ol
door oldyellow Sep 5, 2010 om 22:03
Computers & telefonie

Criteo banners

Ik word gek van de Criteo banners, ik ben even wezen kijken op bol.com en wehkamp en direct overal word ik achtervolgt door die banners, je hoeft maar op een andere website te komen of er staat een banner met de producten waar jij naar gekeken hebt. Ondanks dat je op de website van Criteo kan aangeven dit niet meer te willen, en de cookies in de browser verwijderd komt na het opstarten van de browser gewoon weer alles terug. Is dit niet een vorm van stalking? En mag dit allemaal zo maar? Met als gevolg natuurlijk dat ik de website´s van wehkamp en bol.com nu gewoon niet meer bezoek.

19291 12 Rapporteer

edwardus
door edwardus - Sep 5, 2010 om 22:39
6844 Antwoorden / 14 Vragen

Surfen is zoveel rustiger met Firefox i.c.m. NoScript.
De banner zou wel eens van een browser helper kunnen zijn. Heb je al eens met MBAM of SuperAntiSpyware of Spyware Doctor gescand?

bol.com
door bol.com - Sep 6, 2010 om 11:41
2 Antwoorden / 0 Vragen

Waarschijnlijk blijft u de banners zien omdat u uw cookies verwijderd hebt. De opt-out is namelijk op een cookie gebaseerd. Op het moment dat u al uw cookies verwijdert weten wij niet meer dat u voor de opt-out gekozen heeft. Voor een definitieve opt-out kunt u klikken op de onderstaande link en de instructies voor uw browser volgen: https://extranet.criteo.com/resources/docs/Werkwijze%20om%20banners%20van%20Criteo%20via%20browseropties%20te%20blokkeren.pdf.

Kijk voor verdere vragen op http://www.bol.com/nl/m/service/criteo/index.html of neem contact op via retargeting@bol.com.

ol
door oldyellow - Sep 6, 2010 om 12:25
1 Antwoorden / 2 Vragen

Ook dit heb ik geprobeerd maar werkt niet het is gewoon een agressieve vorm van reclame naar mijn mening, ik heb op diversen forums ook al gekeken en ik ben niet de enige die dat vind. Hoe graag jullie ook reclame willen maken (wat begrijpelijk is) ik kijk wel eerst of de concurentie niet hetzelfde product verkoopt. En de tip met firefox werk ook perfect geen banners meer, bedankt!.

=bol.com schreef op maandag 6 sep 2010, 11:41: Waarschijnlijk blijft u de banners zien omdat u uw cookies verwijderd hebt. De opt-out is namelijk op een cookie gebaseerd. Op het moment dat u al uw cookies verwijdert weten wij niet meer dat u voor de opt-out gekozen heeft. Voor een definitieve opt-out kunt u klikken op de onderstaande link en de instructies voor uw browser volgen: https://extranet.criteo.com/resources/docs/Werkwijze%20om%20banners%20van%20Criteo%20via%20browseropties%20te%20blokkeren.pdf.

Kijk voor verdere vragen op http://www.bol.com/nl/m/service/criteo/index.html of neem contact op via retargeting@bol.com.

erik008
door erik008 - Sep 6, 2010 om 12:40
1401 Antwoorden / 25 Vragen

Ik zie helemaal niets van dat spul....zowel in IE als in FF........ schoon.
Ook op de test site van Criteo geweest...wat ik ook doe geen reclame.

birdies
door birdies - Sep 6, 2010 om 12:43
6104 Antwoorden / 31 Vragen

........En de tip met firefox werk ook perfect geen banners meer, bedankt!.......

Lekker van die sh*tzooi af. Snap niet dat nog steeds veel mensen met IE blijven werken, FF is stukken betrouwbaarder en sneller. Met de add-on Ad-Block Plus kun je trouwens nog meer reclame blokkeren.

edrick3
door edrick3 - Sep 6, 2010 om 12:58
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo oldyellow,

De door birdies geadviseerde add-on AdBlock Plus kun je hier downloaden. Even een stukje naar beneden scrollen. Werkt prima! Heb het zelf - op advies van birdies - ook geïnstalleerd.

Suc6

birdies
door birdies - Sep 6, 2010 om 13:10
6104 Antwoorden / 31 Vragen

@edrick: had ik IE tab ook al getipt? Voor de enkele site die niet goed met FF werkt, kun je dan makkelijk switchen. IE tab2, klik

edrick3
door edrick3 - Sep 6, 2010 om 13:13
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@birdies,

Die had ik nog niet. Bedankt.

rj
door rjong - Oct 7, 2010 om 12:37
1 Antwoorden / 0 Vragen

ik had hetzelfde met de 'stalking banners'

Op de pagina waarvan hieronder de link staat op 'Click here' geklikt
Sindsdien ben ik ervan af...

<
http://www.criteo.com/privacy-policy/opt-out
>

dobby
door dobby - Oct 7, 2010 om 15:01
749 Antwoorden / 1 Vragen

Simple Adblock voor Internet Explorer . . .

(of hier een deeplink voor de .MSI installer) ...

doet wonderen

Hij gebruikt trouwens standaard de EasyList (juist ja, die voor AdblockPlus). en natuurlijk kan je ook je eigen filters toevoegen.. (en natuurlijk simpelweg whitelisten, maar dat spreekt voor zich).

ge
door getoffspam - Oct 26, 2012 om 15:27
1 Antwoorden / 0 Vragen

Adverteerders zouden zich niet tot dit soort push acties moeten wenden. Helaas..
ZEER EFFECTIEF om er van af te komen is om ze een cookie van eigen deeg aan de laars te lappen!
Google op een product wat ze verkopen, klik hun ad aan en ze betalen, blader even door hun website. Herhaal de actie 2 keer. Als we deze actie doen blijft er niks over van hun advertentie budget en ze betalen voor niks. Doe dit ook op websites van dagbladen e.d. want ook daar wordt betaald per klik.
GEWOON MASSAAL DOEN. getoffspam

tot15karakters
door tot15karakters - Oct 26, 2012 om 15:36
2189 Antwoorden / 14 Vragen

Als meerdere winkels samen werken of van 1 eigenaar zijn krijg je wel vaker dit soort onzin.

Ze vergeten juist dat klanten eerder weglopen als ze dat doen, dus eigenlijk kost het meer dan het kan opleveren.
Beetje dom dus.