ma
door martindell Nov 9, 2011 om 11:38
Computers & telefonie

Dell klanten"service"

Oktober 2009 Alienware laptop gekocht bij dell met 3 jaar Next Business day garantie, kosten 2300 euro.
April 2011, doorgebrande grafische kaart, deze is vervangen na 28 dagen gezeur met klantenservice. Ik had al aangegeven dat waarschijnlijk ook mijn moederboard defect was maar dat geloofden ze niet. Grafische kaart en ventilator vervangen.
Een maand zonder werkende laptop.
Oktober 2011, laptop begint willekeurig vast te lopen. Dus ik alles geformateerd nieuwste drivers geinstalleerd. Nog steeds problemen.
Support request aangemaakt. met duidelijk vermeld wat ik al had gedaan om het probleem op te lossen. Tussen ieder antwoord van dell zat 1 tot 2 dagen, alhoewel ik soms al binnen 10 minuten antwoord gaf.
beknopte samenvatting een aantal emails
Dell: Wilt u de diagnostics tool draaien en de resultaten vermelden.
Ik: Dit heb ik al gedaan ik had geen foutmeldingen, dit staat ook in de service request.
Dell: Wilt u de laptop opnieuw instaleren?
Ik lees me service request al gedaan.
Dell: Installeer deze drivers (gfx driver voor andere laptop, en chipset driver van andere laptop)
ik: dit zijn drivers voor een andere laptop
dell: Andere drivers die al ruim een jaar outdated zijn.
ik: maar geïnstalleerd, geen verbetering
Dell: op we gaan de laptop ophalen er wordt een doos naar u gestuurd voor de verzending.
(ok mooi dacht ik, komt er een doos de volgende dag, doe ik me laptop in en paar dagen later klaar)
2 dagen later ik bellen waar de doos blijft. Deze komt zoals afgesproken? volgende week maandag, 7 dagen waarom zou ik dat afspreken, ik wil hem het liefst gisteren.
Ik maar bellen nog een service request aanmaken, deze zou iemand langsturen. Deze persoon is ook de volgende dag langsgekomen maar kon het probleem niet verhelpen, zei dat het aan het moederbord lag en niet de grafische kaart (had ik toch al verteld?). Maar goed, inmiddels was de doos voor de verzending ook gearriveerd dus ik mijn laptop ingepakt, 2 dagen later oplaten halen want de chauffeur kon hem niet meteen mee terugnemen.
ik mailen naar Dell: waarom het allemaal zolang duurt en waarom er wel een doos met een grafische kaart de volgende dag kan komen en niet een lege doos voor mijn laptop.
Dell: waarom bent u de reparatie zo aan het vertragen?
ik: wat??? ik krijg deze doos een week later, bel meteen om het ophalen af te spreken. en krijg dan deze verwijten.

Maar goed laptop is opgehaald, komt 8 dagen later terug. En werkt nog steeds niet, nu heb ik helemaal geen grafische kaart meer.
Het hele verhaal laten escaleren, zou een nieuwe laptop krijgen, verwachte leverdatum 18 november. maar met Us power cord. ik weer bellen, na 5 keer doorgeschakeld te zijn, het verhaal uitgelegd hebben aan iedereen (zelfs de schoonmaker volgens mij) wordt de verbinding verbroken!.
opnieuw bellen, alles uitgelegd, het zou geëscaleerd worden. dag later contact zoeken met de klantenservice (chat op me werk), alles uitgelegd, ik zou teruggebeld worden dag later nieuwe offerte gekregen met goede voeding etc, per mail ik meteen bevestigd dat deze wel goed is. leverdatum nu 23e.
Een week later nog geen reactie dat de bestelling bij Dell in productie is. Inmiddels wordt ik al bijna 30 dagen van de kast naar de muur gestuurd en nog heb ik geen zekerheid over de status van mijn laptop.
aantal email verstuurd: stuk of 25
Keren gebeld: 9, van 30-90 minuten per keer.
om van de chatsupport maar niet te spreken.

voor een dergeijke prijs mag je toch wel wat meer service van dell verwachten?