ro
door rouss01038 Aug 10, 2008 om 14:17
Computers & telefonie

Coocies

Als ik de Computer uitzet heb ik de gewoonte om via internet optie de coocies te verwijderen, echter de laatste tijd zijn er coocies die ik niet meer kan verwijderen, deze blijven hardnekkig staan en nu worden het er steeds meer, ik heb wel Norton beveiliging, is er iemand die raad weet?

Rik Rousseeuw

1317 11 Rapporteer

poltol
door poltol - Aug 10, 2008 om 14:24
3885 Antwoorden / 22 Vragen

Beste Rik,

Gebruik eens een clean programma zoals EasyCleaner.

even cleanen die laptop

Succes, poltol

freya
door freya - Aug 10, 2008 om 14:31
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Hallo Rik,

Als je ze persé weg wilt hebben zou je de computer eens in 'veilige modus' kunnen starten, dan lukt het waarschijnlijk wel om ze te verwijderen.

Aan de andere kant, cookies zijn opzich onschuldig en doen verder helemaal niets. Veel mensen gooien cookies op één hoop, samen met virussen en spyware, en dat is volkomen onterecht. Zelf vind ik ze alleen maar handig, omdat ze b.v. op bepaalde websites mijn loginnaam onthouden en ik dus niet iedere keer die gegevens opnieuw hoef in te tikken. Firefox kan dat uit zichzelf ook al aardig, maar niet altijd.
Zelf verwijder ik de cookies dus nooit.

m.vr.gr. Freya

tu
door tulpje - Aug 10, 2008 om 16:09
69 Antwoorden / 53 Vragen

ik gebruik altijd cc cleaner. die verwijderd de rest wel

janfreak
door janfreak - Aug 11, 2008 om 12:39
58 Antwoorden / 10 Vragen

Hier kun je opties vinden:

http://www.riversongs.com/basic/cleanup.html

succes,

Jan

erik2
door erik2 - Aug 11, 2008 om 13:07
29 Antwoorden / 13 Vragen

Hoi Rik,

Ik werk zelf ook met Norton 360 versie 2 (nieuwste pakket). Norton laat inderdaad de cookies door. Ik heb zelf SPYWARE DOCTER er bij gezet. Dit is gratis te downloaden. Maar hij geeft dan aan gratis te donloaden maar zodra je dan cookies er mee wilt verwijderen moet je het programma kopen. Zodra hij dit vraagt verwijden dan het programma en dan geeft hij aan waarom je dit doet en dan geeft hij je een echte gratis versie!

Spyware docter werkt echt perfect! verwijderd echt alles incl. cookies die Norton door laat!

Succes,

Groetjes, Erik

jo
door josien_1 - Aug 11, 2008 om 13:12
11 Antwoorden / 5 Vragen

hallo.

Ik heb wel eens gelezen dat je coocies niet te dikwijls moet verwijderen!

gr josien

va
door vacantie - Aug 11, 2008 om 13:28
6 Antwoorden / 0 Vragen

Je schrijft cookies met een K en niet met een c, mischien dat daar je probleem al mee opgelost is. Ook moet je eens nazien bij je instellingen of je de map cookies leeg maakt met afsluiten van internet. Een hele fijne en veilige optie is het gratis programma Crapp Cleaner, daar kan je namelijk in de instellingen aangeven welke cookies niet moeten worden verwijderd. Maak je nl gebruik van internet bankieren of gebruik je simbaloo als opstartscherm kan je deze cookies laten staan.

Succes

W

ro
door ronlau9 - Aug 11, 2008 om 16:06
46 Antwoorden / 0 Vragen

Cookies zijn vaak ongevaarlijk , maar worden ook gebruikt om
jouw surf gedrag te volgen , of jouw advertenties in je maag te splitsen.
Ik gebruik Firefox en heb opgegeven cookies verwijderen als ik firefox sluit en dan gaat echt alles weg

enrique
door enrique - Aug 11, 2008 om 23:04
68 Antwoorden / 17 Vragen

Ga gewoon naar windows verkenner. Klik daar op zoeken, tik in: Cookies. Binnen enkele tellen staan al je Cookies op het scherm en kun je ze rechtstreeks verwijderen. Bedenk wel dat sommige Cookies heel nuttig kunnen zijn.

dirck
door dirck - Aug 12, 2008 om 00:06
3201 Antwoorden / 3 Vragen

Installeer ATF Cleaner en je kan met 1 klik alle Cookies, Temp bestanden, Tijdelijke internet bestanden en Geschiedenis wissen, zowel van Internet Explorer als voor Firefox.

www.hijackthis.nl/forum/ATF Cleaner

holstein
door holstein - Aug 12, 2008 om 08:05
922 Antwoorden / 16 Vragen

Niet al te druk maken om die cookies, want ze nemen amper ruimte in en zijn meestal vrij onschuldig.
Haal zo nu en dan je map Prefetch maar eens leeg, die vind je in de Windows map.