birdtweety
door birdtweety May 11, 2009 om 15:56
Computers & telefonie

Controle og loge is gedeponeerd

ik wil en logo maken van een afbeelding die ik op het internet heb gevonden.maar hoe kan ik controleren of het logo of afbeelding is gedeponeerd is

278 2 Rapporteer

holpen
door holpen - May 12, 2009 om 11:51
1416 Antwoorden / 0 Vragen

Op de website van het Merkenregister kun je controleren of een merknaam is geregistreerd. Ook zijn daarbij veelal de logo's gedeponeerd.

Zoeken op een bepaald logo is voor zover ik weet niet mogelijk.

holpen
door holpen - May 12, 2009 om 11:53
1416 Antwoorden / 0 Vragen

Houd er trouwens wel rekening mee dat je niet zomaar alle afbeeldingen mag gebruiken die je op het internet tegenkomt. Op de meeste daarvan rust namelijk copyright.

Je kunt het beste contact opnemen met de eigenaar van de website waar je de afbeelding vandaan hebt gehaald en hem/haar vragen of je de afbeelding (in gewijzigde vorm wellicht) mag gebruiken als basis voor je logo.