th
door thevmaster May 19, 2010 om 13:33
Computers & telefonie

De Fair Use Policy KPN/HI is een wassen neus

Aangezien ik e.e.a. ook al op Tweakers heb gepost en het graag ook onder de aandacht van Tros Radar breng, hierbij even mijn correspondentie met de afdeling Klantenreacties van KPN :

Hierbij ven een update van mijn contact met de afdeling klantrelaties van KPN. De namen van personen zijn natuurlijk weggehaald...

Zoals jullie weten heb ik een drie tal problemen :
[list]
[*] De algemene hoogte van de FUP die KPN/HI hanteren
[*] Het niet inzichtelijk zijn van het verbruikte dataverkeer (behalve de 0MB die je krijgt via zowel sms aan 1244 als Mijn KPN)
[*] Problemen met het aan/uitzetten van bundels via Mijn KPN[/list]

Deze problemen heb ik telefonisch kenbaar gemaakt aan de klantenservice. Na ongeveer 4 maanden heb ik hierover (ten einde raad) contact over opgenomen met het hoofdkantoor van KPN in Den Haag ten einde contact te krijgen met de afdeling Klantenreacties. Met Succes, nouja...wel contact...geen oplossing.

Eerst heb ik telefonisch met de mevrouw gesproken waarna ze mij via e-mail een antwoord stuurde :

[quote]
Geachte heer TheVMaster,

In antwoord op ons telefoongesprek van maandag 3 mei 2010 bericht ik u het volgende.

U heeft aangegeven geen specificatie van de datakosten in januari 2010 te hebben ontvangen. Ook bent u het niet eens met de fair use policy.
Tevens wilt u het dataverbruik op de webiste inzichtbaar hebben.
Uit het onderzoek is het volgende naar voren gekomen. KPN heeft geen kosten voor het dataverbruik in rekening gebracht,
vandaar dat u alleen een specificatie heeft ontvangen van de gesprekskosten.
Verder is de Fair Use Policy een beleid van KPN en kan dat niet zomaar gewijzigd worden.

Wel kunt u beter thuis van radio, streamer en/of youtube gebruik maken via WI Fi. Dit is dan voor u voordeliger.
Ook is het niet mogelijk uw dataverbruik op de site inzichtbaar te maken.
Voor informatie over de produkten en diensten van KPN verwijs ik u naar de website http://www.kpn.com. Hier vind u ook de Algemene Voorwaarden van de mobiele telecommunicatiediensten.

Ik vertrouw erop u hiermee van dienst te zijn geweest. Heeft u vragen neemt u dan contact op met onze klantenservice via telefoonnummer 06-1200 1200.

Met vriendelijke groet,

KPN
Klantenreacties

Het feit dat ik beter Youtube etc, kan gebruiken thuis via wifi zorgde toch wel voor een glimlach op mijn gezicht :+ OMG wat voor mensen werken daar?

Ik heb het met haar nooit over datakosten gehad, maar alleen over het dataverbruik....vandaar dat ik haar een uitgebreid antwoord heb gestuurd waarin ik de 3 problemen nog eens uiteen zet. In eerste instantie neemt de afdeling Klantenreacties telefonisch contact op en zegt men toe e.e.a. uit te zoeken. Op 18 mei krijg ik onderstaande reactie van de afdeling Klantenreacties :

[quote]
Geachte heer TheVMaster,

In antwoord op ons telefoongesprek van woensdag 12 mei 2010 bericht ik u het volgende.

Uw klacht met betrekking tot MIJN KPN heb ik op woensdag 12 mei 2010 uitgezet bij de technische dienst.
Volgens het onderzoek van de technische dienst zou de dienst MIJN KPN gewoon moeten werken.
Zij hebben uw inlog gehad en kunnen dan ook niet achter halen waar het fout zou moeten gaan.

Wat de specificatie van het dataverbruik betreft nog het volgende. Het kan namelijk bij een enkele klant voorkomen, dat de specificatie niet inzichtelijk is na het overschrijden van de datalimiet.
De technische dienst kan hier echter ook niets aan veranderen.

Ik vertrouw erop u hiermee van dienst te zijn geweest. Heeft u vragen neemt u dan contact op met onze klantenservice via telefoonnummer 06-1200 1200.

Met vriendelijke groet,

KPN
Klantenreacties

Zoals verwacht kreeg ik niet echt een verhelderend antwoord. Onthoudt overigens even het vetgedrukte gedeelte...en lees verder (mijn antwoord op bovenstaand e-mail)...

