miekmol
door miekmol Jan 5, 2012 om 13:10
Computers & telefonie

De adapter voor draadloze netwerken opnieuw instellen

Goedemiddag,

Zeker 3 tot 4 keer per dag valt de netwerkverbinding weg.

Ik maak dan opnieuw verbinding wat niet tot stand kan komen.
Dan klik ik op probleem oplossen.
Daarna heb ik weer internet en krijg ik elke keer deze melding:
Probleem met de draadloze adapter of toegangspunt.
De adapter voor draadloze netwerken opnieuw instellen... voltooid.

Wie weet wat hier de oorzaak van kan zijn?
Ik heb hier UPC al over gebeld, het ligt niet bij hun zeggen ze.
Sinds een paar maanden zijn er in onze straat aan de overkant 10 nieuwe huizen bijgekomen en sinds die tijd doen er problemen voor. Ik heb het vermoeden dat er teveel mensen op internet zitten maar UPC zegt dat het daar niet aan kan liggen.

Wie weet raad?

met vriendelijke groet
Miek

35913 10 Rapporteer

dirck
door dirck - Jan 5, 2012 om 13:30
3201 Antwoorden / 3 Vragen

De oorzaak ligt inderdaad niet bij UPC of aan het aantal mensen in de buurt die aan het internetten zijn.
Zoals jezelf al zegt, je moet elke keer de draadloze adapter weer opnieuw instellen.

Dus de oorzaak ligt in dit geval in het draadloze gedeelte wat steeds weer wegvalt.

Nu weet ik niet of het hier om een laptop met ingebouwde draadloze adapter betreft of een computer met een draadloze USB-adapter.
Als het een USB-adapter betreft, dan zou je die eens kunnen aansluiten via een USB verlengsnoer en de adapter wat verder van de computer weg te zetten om zodoende een beter signaal te krijgen.
Je zou ook eens een ander kanaal kunnen proberen, dit moet je in het modem kunnen veranderen.

Ook kan het zo zijn dat de verbinding gewoon niet goed is door de bewapening in het beton.

Met vriendelijke groet, Dirck

gsm
door gsm - Jan 5, 2012 om 13:35
5940 Antwoorden / 47 Vragen

Er zijn twee problemen die het meest voorkomen:
Dat zijn de problemen met kanaal 12 en 13 (verboden in de USA) of problemen met WPA2.

1)
Je draadloze adapter kan niet werken met kanaal 12 en 13.
Oplossing:
Stel de draadloze adapter tijdens het installeren in op Europa en niet op de USA, of..
Stel de modem/router (WIFI of wireless) in op een vast kanaal (1, 6 of 11 bijvoorbeeld), in plaats van de automatische instelling, die ook kanaal 12 en 13 gebruikt.

2)
Gebruik geen WPA2, maar uitsluitend WPA. De router, bij de draadloze beveiliging, afstellen op AES met alleen WPA.

smurf1962
door smurf1962 - Jan 5, 2012 om 13:39
43 Antwoorden / 1 Vragen

Hoi miekmol

Dit kan een aantal oorzaken hebben. De meest voorkomende is dat er storende signalen in de buurt zitten. Een buurman die ook een draadloze verbinding heeft en op hetzelfde kanaal zit, kan er voor zorgen dat de signalen elkaar om de beurt uit de lucht drukken. In dit geval kunt u het kanaal wijzigen, waarop het draadloze signaal wordt uitgezonden. Andere stoorzenders zijn bijvoorbeeld DECT telefoons, babyfoons en andere apparaten die op een frequentie van 2,4 Ghz werken.

Hoe verander ik mijn kanaal?

Het handigste is om eerst uit te zoeken welke kanalen de mensen in uw buurt gebruiken. Hiervoor kunt u een programma als Inssider gebruiken.

Zorg dat u altijd ongeveer 2 kanalen van de rest af zit. Zit uw ene buurman op kanaal 3, de andere op 7, dan kunt u op 1, 5 of boven de 9 gaan zitten. Houd er rekening mee, dat amerikaanse apparatuur kanalen 12 en 13 niet ondersteunt, omdat deze verboden zijn in de VS en sommige andere landen!

Om het kanaal te veranderen, logt u eerst in op het modem. Typ in uw adresbalk http://192.168.1.1 of iets anders afhankelijk van uw modem.

In het modem kiest u nu voor de Advanced Setup. Vervolgens kiest u links uit het menu Network en daaronder Wireless LAN. Aan de rechterkant kunt u nu het kanaal (Channel) veranderen. Als u het juiste kanaal heeft gekozen, klikt u onderaan op Apply.

In het modem kiest u nu voor de Wireless. Vervolgens kiest Wireless. Nu kunt u het kanaal (Channel) veranderen. Als u het juiste kanaal heeft gekozen, klikt u onderaan op Apply.

Gr,

miekmol
door miekmol - Jan 5, 2012 om 13:39
201 Antwoorden / 50 Vragen

Hoi Dirck,

Het betreft een laptop.
Als ik met een LAN-verbinding werk, rechtstreeks aangesloten op het modem dan heb ik geen last.
Er zit een router tussen.
Twee kabels gaan naar boven waar 2 computers staan.
Ik weet niet of deze ook geen verbinding hebben omdat ik alleen op de laptop werk.

Voorheen heb ik nooit problemen gehad.
Ook mijn buurvrouw heeft UPC en heeft er last van.

groetjes Miek
ps... daarnaast heb ik een stuk of 9 tv. zenders die een sneeuwbeeld geven...

smurf1962
door smurf1962 - Jan 5, 2012 om 13:56
43 Antwoorden / 1 Vragen

Hoi miek,

Wat ook nog wel een wil helpen is iets heel simpel:
Router en modem van het stroom afhalen, 30 sec. wachten en opnieuw op stroom.
Eerst de modem en daarna je router.
Door deze aktie haal je gelijk alle nieuwe software van UPC binnen en ben je hopelijk van het probleem af.

Gr,

miekmol
door miekmol - Jan 5, 2012 om 14:15
201 Antwoorden / 50 Vragen

Hallo Dirck,

Al zeer vele malen heb ik alles van stroom gehaald, echter zonder resultaat.
Dit is iets waar ik altijd als eerste mee begin, als er problemen zijn.

groetjes Miek

smurf1962
door smurf1962 - Jan 5, 2012 om 14:41
43 Antwoorden / 1 Vragen

Hoi miek,

Waarschijnlijk moet je voor je USB adapter je stuurprogramma opnieuw installeren.
Je kunt ook proberen je netwerkverbindingen te laten repareren door het systeem.
Als u de functie Repareren wilt uitvoeren, klikt u met de rechtermuisknop op het pictogram van de draadloze verbinding in het systeemvak of in Netwerkverbindingen en klikt u op Repareren.

Gr,

zwemmer
door zwemmer - Jan 5, 2012 om 15:25
2638 Antwoorden / 35 Vragen

Mischien helpt het als je de draadloze verbindingsopties in je laptop uitschakelt.

an
door antoinette55_1 - Jan 13, 2012 om 13:36
9 Antwoorden / 0 Vragen

is dit probleem al opgelost?

miekmol
door miekmol - Jan 13, 2012 om 14:05
201 Antwoorden / 50 Vragen

Nee het probleem is niet opgelost.
Ik kan mijn router niet op een ander kanaal zetten.... snap er niets van.

Draadloze netwerkverbindingen repareren kan ik nergens vinden, het staat er niet tussen.

USB-adapter ook niet opnieuw geinstalleerd, weet niet welke ik moet nemen....

sorry...