re
door remaegir Aug 10, 2015 om 12:42
Computers & telefonie

Daemon tools

Ik probeer al een tijdje daemon tools weg te halen i.v.m. het installeren van Windows 10.
Heb ook in het register volgens mij alles al weggehaald, maar het installatieprogramma van Windows 10 zegt nog steeds dat Daemon Tools in de weg zit, wie weet een oplossing?

9773 35 Rapporteer

edrick3
door edrick3 - Aug 10, 2015 om 12:51
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo remaegir,

Scan eens met AdwCleaner en met MBAM.

Suc6

reflecs
door reflecs - Aug 10, 2015 om 14:11
1859 Antwoorden / 4 Vragen

Misschien kunt u op deze pagina nog iets bruikbaars vinden:
http://www.daemon-help.com/en/installation/manual_uninstallation

re
door remaegir - Aug 10, 2015 om 15:06
11 Antwoorden / 9 Vragen

@edrick3
Ik heb beide programma's er op losgelaten en er is wel wat gevonden en verwijderd,maar nog steeds zie ik op het installatiescherm van Windows 10
dat er apps verwijderd moeten worden :Daemon Tools dus.
Misschien heb je nog meer suggesties, anders in ieder geval bedankt.

reflecs
door reflecs - Aug 10, 2015 om 15:51
1859 Antwoorden / 4 Vragen

Zie ook:
http://answers.microsoft.com/en-us/windows/forum/windows_10-win_upgrade/i-had-daemon-tools-and-i-uninstall-but-when-i/576dfcf4-6129-4024-bcac-d51d35633f6a (Engels)
In het kort:
Daemon opnieuw installeren en daarna:
1 verwijderen d.m.v. het eigen uninstallprogramma, te vinden in de map Daemon tools, uninsat.exe. Of
2 verwijderen met Revo uninstaller.

Of, dat is misschien al voldoende; u kunt proberen eerst restanten binnen Revo te vinden.

edrick3
door edrick3 - Aug 10, 2015 om 15:59
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@remaegir,

Gebruik de zoekfunctie eens en typ in Daemon.
Verwijder de gevonden zaken.

Mocht je de suggestie van reflecs gebruiken en opnieuw installeren en daarna verwijderen m.b.v. Revo gebruik dan optie 4 (=gevorderden) om ook vetgedrukte registersleutels te verwijderen. Let op: soms moet je even op + klikken om een sleutel verder te openen en bij de vetgedrukte te komen.

Suc6

edrick3
door edrick3 - Aug 10, 2015 om 16:04
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Je kunt ook zoeken op: DT Soft Ltd (dat is de uitgever)

akkerdistel
door akkerdistel - Aug 10, 2015 om 16:33
1790 Antwoorden / 3 Vragen

Even unmounten wat je gemount hebt met DT.

re
door remaegir - Aug 10, 2015 om 16:40
11 Antwoorden / 9 Vragen

@reflecs

Ik heb het al geprobeerd met Revo uninstaller, Daemon Tools staat er niet tussen, het opnieuw installeren en daarna deinstalleren heb ik ook al geprobeerd, helaas ook geen resultaat.
Het gaat nu wel vervelend worden, ben nu aan het proberen met het installeren van Windows 10 met de media creation tool van windows zelf.

ph
door philip36 - Aug 10, 2015 om 16:51
2275 Antwoorden / 4 Vragen

Nog een uninstaller om te proberen Daemon Tools te verwijderen.

http://www.iobit.com/en/advanceduninstaller.php

br
door brui0929 - Aug 10, 2015 om 16:53
636 Antwoorden / 10 Vragen

Revo uninstaller al geprobeerd dit programma maakt het register ook schoon en valideert na het verwijderen van software

re
door remaegir - Aug 10, 2015 om 17:20
11 Antwoorden / 9 Vragen

@philip36

Ook IObit kan Daemon tools niet vinden helaas.

sjjoppy
door sjjoppy - Aug 10, 2015 om 17:36
7210 Antwoorden / 3 Vragen

Program Files al bekeken?
Vr, gr.

