woezelpoezel
door woezelpoezel Jul 1, 2013 om 14:48
Computers & telefonie

De naam van de mail-afzender verandert als ik ga antwoorden

Recent kreeg ik een doorgestuurde mail van een kennis.
Toen ik deze kennis een antwoord ging sturen zag ik dat de geadresseerde ineens iemand heel anders was.

Wie kan mij zeggen wat dit betekent en hoe gevaarlijk het eventueel kan zijn.
Alvast hartelijk dank, Woezelpoezel.

11079 19 Rapporteer

tenormin
door tenormin - Jul 1, 2013 om 15:29
16933 Antwoorden / 108 Vragen

Misschien bent u vergeten de goede naam bij beantwoorden/doorsturen te veranderen, want uw kennis had hem immers ook doorgestuurd.

edrick3
door edrick3 - Jul 1, 2013 om 15:35
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@tenormin,

Onzin.
Als je een mail beantwoord hoort automatisch het adres van de afzender te verschijnen.

@woezelpoezel,

Je hebt wel gewoon op de knop Beantwoorden geklikt nadat je de betreffende mail geselecteerd had?

tenormin
door tenormin - Jul 1, 2013 om 15:55
16933 Antwoorden / 108 Vragen

edrick3, ze heeft het over doorzenden van een ontvangen mail. Als ik die weer wil doorsturen moet ik wel de goede naam erboven hebben. Niet één op één van kennis naar mij en ik antwoorden aan kennis. Wel naar iemand anders.

edrick3
door edrick3 - Jul 1, 2013 om 16:03
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@tenormin,

OT
Even de vraag goed lezen!
Recent kreeg ik een doorgestuurde mail van een kennis.
Toen ik deze kennis een antwoord ging sturen zag ik dat de geadresseerde ineens iemand heel anders was.

woezelpoezel
door woezelpoezel - Jul 1, 2013 om 16:30
8 Antwoorden / 1 Vragen

Hallo Edrick3,

Ja ik heb de knop beantwoorden gebruikt en dan verschijnt er dat andere adres.

Intussen heb ik "de kennis" gevraagd om mij een mailtje te sturen (dus géén doorgestuurd bericht!!). Ook hier kreeg ik bij het beantwoorden weer dat andere adres in beeld.
Ik heb mijn antwoord toch verstuurd en kreeg later van de postmaster een bericht dat MIJN MAIL niet afgeleverd kon worden.

Cookies
door Cookies - Jul 1, 2013 om 16:36
13336 Antwoorden / 36 Vragen

.......en kreeg later van de postmaster een bericht dat MIJN MAIL niet afgeleverd kon worden.......

In dat bericht van de postmaster staat de reden genoemd waarom je mail niet afgeleverd kon worden. Meestal een volle mailbox.

Voor de rest zou ik zeggen dat je kennis met een gehackte mailbox zit. Laat hem zijn wachtwoord wijzigen.

Cookies
door Cookies - Jul 1, 2013 om 16:47
13336 Antwoorden / 36 Vragen

.......Dit is normale e-mail functionaliteit. Het van adres moet altijd ingevuld zijn. Daarnaast bestaat er een optie voor een antwoord-aan adres. Wanneer dit invult is wordt dit gebruikt door uw e-mail client........

Waar heb jij het nou allemaal over? Je krijgt een mail, klikt op beantwoorden en verzend de mail. Zo gaat dat.

woezelpoezel
door woezelpoezel - Jul 1, 2013 om 17:27
8 Antwoorden / 1 Vragen

Hallo Carola,

Jouw vermoeden dat deze mailbox waarschijnlijk gehackt is lijkt mij het meest voor de hand liggend.
Juist omdat "het verkeerde adres" totaal onbekend is bij mijn kennis.
Daarom lijkt het mij niet verstandig om dat adres hier neer te schrijven.
Jouw raad om het wachtwoord te veranderen is gebeurd en gaan we kijken of dat effect heeft.

Dank voor het meedenken.

alfatrion
door alfatrion - Jul 1, 2013 om 17:30
1659 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=carola.83 schreef op maandag 1 jul 2013, 16:47]Waar heb jij het nou allemaal over? Je krijgt een mail, klikt op beantwoorden en verzend de mail. Zo gaat dat.
Als je mij jouw e-mail adres geeft (kan via radar via pb) dan krijg jij van mij een mail waarbij als je op beantwoord klikt je naar een ander een mail stuurt. Zien is geloven.

woezelpoezel
door woezelpoezel - Jul 1, 2013 om 19:27
8 Antwoorden / 1 Vragen

Diumenge,

Dank voor de reactie. Inderdaad wat alfatrion zegt kan.
Hier niet het geval. Ook een heel oud e-mailadres is het niet.
Het "vreemde adres"bestaat maar er kan geen enkele link naartoe gelegd worden
laat staan hoe dit zomaar in je mailbox beland.
De instellingen zijn niet veranderd of aangepast. Het blijft een raadsel.
Zoals ik Carola al liet weten: kijken of het veranderen van wachtwoord iets oplevert.

woezelpoezel
door woezelpoezel - Jul 3, 2013 om 19:48
8 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=edrick3 schreef op maandag 1 jul 2013, 16:03]@tenormin,

OT
Even de vraag goed lezen!
Recent kreeg ik een doorgestuurde mail van een kennis.
Toen ik deze kennis een antwoord ging sturen zag ik dat de geadresseerde ineens iemand heel anders was.

alfatrion
door alfatrion - Jul 3, 2013 om 19:49
1659 Antwoorden / 1 Vragen

Dit is normale e-mail functionaliteit. Het van adres moet altijd ingevuld zijn. Daarnaast bestaat er een optie voor een antwoord-aan adres. Wanneer dit invult is wordt dit gebruikt door uw e-mail client.