[quote]
Geachte Klantenreacties,

Vreemd genoeg lijkt het er inderdaad op dat het wijzigen van voordeelbundels weer werkt, raar aangezien ik hier tot 14 dagen terug nog problemen mee heb gehad.
Het aanloggen op Mijn KPN is, in tegenstelling wat ik uit uw e-mail opmaak, nooit een probleem geweest!

Als het zo is dat een specificatie van het dataverkeer wel inzichtelijk gemaakt kan worden, wat u in feite aangeeft, waarom kan dit voor mij (en meer klanten met mij) dan niet gerealiseerd worden? Overigens heb ik uw verzoek na ons vorige telefoongesprek een sms gestuurd aan 1244 waarna ik keurig een sms terug kreeg met daarin oa. Het verbruikte dataverkeer. Nu was ik niet verbaasd het aantal verbruikte MB’s te lezen : 0MB Hier werd namelijk hetzelfde getal weergegeven wat ik ook op Mijn KPN zag.

Het betreurd mij ten zeerste dat mijn klacht gewoon als een ‘individueel probleem’ wordt afgedaan en er niet serieus mee omgesprongen wordt.
Ook het feit dat u mijn klachten en opmerkingen over de Fair Use Policy, die gezien de onderzoeken van de Opta niet eens heel wereldvreemd zijn, naast u neerlegt en niet aangeeft hier wat mee te doen valt mij behoorlijk tegen van KPN!

Er rest mij dan ook niets anders dan mijn omgeving dan ook actief afraden om een mobiel telefoon abonnement (met internetbundel) bij KPN af te nemen. Daarnaast zal ik, samen met mijn medestanders, wat meer moeite doen deze problematiek bij zowel Tros Radar als Vara’s Kassa onder de aandacht te brengen. Misschien dat dat mee effect heeft dan een consument alleen.

Ondanks de door u genomen moeite en uw inzet heeft KPN mij niet het gevoel gegeven mij van dienst te willen zijn.

Met vriendelijke groet,

TheVMaster

Vanzelfsprekend vind ze mij na deze e-mail niet echt lief meer O-) en ik ontvang van haar nog onderstaand antwoord waarmee ze de zaak vind afgehandeld.

[quote]
Geachte heer TheVmaster,

In antwoord op uw reactie bericht ik u het volgende.

Het spijt me dat u niet te vreden bent over de klachtafhandeling. Zoals reeds is aangegeven in eerdere correspondentie en telefoongesprekken is helaas het probleem met betrekking tot het zichtbaar maken van het dataverbruik op http://www.kpn.com en op de facturen niet mogelijk. Dit komt voor bij klanten die hun fair use policy hebben overschreden. Indien u wel het verbruik inzichtelijk wilt hebben, adviseer ik u om binnen de fair use policy te blijven. Verder heb ik u al eerder aangegeven blij te zijn met uw signaal, zodat ik die door heb kunnen geven. Aangezien ik hierin niets meer voor u kan betekenen beschouw ik hiermee uw klacht als afgehandeld.

Ik vertrouw erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. Heeft u vragen neemt u dan contact op met onze klantenservice via telefoonnummer 06-1200 1200.

Met vriendelijke groet,

KPN
Klantenreacties

Vergelijk nu de stelling m.b.t. de specificatie uit haar eerste e-mail nu eens met die uit bovenstaande e-mail, volgens mij spreekt ze zichzelf tegen of niet?

Kan Kassa hier niet een keer aandacht aan besteden?

5459 6 Rapporteer

ve
door verwijderd - May 19, 2010 om 14:28
0 Antwoorden / 0 Vragen

thevmaster

Als je echt een geschil hebt met deze provider en dat geschil wordt in de interne klachtenprocedure door KPN niet opgelost, dan kun je een klacht indienen bij de GeschillenCommissie in Den Haag en eventueel schadevergoeding eisen.

Sukses en vriendelijke groet, ReadAC.

ve
door verwijderd - May 19, 2010 om 14:31
0 Antwoorden / 0 Vragen

read schreef op woensdag 19 mei 2010, 14:28: thevmaster

Als je echt een geschil hebt met deze provider en dat geschil wordt in de interne klachtenprocedure door KPN niet opgelost, dan kun je een klacht indienen bij de GeschillenCommissie in Den Haag en eventueel schadevergoeding eisen.

