jcjoppe
door jcjoppe Jun 16, 2009 om 19:30
Computers & telefonie

Crash 500 gig schijf

Hallo experts, mijn interne harde schijf, van 13 maanden oud,is gecrasht en ik begreep dat er bedrijven of mensen bestaan, die de bestanden of de schijf terug kunnen ' toveren'.(zgn system recovery) Nu is dit doorgaans heeeeel duur!! Nu mijn vraag:" wie weet er iemand, die dit voor een redelijke prijs kan oplossen!! alle info is welkom. Groet, Johan

382 20 Rapporteer

ve
door verwijderd - Jun 16, 2009 om 20:14
0 Antwoorden / 0 Vragen

Zoek eens met google naar harddisk recovery en je vind heel veel aanbiedingen.

Valerius

ve
door verwijderd - Jun 16, 2009 om 20:43
0 Antwoorden / 0 Vragen

hallo velerius, wat noem jij aanbiedingen?? noem eens een prijs!!

ve
door verwijderd - Jun 16, 2009 om 21:29
0 Antwoorden / 0 Vragen

lkr handig :)

Altijd een backup maken op extern hd

ve
door verwijderd - Jun 16, 2009 om 21:30
0 Antwoorden / 0 Vragen

ja dat weet ik , inmiddels

ve
door verwijderd - Jun 16, 2009 om 21:58
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi Ik had ook laatst zoiets aan de hand en ben wat rond gaan bellen, bedragen varieren zo van 375 tot 1800 euro. De ene werkt ook voor de overheid en was rond de 1000 euro, de ander is een hobbybob en zat onder de 400
Succes in ieder geval
Groet
Mastag

ve
door verwijderd - Jun 16, 2009 om 22:08
0 Antwoorden / 0 Vragen

.......noem eens een prijs!!......

Als je de tip van valerius opvolgt (googelen) zie je vanzelf de prijzen.

ve
door verwijderd - Jun 16, 2009 om 22:22
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo

Kijk hier ook eens voor pc bedrijfjes in uw buurt:

http://www.zoekcomputerhulp.nl/html/

Vrgr. AF

ve
door verwijderd - Jun 17, 2009 om 05:26
0 Antwoorden / 0 Vragen

@johan, kijk eens op de gratissoftwaresite bij datarecovery. Of google: GetDataBack of :HDD Regenerator en kijk eens hier:

vr.gr.

ve
door verwijderd - Jun 17, 2009 om 05:29
0 Antwoorden / 0 Vragen

aanvulling: anders wat shoppen bij computerzaakjes in je woonplaats/omgeving.

ve
door verwijderd - Jun 17, 2009 om 08:04
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi,

Als je in het oosten van het land woont kan ik zo voor je kijken wat ik terug kan krijgen.

Groeten,

ve
door verwijderd - Jun 17, 2009 om 21:53
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ontrack EasyRecovery Professional heeft mij goed geholpen.

ve
door verwijderd - Jun 17, 2009 om 21:55
0 Antwoorden / 0 Vragen

Met de probeerversie kun je gratis bekijken hoeveel er nog van te redden zou zijn. Je moet er wel voor zorgen dat er niet meer op deze schijf geschreven wordt, dus ook niet er van opstarten als dat nog kan.

ve
door verwijderd - Jun 17, 2009 om 22:22
0 Antwoorden / 0 Vragen

Weet je wel zeker dat de schijf echt gecrasht is?
De schijf kan ook last hebben van een slechte voeding.
Hang hem dus eerst eens als tweede schijf aan een andere PC om te toegankelijkheid te controleren.

