il
door ilona11 Nov 16, 2004 om 23:26
Computers & telefonie

De sleutel

Hallo.


Ik heb pas een auto gekocht waar maar 1 autosleutel bij zat.


De reserve sleutel zou ik bij kunnen maken vertelden de heren uit de garage uit Berlicum me.Wat ze niet vertelden was dat dat minimaal 300 euro zou gaan kosten.Ik weet het,een ongelooflijk hoog bedrag voor een sleutel.Nadat ik de garage heb opgebeld en mijn verhaal vertelde kreeg ik de wind van voren,immers zij waren niet verplicht een auto te verkopen met 2 sleutels.Nu ik heb zelf geregeld heb bij een andere dealer koste het me dus veel geld.Dat was de de service van AutoWorld Berlicum.Nu is mijn vraag kan dat zo maar?Natuurlijk had ik de auto moeten laten staan maar zij hadden geen autosleutel werd me verteld,en ik dacht dat je er zo 1 bij kon laten maken.Nogmaals kan dat zomaar??


Ps Zij wilden geen euro cent betalen aan de kosten die ik gemaakt heb.


Hallo


Nadat ik de Factuur gekregen had heb ik de garage weer opgebeld om in ieder geval een kleine schikking te doen.Omdat ik korting op de auto heb gekregen heb ik er geen recht op.Dat heb ik ook eerlijk verteld aan garage AutoWorld Berlicum.


Er werd mij ook niet gevraagd naar de hoogte van de Factuur die trouwens 335,72 Euro is.Wel werd er verteld dat het telefoon gesprek opgenomen is en er mij een claim opgelegd zou worden.ook werd mij gezegd dat ze onder dwang geen schikking zouden betalen.Ik vraag mij af welke dwang,omdat ik deze brief schrijf?Mag ik dan niet voor mijn rechten opkomen?Stel je voor dat je korting krijg op de auto maar er is een gladde autoband.Dan zou je dus een gedeelte van die korting gelijk weer terug kunnen geven als je een nieuwe band wilde.Dat is toch een heel ander verhaal??


Door allerlei (wat ik dreigementen vind) tegen mij te zeggen door de telefoon krijg ik dus geen krediet op mijn Factuur.Ik vind het een schande voor het automerk of de garage.


De epiloog is:KIJKWELKE NAAM ER OP HET BORD VAN DE GARAGE STAAT!!


Ook zoiets meegemaakt?Reageer dan.


Dank U.

1587 12 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

tuinfreak_1
door tuinfreak_1 - Nov 16, 2004 om 23:40
763 Antwoorden / 1 Vragen
0

beste ilona,


het is niet nodig om elke keer een nieuwe vraag over sleutels te starten, je kan door op reageren te klikken je verhaal onder je eerder gestelde vraag kwijt,


groet tuinfreak

wo
door wolkie - Nov 24, 2004 om 13:03
49 Antwoorden / 4 Vragen
0

Totaal onduidelijk verhaal. Ik snap echt niet wat er nou gebeurt is. Misschien is het handig om je verhaal wat duidelijker op papier te zetten want ik kan hier geen touw aan vast knopen.

wo
door wolkie - Nov 24, 2004 om 13:26
49 Antwoorden / 4 Vragen
0

Oke het is iets duidelijker. Maar het is dus als volgt gegaan als ik het goed begrijp: u heeft een auto gekocht bij Autoworld met 1 sleutel. Vervolgens hebt u bij een andere dealer een sleutel laten bijmaken voor Euro 335,72. De auto heeft u nog niet betaald en u wilt de kosten voor de extra sleutel van de rekening aftrekken. Autoworld is het hier niet mee eens en beweert dat zij auto's niet met 2 sleutels moeten afleveren. Klopt dit verhaal? Ik snap nog niets van uw korting verhaal maar als bovenstaande klopt snap ik wel dat Autoworld niets wil doen. U bent zelf naar een ander gegaan om een sleutel te laten bijmaken en bij de andere dealer had u naar de kosten van de sleutel moeten vragen. Als Autoworld niet verplicht is om een auto met 2 sleutels te leveren dan is het aan u of u er een extra wil laten bijmaken.

vladja
door vladja - Nov 24, 2004 om 13:52
8293 Antwoorden / 27 Vragen
0

geaccepteert m/z geaccepteerd.


Nee heb geen aandelen in dit bedrijf, woon in een ander deel van Nederland.


Vladja

vladja
door vladja - Dec 1, 2004 om 15:37
8293 Antwoorden / 27 Vragen
0

Ilona,


Je bent er bij de koop van de auto mee akkoord gegaan dat de auto met 1 sleutel geleverd werd. Immers de garage vertelde je toen al dat je een sleutel bij zou kunnen laten maken. Bovendien is een garage niet verplicht om bij een tweehands auto 2 sleutels te leveren.


Dat het laten maken van een tweede sleutel duur is, had je bij een prijsopgave van tevoren, te weten kunnen komen.


Natuurlijk geeft de garage geen tegemoetkoming in de kosten. Je hebt zelf geaccepteert dat er 1 sleutel was.


Het verhaal over de korting laat ik maar buiten beschouwing. Op elke tweehands auto wordt korting gegeven. Die korting zetten ze er gewoon eerst bovenop. Zo werkt dat in die wereld. Jij denkt ha, ik heb korting weten te bedingen. De verkoper denkt ha, ze denkt dat ze korting heeft, maar ze betaalt een goede prijs. 


Met andere woorden: je hebt geen poot om op te staan. Dus is het niet netjes om deze garage luid en duidelijk aan de schandpaal te nagelen.


