gv
door gvhorrik May 12, 2008 om 18:07
Computers & telefonie

Debitel + verkeerd abonnement

Hoi allemaal,

Ongeveer 1 a 2 maanden geleden werd ik gebeld door een verkoper van Debitel. Hij zei dat hij mij een abonnement kon aanbieden voor 15 euro. Nu had ik net mijn rekening opgezegd dus had ik wel verwacht dat ze een leuke aanbieding zouden doen. Ik had daarvoor een Debitel 35 euro abonnement voor 13,95.

Hij vertelde me dat ik hetzelfde abonnement zou houden. Eerste 6 maanden 15 euro, laatste 6 maanden 0 euro. Ik heb duidelijk gevraagd of het hetzelfde abonnement betrok als voorheen (dus 180 belminuten, geen extra kosten buiten bundel, etc). Hij verzekerde mij dat het hetzelfde abonnement betrof.

Echter, nu ik mijn facturen bekijk zijn de kosten veel hoger omdat ik veel meer bel dan 15 euro. Ik heb nu echter geen 35 euro abonnement, maar een 15 euro abonnement. Kortom, ik ga ruim over de bundel heen en ik zit met een abonnement waar ik helemaal niets meer kan.

Gelukkig is het gesprek door Debitel opgenomen (heeft de verkoper ten minste aangegeven) en ik heb tijdens de opnamen duidelijk aangegeven dat ik akkoord ga met het contract MITS het hetzelfde abonnement van 180 minuten betreft zonder extra kosten buiten de bundel.

Nu is mijn vraag hoe sterk ik sta wanneer ik hier mee naar Debitel stap. Ze hebben me gewoon iets aangesmeerd waar ik bijzonder weinig aan heb. Nu dacht dat ik dat uitgebannen te hebben door de voorwaarden te stellen maar dat blijkt dus achteraf erg naief...

Alvast hartelijk bedankt!

393 3 Rapporteer

kiran
door kiran - May 12, 2008 om 22:24
2791 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo gvanhorrik

De sterkte hangt af van hetgeen er op band staat en in de voorwaarden.

Aan de andere kant, lees ik: eerste 6 mnd 15,- euro, laatste 6 mnd 0,00 euro. Dat geeft al aan dat het een 15,- euro maand abonnement betreft. U bent er dan inderdaad op achteruit gegaan als u eerst voor 35,- euro kon bellen. Maar ik begrijp eruit, dat dat ook een aanbieding was. Van 35,,- voor 13,95

Zal dus lastig worden indien u niet precies te horen krijgt wat er op band is opgenomen. Ook de tijd: 1 a 2 maanden geleden .... ben bang dat u er niet zoveel meer mee kunt. Maar reklameren kan altijd, nooit geschoten is altijd mis. Kijk ook eens bij debitel.nl, misschien kan u daar meer info erover vinden.

Succes, groet, kiran

gv
door gvhorrik - May 13, 2008 om 18:41
10 Antwoorden / 2 Vragen

Beste Kiran,

Bedankt voor je antwoord. Ik heb vandaag even gebeld met Debitel en ze konden het abonnement natuurlijk wel verhogen, maar dan moest ik wel het normale abonnement nemen (waar je normaal een telefoon bij zou krijgen).

Ze gaan het echter uitzoeken want met zoiets ga ik natuurlijk nooit akkoord. Het is een beetje dom want als ze dit netjes oplossen zou ik nog heel lang klant blijven (ik ben ten slotte al 5 jaar klant), maar als ze het niet juist oplossen dan geef ik dit telefoon nummer aan iemand die minder belt en neem ik zelf bij een andere provider een nieuw abonnement.

gv
door gvhorrik - May 22, 2008 om 08:36
10 Antwoorden / 2 Vragen

Update:

Debitel heeft mijn abonnement terug gedraaid. Ik denk dat het geholpen heeft dat ik tijdens de opname heb gezegd dat ik akkoord ga mits het abonnement ongewijzigd blijft. Ik ben helemaal blij en vind dat Debitel het keurig heeft opgelost!