Sukses en vriendelijke groet, ReadAC.

Da's inderdaad ook een idee. 'k had die stap al overgeslagen en heb het nu bij zowel Tros Radar als hier bij Kassa op het forum gezet....misschien daarnaast eens kijken hoe ik die klacht bij de geschillencommissie krijg....

ve
door verwijderd - May 19, 2010 om 15:53
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo thevmaster,

Wellicht is het handig als je dit topic even direct onder de aandacht brengt bij de redactie van kassa. Je hebt je verhaal welliswaar hier in de rubriek 'Discussies' gepost, maar dan is het nog maar de vraag of de redactie het leest. Stuur dus een berichtje naar de redactie met een 'link' naar deze post via de 'contact' knop onderaan deze pagina of klik op onderstaande 'link'.

[u]'contact' Kassa-redactie[/u]

m.vr.gr. Freya

ve
door verwijderd - May 19, 2010 om 15:57
0 Antwoorden / 0 Vragen

freya schreef op woensdag 19 mei 2010, 15:53:
Hallo thevmaster,

Wellicht is het handig als je dit topic even direct onder de aandacht brengt bij de redactie van kassa. Je hebt je verhaal welliswaar hier in de rubriek 'Discussies' gepost, maar dan is het nog maar de vraag of de redactie het leest. Stuur dus een berichtje naar de redactie met een 'link' naar deze post via de 'contact' knop onderaan deze pagina of klik op onderstaande 'link'.

[u]'contact' Kassa-redactie[/u]

m.vr.gr. Freya

Bedankt! Ik heb de redactie via jou link op de hoogte gesteld en ze gewezen op deze discussie.

ve
door verwijderd - Aug 9, 2010 om 09:11
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo allemaal,
Ik ben sinds 26 juli 2010 kpn-lid en kreeg gisteren ook een sms over fair policy use dat ik op 80% zit. Ik ben net twee weken bij kpn en gebruik thuis alleen maar wifi. De dame van de klantenservice vertelde dat je telefoon toch gebruikt maakt van de dataverkeer van kpn, nou volgens mij is dat niet waar wat is anders het nut van wifi dat je gratis kunt internetten. Dan zou iedereen in het buitenland toch wel hele hoge rekeningen krijgen.

Nou is deze topic van mei maar hebben jullie nog wat gehoord van KPN, wordt hier via Radar iets mee gedaan. Heb zelf een klachtenmail gestuurd maar zoals ik hierboven lees wordt daar niet echt iets mee gedaan. Weet iemand hoe ik vroegtijdig m'n abonnement kan opzeggen?

Groet, Lisanne

ve
door verwijderd - Sep 29, 2010 om 16:29
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dit probleem is niet alleen bij KPN, Door de reclame wat alle mobiele providers doen is het volgende Onbeperkt internetten met je BlackBerry, Iphone, Ipad, Of met een ander Mobiele telefoon, waarop een mobiele internet aangesloten kan worden dus het 3g, HDSPA. Onbeperkt,

Afgelopen weekend, ben ik naar zowat alle mobiele providers lang geweest, alleen een mede werker van Hi had me verteld dat het eigelijk niet onbeperkt is aangezien er een fair use policy wordt gebruikt dus, radio streamen, youtuben enz, heeft geen zin, omdat je zo over de 1gb zit en dan te per 1gb overheen zit betaal je 10 extra, kortom als je 1gb hebt gebruikt en ej gaat 500mb erover heen, dan betaal je alsnog 10euro, dus eigelijk niet per 1GB.

Als je de televisie of folder reclames moet geloven word er echt aangegeven zolang je abroment loopt, onbepert internetten altijd overal bereikbaar, Dus wat gebeurd er, met telefoon waarin een multi task kan, Radio streamen, en Google maps gebruiken als navigatie, omdat je vaak op weg bent. Je krijgt vervolgend een hoge rekening, en als je klaagt van hey het is onbeperkt dan toveren ze de fair use policy onder je neus.

Maar volgens mij is onbeperkt echt onbeperkt zonder datalimiet zoals ze ook aangeven geen data limiet. dus hoe komt het dan dat ze toch een fair use policy hanteren, en waarom dat niet gezegt wordt of op reclames aangegeven wordt, dat alleen voor msn handig is en niet om te youtuben, en te streamen,