edrick3
door edrick3 - Aug 10, 2015 om 17:43
27632 Antwoorden / 85 Vragen

[quote=brui0929 schreef op maandag 10 aug 2015, 16:53]Revo uninstaller al geprobeerd

Ts schrijft: ....Ik heb het al geprobeerd met Revo uninstaller,.....(16.40)

edrick3
door edrick3 - Aug 10, 2015 om 17:43
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@remaegir,

Zoekfunctie heeft ook niet geholpen?

ph
door philip36 - Aug 10, 2015 om 17:55
2275 Antwoorden / 4 Vragen

Als u de computer eens terugzet naar een herstelpunt voordat u Daemon Tools ging verwijderen.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Aug 10, 2015 om 17:55
16885 Antwoorden / 202 Vragen

Het kan bijna niet anders dan dat er toch ergens bijv. een registermelding is achtergebleven.

Opvallend is wel, dat er meer van dit soort 'probleempjes' blijken te zijn met windows 10 zoals o.a. mijn probleem met de monitor driver

ter info:
Geachte heer
U heeft ons de volgende melding gestuurd:

Bij een poging WINDOWS te installeren geeft MS het bericht dat de beeldschermfabrikant mijn beeldscherm niet compatibel heeft gemaakt voor Win 10. Mijn beeldscherm: FLATRON L1915S (Modelnummer L19NS-5). Is dat juist? Wordt daar iets aan gedaan?

Wij hebben dit neergelegd bij onze technische dienst en inmiddels een terugkoppeling ontvangen. Windows 10 is een nieuwe software welke ontworpen is door Windows. De monitor is enkel Plug and Play. Drivers/ software lopen via de windows verkenner, helaas kunnen wij hier niks aan doen.

Wij adviseren u om hiervoor contact op te nemen met Windows.

Wij hopen u hiermee voldoende geinformeerd te hebben. Op deze mail kan niet gereageert worden.

Met vriendelijke groet,

LG Electronics Benelux

Zoals ook al gemeld: opmerking/vraag stellen via het microsoftforum.

re
door remaegir - Aug 10, 2015 om 19:11
11 Antwoorden / 9 Vragen

Herstelpunt en zoekfunctie ook geprobeerd maar leverde ook niets op, er zwerven ws restanten in het register, ga denk ik nu toch maar contact opnemen met windows zoals geopperd door gerardaltena.
In ieder geval bedankt ik iedereen voor de aangedragen oplossingen.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Aug 10, 2015 om 19:19
16885 Antwoorden / 202 Vragen

Laat svp weten wat via het MS form wordt gemeld. Op mijn vraag werden al twee antwoorden gegeven maar het forum blijkt voor een verdere reactie onbereikbaar.

edrick3
door edrick3 - Aug 11, 2015 om 12:21
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@remaegir,

..... er zwerven ws restanten in het register....
Je zou CCleaner eens kunnen downloaden (groene knop rechts bovenaan) en na opstarten aan de linkerkant op de 2e knop = Register klikken; kiezen voor Scannen op fouten en de gevonden fouten Herstellen.
Wie weet.

Suc6

re
door remaegir - Aug 11, 2015 om 14:03
11 Antwoorden / 9 Vragen

@edrick3

Ik heb zelf al CCleaner professional erop losgelaten, helaas ook geen resultaat.
Je zou er toch depressief van worden, ook het MS forum laat mij tot nu toe in de steek.
Aan iedereen: opties blijven welkom!

gr. René

edrick3
door edrick3 - Aug 11, 2015 om 15:23
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@remaegir,

Nog op het net gevonden:

Heb je dit programma ook verwijderd bij de opstartprogramma's?
Tab "opstarten" bij MSconfig, daar Deamon afvinken.

register
hotkey_current_user/software
map DTsoft

hotkey_local_machine/software
map DTsoft

hotkey_local_machine/software/microsoft/shared tools/msconfig/startupreg/DAEMON Tools Lite

Deze sleutels weggooien.