Of dit gevaarlijk is hangt af van waar de mail overging. Wanneer er gevraagd wordt om wachtwoorden dan wordt dit misbruikt om te doen alsof ze uw bank of provider zijn. U antwoord gaat daar dan niet heen.

Overigens zal uw bank of provider u nooit om wachtwoorden vragen. Nooit geven dus! Als u dit toch doet direct een nieuw wachtwoord aanvragen.

Cookies
door Cookies - Jul 3, 2013 om 19:50
13336 Antwoorden / 36 Vragen

......In dat bericht van de postmaster staat de reden genoemd waarom je mail niet afgeleverd kon worden. Meestal een volle mailbox.......

Aanvulling: heb je het verkeerde adres niet gewijzigd bij het beantwoorden, dan bestaat dat mailadres allang niet meer of het is een noreply adres.

Welk mailadres krijg je precies te zien als je op beantwoorden klikt?

diumenge
door diumenge - Jul 3, 2013 om 19:51
11969 Antwoorden / 15 Vragen

@woezelpoezel, hoe lees/gebruik je mail? Via webmail of via een programma als Outlook en die kennis?

Mocht je outlook gebruiken dan kan als in het venster van de mail klikt via Beeld en dan Opties de header van de mail zien.

Als daar dan ergens:

Reply-To: < ... hier het vreemde e-mail adres ... >

staat dan is de optie om naar een ander e-mail adres te antwoorden gebruikt.

woezelpoezel
door woezelpoezel - Jul 3, 2013 om 19:52
8 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=diumenge schreef op maandag 1 jul 2013, 19:37]@woezelpoezel, hoe lees/gebruik je mail? Via webmail of via een programma als Outlook en die kennis?

Mocht je outlook gebruiken dan kan als in het venster van de mail klikt via Beeld en dan Opties de header van de mail zien.

Als daar dan ergens:

Reply-To: < ... hier het vreemde e-mail adres ... >

staat dan is de optie om naar een ander e-mail adres te antwoorden gebruikt.

diumenge
door diumenge - Jul 3, 2013 om 20:00
11969 Antwoorden / 15 Vragen

[quote=carola.83 schreef op maandag 1 jul 2013, 16:47].......Dit is normale e-mail functionaliteit. Het van adres moet altijd ingevuld zijn. Daarnaast bestaat er een optie voor een antwoord-aan adres. Wanneer dit invult is wordt dit gebruikt door uw e-mail client........

Waar heb jij het nou allemaal over? Je krijgt een mail, klikt op beantwoorden en verzend de mail. Zo gaat dat.
Wat alfatrion zegt klopt helemaal. Je kan ik outlook gewoon instellen dat een reply naar een ander e-mail adres moet, of meerdere e-mail adressen wat je maar wilt [in Outlook 2003: Beeld > Opties > Antwoord verzenden naar: ]. Zal in andere e-mail programma's dus ook geen probleem zijn.

Dus afzender is a@a.nl en je voert dan in dat het antwoord naar b@b.nl moet. Heeft dus niets met een 'gehackte' mailbox te maken.

Echter, gezien de reactie van woezelpoezel om 16:30 lijkt het mij niet dat de verzender het bewust doet (je moet dat namelijk wel zelf instellen). Waarschijnlijk staat zijn of haar e-mail programma niet goed ingesteld en geeft nog een oud e-mail adres als antwoordadres weer.

woezelpoezel
door woezelpoezel - Jul 3, 2013 om 20:15
8 Antwoorden / 1 Vragen

Naam van afzender verandert als ik de mail beantwoord.

Dit was mijn vraag eergisteren.
Ik wil jullie bedanken voor de reacties.
Met al deze info is het gelukt om dit vervelende gedoe op te lossen.

pe
door pebk - Jul 5, 2013 om 12:49
596 Antwoorden / 0 Vragen

Beste woezelpoezel,

Komt de mail echt van jouw kennis?

woezelpoezel
door woezelpoezel - Jul 5, 2013 om 14:05
8 Antwoorden / 1 Vragen

Beste pebk,

Met je vraag kan ik alle kanten op.
Ik denk dat je wilt weten of ik zeker weet dat deze doorgestuurde mail echt van mijn kennis kwam.
JA!

Dankzij de tips van Edrick3, diumenge, Carola en alfatrion is het probleem opgelost.
Dit had ik al laten weten.