Vladja

il
door ilona11 - Dec 1, 2004 om 15:52
6 Antwoorden / 7 Vragen
0

Nee u verhaal klopt niet.Ik heb de auto gekocht en betaald toen ik nog niet wist dat er maar 1 sleutel bij zat|!!Toen ze de auto naar buiten reden kreeg ik de sleutel.Toen zag ik dat het er maar 1 was.Nadat ik vroeg waar de 2de sleutel was werd mij geantwoord dat ik er maar 1 bij moest laten maken.Wat de sleutel koste vertelde ze me niet.Ik moest wel een sleutel bij laten maken bij een ander bedrijf,dat waren hun eigen woorden!!!Ik moest het ook vanwege mijn verzekering,en er moest een nieuwe code opgezet worden(op de sleutel dus!!)Ik ben ronduit belazerd door die garage ,dit heeft NIETS met korting te maken.Afdingen probeer je altijd dat weet die garage ook,is het bu duidelijk?????


 


 

il
door ilona11 - Dec 1, 2004 om 15:55
6 Antwoorden / 7 Vragen
0

Goed lezen wat ik geschreven heb aan Wolke!!


Noem jij dat een nette garage???????????????????


 

wo
door wolkie - Dec 1, 2004 om 16:22
49 Antwoorden / 4 Vragen
0

Ilona, jij moet ook goed lezen want de reactie van Vladja is van 24-11 en jouw antwoord op mij is van vandaag. Toch denk ik dat je nog steeds geen gelijk hebt. Jij had een prijsopgave van te voren moeten vragen voor een 2de sleutel. Het is nou eenmaal zo dat een 2de hands auto niet met 2 sleutels geleverd hoeft te worden. Ik kan me voorstellen dat de verzekering 2 sleutels eist (hoewel ik ook een 2de hands auto heb en het mij nooit gevraagd is) maar dat is dan je eigen risico. Je hebt gewoon pech gehad.

il
door ilona11 - Dec 14, 2004 om 09:06
6 Antwoorden / 7 Vragen
0

Vreemd dat ik na navragen wel hoor dat een 2de hands auto WEL met 2 sleutels geleverd moet worden,en dat ik gewoon pech heb gehad is geen antwoord.Nee die garage mag van mij de lucht in vliegen!!!!!!!!!!!!!!!!


 

he
door heiky - Jan 29, 2005 om 22:47
1 Antwoorden / 0 Vragen
0

Ik vind dit zeer ONBESCHOFT VAN U.   zomaar slechte reclame te maken. En dan ook nog grof taalgebruik. ik zou me schamen. U had gewoon goed de contracten moeten lezen. Dit is uw eigenschuld. Sorry dit moest ik even kwijt.


ps: ik houd niet van mensen die vals beschuldigen

il
door ilona11 - Jan 30, 2005 om 13:04
6 Antwoorden / 7 Vragen
0

Het lijkt er aardig op je  mede eigenaar van die garage bent.Waar is trouwens mijn grof taal gebruik???Verder vind ik dat je heel(sorry dat ik het zeg)dom reageert  dus niet meer reageren aub.


 

wxndy
door wxndy - Jan 31, 2005 om 01:14
9 Antwoorden / 5 Vragen
0

Ilona, ik denk dat je volkomen gelijk hebt. Natuurlijk moet een auto met twee sleutels geleverd worden! En het maakt niet uit of de auto nieuw of tweedehands is. Je kon niet vantevoren vragen hoe duur het was om een sleutel bij te laten maken omdat de garage pas bij het op halen van de auto zei dat er maar 1 sleutel was. Ze hadden bij het sluiten van het koopcontract moeten vermelden dat er maar 1 sleutel voor handen was. Had jij bij een ander bedrijf een prijsopgaaf kunnen aanvragen en eventueel de garage kunnen confronteren met de kosten. Maar goed dat is achteraf gepraat. Daar heb je nu niets meer aan, helaas. Ik denk dat het er uiteindelijk op neer komt dat je zelf de rekening van de sleutel moet betalen.

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

Ka
Karina Kamp - Sep 28, 2024 om 13:47
Computers & telefonie

(On)bereikbaarheid Postnl voor bezorgklachten

Waarom is Postnl onbereikbaar voor klachten van mensen met een visuele handicap?
Mijn alleenwonende zwager (68 jaar) is visueel gehandicapt en zeer slecht ter been. Hij heeft daarom geen internet of mobiel. Hij heeft klachtenover de bezorging van zijn post. Die kunnen alleen via een chatbox worden ingediend.
Wij proberen hem te helpen, door te vragen of Postnl heb kan bellen hierover, ma ... Lees meer

jane55
jane55 - Sep 23, 2024 om 12:04
Geldzaken & recht

Verkeerde Lounge bank geleverd

Op 12 september, na 3 maanden wachttijd werd mijn bank bezorgd, helaas de verkeerde.
Direct doorgegeven aan het bedrijf, het zou uitgezocht worden, daarna nog verschillende keren gebeld, tot nu toe, 11 dagen verder, nog geen resultaat.
Wel werd er gezegd dat als zij de bank opnieuw gaan bestellen ik er weer 3 maanden op moet wachten.
Mijn vraag is, kan ik de koop ontbinden, omdat ik ... Lees meer

Ka
KassaTim - Sep 25, 2024 om 22:43
Geldzaken & recht

Kan een bedrijf mij na 2,5 jaar nog een factuur sturen?

Beste mensen van "Vraag & Beantwoord",

Ik zit met het volgende probleem: begin van het jaar 2022 tm 6 april 2022 heb ik een verbouwing gehad thuis. Hierbij is onder andere de badkamer vernieuwd. Het probleem gaat over de douchecabine die ik daarvoor gekocht heb.

Op donderdag 12 september 2024 (dus zo'n 2 jaar en 5 maanden nadat mijn verbouwing voltooid was) ontving ik ee ... Lees meer