gv
door gvhorrik May 12, 2008 om 18:07
Computers & telefonie

Debitel + verkeerd abonnement

Hoi allemaal,


Ongeveer 1 a 2 maanden geleden werd ik gebeld door een verkoper van Debitel. Hij zei dat hij mij een abonnement kon aanbieden voor 15 euro. Nu had ik net mijn rekening opgezegd dus had ik wel verwacht dat ze een leuke aanbieding zouden doen. Ik had daarvoor een Debitel 35 euro abonnement voor 13,95.


Hij vertelde me dat ik hetzelfde abonnement zou houden. Eerste 6 maanden 15 euro, laatste 6 maanden 0 euro. Ik heb duidelijk gevraagd of het hetzelfde abonnement betrok als voorheen (dus 180 belminuten, geen extra kosten buiten bundel, etc). Hij verzekerde mij dat het hetzelfde abonnement betrof.


Echter, nu ik mijn facturen bekijk zijn de kosten veel hoger omdat ik veel meer bel dan 15 euro. Ik heb nu echter geen 35 euro abonnement, maar een 15 euro abonnement. Kortom, ik ga ruim over de bundel heen en ik zit met een abonnement waar ik helemaal niets meer kan.


Gelukkig is het gesprek door Debitel opgenomen (heeft de verkoper ten minste aangegeven) en ik heb tijdens de opnamen duidelijk aangegeven dat ik akkoord ga met het contract MITS het hetzelfde abonnement van 180 minuten betreft zonder extra kosten buiten de bundel.


Nu is mijn vraag hoe sterk ik sta wanneer ik hier mee naar Debitel stap. Ze hebben me gewoon iets aangesmeerd waar ik bijzonder weinig aan heb. Nu dacht dat ik dat uitgebannen te hebben door de voorwaarden te stellen maar dat blijkt dus achteraf erg naief...


Alvast hartelijk bedankt!

393 3 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

kiran
door kiran - May 12, 2008 om 22:24
2791 Antwoorden / 0 Vragen
0

Hallo gvanhorrik


De sterkte hangt af van hetgeen er op band staat en in de voorwaarden.


Aan de andere kant, lees ik: eerste 6 mnd 15,- euro, laatste 6 mnd 0,00 euro. Dat geeft al aan dat het een 15,- euro maand abonnement betreft. U bent er dan inderdaad op achteruit gegaan als u eerst voor 35,- euro kon bellen. Maar ik begrijp eruit, dat dat ook een aanbieding was. Van 35,,- voor 13,95


Zal dus lastig worden indien u niet precies te horen krijgt wat er op band is opgenomen. Ook de tijd: 1 a 2 maanden geleden .... ben bang dat u er niet zoveel meer mee kunt. Maar reklameren kan altijd, nooit geschoten is altijd mis. Kijk ook eens bij debitel.nl, misschien kan u daar meer info erover vinden.


Succes, groet, kiran

gv
door gvhorrik - May 13, 2008 om 18:41
10 Antwoorden / 2 Vragen
0

Beste Kiran,


Bedankt voor je antwoord. Ik heb vandaag even gebeld met Debitel en ze konden het abonnement natuurlijk wel verhogen, maar dan moest ik wel het normale abonnement nemen (waar je normaal een telefoon bij zou krijgen).


Ze gaan het echter uitzoeken want met zoiets ga ik natuurlijk nooit akkoord. Het is een beetje dom want als ze dit netjes oplossen zou ik nog heel lang klant blijven (ik ben ten slotte al 5 jaar klant), maar als ze het niet juist oplossen dan geef ik dit telefoon nummer aan iemand die minder belt en neem ik zelf bij een andere provider een nieuw abonnement.

gv
door gvhorrik - May 22, 2008 om 08:36
10 Antwoorden / 2 Vragen
0

Update:


Debitel heeft mijn abonnement terug gedraaid. Ik denk dat het geholpen heeft dat ik tijdens de opname heb gezegd dat ik akkoord ga mits het abonnement ongewijzigd blijft. Ik ben helemaal blij en vind dat Debitel het keurig heeft opgelost!

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

Ka
KassaTim - Sep 25, 2024 om 22:43
Geldzaken & recht

Kan een bedrijf mij na 2,5 jaar nog een factuur sturen?

Beste mensen van "Vraag & Beantwoord",

Ik zit met het volgende probleem: begin van het jaar 2022 tm 6 april 2022 heb ik een verbouwing gehad thuis. Hierbij is onder andere de badkamer vernieuwd. Het probleem gaat over de douchecabine die ik daarvoor gekocht heb.

Op donderdag 12 september 2024 (dus zo'n 2 jaar en 5 maanden nadat mijn verbouwing voltooid was) ontving ik ee ... Lees meer

Ka
Karina Kamp - Sep 28, 2024 om 13:47
Computers & telefonie

(On)bereikbaarheid Postnl voor bezorgklachten

Waarom is Postnl onbereikbaar voor klachten van mensen met een visuele handicap?
Mijn alleenwonende zwager (68 jaar) is visueel gehandicapt en zeer slecht ter been. Hij heeft daarom geen internet of mobiel. Hij heeft klachtenover de bezorging van zijn post. Die kunnen alleen via een chatbox worden ingediend.
Wij proberen hem te helpen, door te vragen of Postnl heb kan bellen hierover, ma ... Lees meer

jane55
jane55 - Sep 23, 2024 om 12:04
Geldzaken & recht

Verkeerde Lounge bank geleverd

Op 12 september, na 3 maanden wachttijd werd mijn bank bezorgd, helaas de verkeerde.
Direct doorgegeven aan het bedrijf, het zou uitgezocht worden, daarna nog verschillende keren gebeld, tot nu toe, 11 dagen verder, nog geen resultaat.
Wel werd er gezegd dat als zij de bank opnieuw gaan bestellen ik er weer 3 maanden op moet wachten.
Mijn vraag is, kan ik de koop ontbinden, omdat ik ... Lees meer