Wi
door Wilmpje Oct 6, 2010 om 13:49
Computers & telefonie

Datum

Als ik mijn computer opstart komt de datum en de tijd 31-12-2007 23.00 uur. Doe ik dan weer de huidige datum en tijd invullen en bij opnieuw opstarten verschijnt de datum en tijd 2007 en 23.00 uur weer.Ook heb ik herstel programma gedaan en na weer opnieuw opstarten, de datum 2007 en 23.00 uur.

Groetjes Sem 1

642 6 Rapporteer

poltol
door poltol - Oct 6, 2010 om 13:58
3885 Antwoorden / 22 Vragen

Hallo Sem,

Het lijkt erop dat de batterij die dit vast moet houden en regelt leeg is.
Die kan vervangen worden.
Even naar een echte PC winkel en het komt, hoop ik, helemaal goed.

Vr.gr. poltol

freya
door freya - Oct 6, 2010 om 13:59
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Hallo sem1,

Het zal tijd zijn om de batterij (knoopcel) die op het moederbord zit, te vervangen. Dit is meestal een knoopcel van het type CR2032, maat kijk dat voor de zekerheid even na.

Dus, nieuwe knoopcel kopen, computer uitschakelen en de stekker uit het stopcontact nemen. Batterij vervangen (kun je vrij makkelijk uit z'n houder wippen) en de nieuwe plaatsen.

m.vr.gr. Freya

Wi
door Wilmpje - Oct 8, 2010 om 13:16
23 Antwoorden / 23 Vragen

Hallo Freya,

heb de batterij verwisseld en nog komt de datum 31-12-2006 terug bij opnieuw opstarten van de computer.

Groetjes sem1

freya
door freya - Oct 8, 2010 om 13:28
10999 Antwoorden / 1 Vragen

=sem1 schreef op vrijdag 8 okt 2010, 13:16: Hallo Freya,

heb de batterij verwisseld en nog komt de datum 31-12-2006 terug bij opnieuw opstarten van de computer.

Groetjes sem1

Om te beginnen neem ik aan dat je de batterij goed gemonteerd hebt (tekst op de batterij naar boven en dus zichtbaar)?

Stel de klok anders eens in het BIOS in. Je kunt in het BIOS komen door bij het opstarten van de computer op een bepaalde toets te drukken. Vaak is dit de (Del)-toets. Mocht het een andere toets zijn, let dan even op wat er, vlak na het inschakelen van de computer, in het beeld verschijnt. Normaal gesproken zie je een melding welke toets je moet indrukken.

Eenmaal in het BIOS, pas je de tijd aan en verlaat je het BIOS via de optie 'Save & Exit'. Hopelijk blijft de tijdinstelling dan wel bewaard.

Freya

Wi
door Wilmpje - Oct 8, 2010 om 19:02
23 Antwoorden / 23 Vragen

Hallo Freya

Ben naar bios in gegaan en nog altijd het zelfde probleem .

Groetjes sem1

freya
door freya - Oct 10, 2010 om 21:29
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Dan wordt het lastig denk ik. Je zou, voor de zekerheid, de batterij nog eens na kunnen meten met een multimeter. De batterij zou een spanning moeten afgeven van ca. 3 à 3,2 volt.

Freya