Met vr.gr.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Aug 11, 2015 om 16:44
16885 Antwoorden / 202 Vragen

al een melding gedaan bij het MS forum?

reflecs
door reflecs - Aug 11, 2015 om 16:50
1859 Antwoorden / 4 Vragen

Misschien heeft u nog iets aan deze pagina, in dit geval voor Tools Pro, andere versies staan ook vermeld:
http://www.shouldiremoveit.com/DAEMON-Tools-Pro-6209-program.aspx
Ter info, ik ga ervan uit dat u eerst zelf onderzoekt of iets veilig te verwijderen is :)

edrick3
door edrick3 - Aug 11, 2015 om 17:02
27632 Antwoorden / 85 Vragen

[quote=gerritaltena schreef op dinsdag 11 aug 2015, 16:44]al een melding gedaan bij het MS forum?

TS schrijft om 14.03 uur: ..... ook het MS forum laat mij tot nu toe in de steek....

re
door remaegir - Aug 11, 2015 om 20:17
11 Antwoorden / 9 Vragen

@reflecs

Een hele uitzoekerij, maar.... je kunt nooit weten, in ieder geval bedankt.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Aug 12, 2015 om 11:46
16885 Antwoorden / 202 Vragen

[quote=edrick3 schreef op dinsdag 11 aug 2015, 17:02][quote=gerritaltena schreef op dinsdag 11 aug 2015, 16:44]al een melding gedaan bij het MS forum?

TS schrijft om 14.03 uur: ..... ook het MS forum laat mij tot nu toe in de steek....

Ts schreef: laat mij af en toe in de steek (toch??)

re
door remaegir - Aug 12, 2015 om 11:51
11 Antwoorden / 9 Vragen

@gerritaltena

Ik schreef toch echt tot nu toe, en dat is nog steeds zo, niemand kan blijkbaar een bruikbaar antwoord geven.

br
door brui0929 - Aug 12, 2015 om 12:09
636 Antwoorden / 10 Vragen

Revo Uninstaller verwijderd software en ruimt het register op.

akkerdistel
door akkerdistel - Aug 12, 2015 om 13:40
1790 Antwoorden / 3 Vragen

[quote=remaegir schreef op woensdag 12 aug 2015, 11:51]@gerritaltena

Ik schreef toch echt tot nu toe, en dat is nog steeds zo, niemand kan blijkbaar een bruikbaar antwoord geven.
Jawel, echter negeer je dat.

re
door remaegir - Aug 12, 2015 om 15:30
11 Antwoorden / 9 Vragen

Ook Revo uninstaller kan het euvel blijkbaar niet verhelpen.
Toch bedankt, brui0929.

reflecs
door reflecs - Aug 12, 2015 om 17:01
1859 Antwoorden / 4 Vragen

Op deze pagina,onderaan, heeft iemand het over verversen (?) van het Windows update scherm.

Daemon vermeld hier, laatste opmerking, dat een SPTD (SCSI Pass Through Direct) driver wel geïnstalleerd wordt, maar niet verwijderd.
Hier staat onder de kopjes How can I remove SPTD driver.... hoe het verwijderd zou moeten worden.

edrick3
door edrick3 - Aug 12, 2015 om 19:11
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@remaegir,

Al bij de eerder aangegeven registersleutels gekeken/verwijderd?

re
door remaegir - Aug 12, 2015 om 20:24
11 Antwoorden / 9 Vragen

@edrick3
Ik heb al gekeken bij de registersleutels, maar hier stond niets tussen.
Nu bezig met het antwoord van reflecs, er staat nog wel een sneaky SPTD file
tussen maar die kan niet verwijderd worden.
Onder HKEY_LOCAL_MACHINE\System\CurrentControlSet\ stond ook nog iets van DaemonTools, dit heb ik verwijderd.
Ben nu opnieuw bezig met installeren van Windows 10......

@reflecs, bedankt, toch weer iets gevonden!

edrick3
door edrick3 - Aug 12, 2015 om 21:53
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@remaegir,

Ik bedoel(de) de genoemde en aangegeven sleutels in m'n reactie van 11/8 15.23 uur en wel map DTsoft.

Met vr.gr.

re
door remaegir - Aug 13, 2015 om 09:26
11 Antwoorden / 9 Vragen

@ edrick3

Die sleutels had ik al verwijderd, maar toch bedankt.