Nog een goed en gratis programma (beter dan Recuva!):

PC Inspector File Recovery

      download

ve
door verwijderd - Jun 18, 2009 om 00:04
0 Antwoorden / 0 Vragen

Als je de computer opstart met een Linux Live-CD, dan kun je in de meeste gevallen weer bij de bestanden van de harde schijf komen, ook kun je de harde schijf meestal weer repareren met zo'n Live-CD. (bijvoorbeeld de Live-cd van Knoppix)
Alleen als de harde schijf echt kapot is of doorgebrand, dan zal dat ook niet meer lukken.
In dat geval zou je kunnen kijken op Marktplaats voor precies zo'n harde schijf en de printplaat of de schijfjes verwisselen, dit zal helaas niet meevallen, maar het is te doen en scheelt je honderden euro's.

ve
door verwijderd - Jun 18, 2009 om 21:07
0 Antwoorden / 0 Vragen

helaas woon ik zuid/ west

ve
door verwijderd - Jun 18, 2009 om 21:13
0 Antwoorden / 0 Vragen

gecrasht is misschien niet het goede woord, maar las ik mijn interne harde 500 Gig schijf bij mijn inmiddels nieuwe computer hang, start hij niet eens op.Familie van me heeft het thuis aan zijn eigen computer gehangen en na veel vijven en zessen zag zijn computer de schijf en heeft geprobeerd te kopieeren, maar dit is gedeeltelijk gelukt. Sommige mappen, voor mij zeer belangrijk, heeft hij niet kunnen kopieeren, is misschien te erg beschadigd. Wacht op een wonder .....groet,  Johan

ve
door verwijderd - Jun 18, 2009 om 21:27
0 Antwoorden / 0 Vragen

Johan, kun je het nog eens rustig uitleggen wat nou het probleem is?

Als ik het goed begrijp, dan heb je een harde schijf uit een andere computer in een nieuwe computer geplaatst?
Zat er al een harde schijf in die computer en heb je de 500GB er gewoon bijgeplaatst als slave? (zoja, heb je dan de jumpers ook omgezet?)

Of zat er in die nieuwe computer nog geen harde schijf en probeer je nu op te starten met die 500GB harde schijf die uit een andere computer komt? (zoja, dit kun je gerust vergeten, want de drivers van het oude moederbord komen niet overeen met het nieuwe moederbord)

Of heb je hem aangesloten als externe harde schijf via de USB poort?

Graag wat meer duidelijkheid!

ve
door verwijderd - Jun 18, 2009 om 21:29
0 Antwoorden / 0 Vragen

De mappen die hij niet kon kopiëren zijn mogelijk niet toegankelijk door de "beveiliging" van Windows: Het ntfs bestandssysteem gebruikt  eigendoms- en toegangsrecht tot de mappen.
Hoogstwaarschijnlijk zijn ze wel leesbaar!

Remedie:
Opstarten in de veilige modus, via de F8 toets.
Klik met de rechter muisknop op de gewenste map en klik op Eigenschappen. Open tabbald Beveiliging.
Geef de gebruiker van de PC en Administrator het Eigendomsrecht van de map en voeg de gebruiker van de PC toe aan de map en alle onderliggende mappen.

Je kunt ook, zoals dirck al aangegeven heeft, opstarten met een Linux live CD, zoals Knoppix of Ubuntu.
Dan kun je probleemloos de bestanden op bijvoorbeeld een USB stick kopiëren. Wel even via de rechtermuisknop voor de USB-stick de toegang voor schrijven aanzetten.
Linux heeft geen last van de ntfs toegangsbeveiliging (de beveiliging werkt alleen indien opgestart met Windows) en kan alles in principe lezen en naar een FAT partitie kopiëren.

ve
door verwijderd - Jun 18, 2009 om 21:34
0 Antwoorden / 0 Vragen

Correctie:
Opstarten in de veilige modus, via de F8 toets.
Inloggen als Administrator!!
Klik met de rechter muisknop op de gewenste map en klik op Eigenschappen. Open tabblad Beveiliging.
Geef
de gebruiker van de PC en Administrator het Eigendomsrecht van de map
en voeg de gebruiker van de PC toe aan de map en alle onderliggende
mappen.