de
door denbar Dec 23, 2005 om 17:12
Computers & telefonie

Concepts ICT - Géén eenmalige kosten... TOCH WEL!

Grrr!!! @$%!#$^%$^$@^!^!%$$#^^&*$#&*@%^!@


Heb 2 maanden geleden mijn abbonement netjes opgezet bij Concepts ICT (heb al zoveel gekloot met dit bedrijf gehad) en laten migreren naar Wanadoo, wat allebei via BBNED loopt. Allemaal goed verlopen, netjes brief van Concepts gehad dat het was opgezegd, Wanadoo draait inmiddels alweer. Krijg ik toch een eindafrekening binnen van Concepts ICT binnen met "Disconnectkosten" á €74.97 (€63 excl. BTW)!!!


Blijkt dat er in de algemene voorwaarden (artikel 14.3) staat dat deze eenmalige kosten bij opzegging/migratie worden betaald... Slaat dus zwaar helemaal nergens op, helemaal niet omdat men regelmatig adverteerd met "geen éénmalige kosten". Weet iemand misschien of dat zomaar kan/mag??


http://concepts.watkostmedat.nl/list&bedrog/EenmaligeKosten.htm

683 3 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

op
door opaoma - Dec 24, 2005 om 06:26
1 Antwoorden / 0 Vragen
0

Hoi


Ik denk dat dit wel mogelijk en ook de grote valkuil is bij meerdere abonnementen. In de advertentie wordt vaak verwezen i(n de naar de kleine lettertjes) instap kosten en niet naar de kosten als men op wil zeggen

ko
door komik - Dec 29, 2005 om 22:46
10 Antwoorden / 0 Vragen
0

Deze"opzegkosten"moet je bij diverse andere providers ook betalen. De 'oplichters'  willen natuurlijk niet graag dat je opzegd!


Ik vind het trouwens wel vreemd dat bij migratie binnen hetzelfde (BBNED) netwerk deze kosten worden berekend. Meestal eisen ze dit bij migratie naar verschillende nettten.Maar je moet het toch betalen. Het zal wel in de kleine lettertjes staan, maar deze 'lettertjes' zijn meestal verdomde klein en een beetje verborge.


Komik 

be
door beginner1967 - Dec 30, 2005 om 14:29
2 Antwoorden / 0 Vragen
0

De vraag is wanneer kreeg u de algemene voorwaarden onder ogen en van wanneer zijn deze. 


Onder de eenmalige kosten worden blijkbaar alleen de instapkosten gestopt.  Echter, voordat de consument als leek een contract aan gaat is de verkopende partij, in dit geval de provider, als hij ze heeft verplicht  deze aan de consument op een overzichtelijke manier te leveren.  In die voorwaarden wordt meestal ook een beeindiging genoemd van het contract als deze voorwaarden wijzigen.  De consument gaat dan immers niet meer met de voorwaarden akkoord.  Indien de consument niet in de daarop gestelde termijn opzegd mag de verkoper uitgaan van een akkoord bevinding.


Daarom is het moment van het ontvangen van de voorwaarden belangrijk.  Immers, als u ze nooit heeft gehad, ze niet op de faktuur staan en pas achteraf naar de voorwaarden wordt verwezen had u dit niet kunnen weten en mocht u van hun reclame uitgaan.  Zijn de voorwaarden sinds 1 maand gewijzigd, gaat de wijziging per 1-1-2006 in en stond het niet in de oude voorwaarden, dan moeten ze u onder de oude voorwaarden laten vertrekken.


Probeer hierover met C ICT schriftelijk te overleggen.  Als ze vol blijven houden, let dan op de invorderringskosten want deze kunnen zeer hoog uitvallen.


suc6


Ed.

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

wi
witteke - Oct 5, 2024 om 22:45
Elektronica & tv

Filmbox bij kpn

Ik kreeg een mail van KPN dat filmbox nu bij hun op kanaal 50 zit,natuurlijk meteen gaan kijken,maar het werkt nog niet
Me wel afgevraagd,moet je hier nu extra voor gaan betalen?
Net zoals bij netflix?
Voor mij heel onduidelijk,want daar heb ik geen zin in,heb al 4 van dit soort,gewoon betaald Lees meer

MartinnitraM
MartinnitraM - Oct 2, 2024 om 15:17
Huishouden & energie

Ben ik verplicht mee te doen aan steekproef Enexis gasmeter?

Een onduidelijke brief gekregen van Enexis om mee te doen aan een steekproef. Deze steekproef stelt vast of mijn gasmeter betrouwbaar meet. Ben ik verplicht daar aan mee te doen en een hele middag thuis te moeten wachten op een monteur van weer een ander bedrijf ? Dus een vrije dag te moeten opnemen hiervoor ? Lees meer

da
daan.s - Mar 15, 2024 om 12:21
Elektronica & tv

Neato robotstofzuiger gekocht bij Albert Heijn, binnen garantie onbruikbaar. Wie is er verantwoordelijk?

Wij hebben Maart 2023 bij Albert Heijn een Neato D8 gekocht voor €199,-. Mooi ding, werkte goed tot een paar weken geleden de app niet meer opstart en verbinding kan maken. Resultaat > stofzuiger kun je niet meer instellen of aanzetten via de app. Na wat onderzoek lees ik dat Neato falliet is. Hij gaat nog wel aan en uit maar uiteindelijk heb je toch de app nodig om de robot in te stellen om ... Lees meer