene voorwaarden (artikel 14.3) staat dat deze eenmalige kosten bij opzegging/migratie worden betaald... Slaat dus zwaar helemaal nergens op, helemaal niet omdat men regelmatig adverteerd met "geen éénmalige kosten". Weet iemand misschien of dat zomaar kan/mag??

http://concepts.watkostmedat.nl/list&bedrog/EenmaligeKosten.htm

684 3 Rapporteer

op
door opaoma - Dec 24, 2005 om 06:26
1 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi

Ik denk dat dit wel mogelijk en ook de grote valkuil is bij meerdere abonnementen. In de advertentie wordt vaak verwezen i(n de naar de kleine lettertjes) instap kosten en niet naar de kosten als men op wil zeggen

ko
door komik - Dec 29, 2005 om 22:46
10 Antwoorden / 0 Vragen

Deze"opzegkosten"moet je bij diverse andere providers ook betalen. De 'oplichters'  willen natuurlijk niet graag dat je opzegd!

Ik vind het trouwens wel vreemd dat bij migratie binnen hetzelfde (BBNED) netwerk deze kosten worden berekend. Meestal eisen ze dit bij migratie naar verschillende nettten.Maar je moet het toch betalen. Het zal wel in de kleine lettertjes staan, maar deze 'lettertjes' zijn meestal verdomde klein en een beetje verborge.

Komik

be
door beginner1967 - Dec 30, 2005 om 14:29
2 Antwoorden / 0 Vragen

De vraag is wanneer kreeg u de algemene voorwaarden onder ogen en van wanneer zijn deze.

Onder de eenmalige kosten worden blijkbaar alleen de instapkosten gestopt.  Echter, voordat de consument als leek een contract aan gaat is de verkopende partij, in dit geval de provider, als hij ze heeft verplicht  deze aan de consument op een overzichtelijke manier te leveren.  In die voorwaarden wordt meestal ook een beeindiging genoemd van het contract als deze voorwaarden wijzigen.  De consument gaat dan immers niet meer met de voorwaarden akkoord.  Indien de consument niet in de daarop gestelde termijn opzegd mag de verkoper uitgaan van een akkoord bevinding.

Daarom is het moment van het ontvangen van de voorwaarden belangrijk.  Immers, als u ze nooit heeft gehad, ze niet op de faktuur staan en pas achteraf naar de voorwaarden wordt verwezen had u dit niet kunnen weten en mocht u van hun reclame uitgaan.  Zijn de voorwaarden sinds 1 maand gewijzigd, gaat de wijziging per 1-1-2006 in en stond het niet in de oude voorwaarden, dan moeten ze u onder de oude voorwaarden laten vertrekken.

Probeer hierover met C ICT schriftelijk te overleggen.  Als ze vol blijven houden, let dan op de invorderringskosten want deze kunnen zeer hoog uitvallen.

suc6

Ed.