Wi
door Wim-Bart Sep 19, 2024 om 14:45
Computers & telefonie

Delta kabel wil niet opleveren terwijl buren al maanden Delta hebben

Gechte,

2,5 jaar geleden is de kogel door de kerk en krijgen we Delta Kabel in Vianen. Na de nodige hobbels is onze wijk een paar maanden geleden opgeleverd.

Nu was er bij de oplevering van mijn adres iets fout gegaan, geen licht in de kabel of zo iets, maar daar is een monteur voor langs geweest. En boel (Volgens Circet) netjes afgemeld op 22 juli.

Afijn een week geleden heb ik contact met mijn buurman en ik vraag, weet jij wanneer ze van Delta langs komen. Tot mijn verbazing blijkt hij al meer dan 3 maanden Internet te hebben. Als referentie neem ik even contact op met wat andere mensen in de straat en zelfde verhaal.

Dus contact opgenomen met Delta (Proivider), die zeggen, nee niet opgeleverd, neem contact op met Delta Kabel (ik denk, huh, jullie zijn toch Delta). Maar natuurlijk, zo gezegd zo gedaan. Ik neem contact op met Delta Kabel die mij weer doorzetten naar Circet welke een onderaannemer blijkt te zijn.

Na heen en weer gebeld te hebben, kom ik uit bij de project manager en die controleerd met de man van Delta Netwerken in de systemen, alles staat netjes op groen. Afijn, weer contact met Delta Netwerken, die roepen, wij willen bewijs van Circet hebben dat het opgeleverd is. Dus ik bel Circet project manager. Die mag geen contact hebben met Delta maar geeft aan dat Delta hem kan bellen. Dus ik bel Delta weer, en die zeggen, wij mogen geen contact hebben met Circet. Dus het blijft maar een cirkel en ik krijg

Ik blijf dus in een cirkel zitten waar niemand uit komt. Hoe krijg ik, deze blijkbaar, incabalele bedrijven nu aan de gang? Inmiddels 5 uur aan telefoon gesprekken verder en resultaat 0,0.



4065 12 Rapporteer
ju
door juliomariner - Sep 19, 2024 om 14:52
1388 Antwoorden / 2 Vragen
2

Vraag aan de man van Circet een schriftelijk opleveringsrapport, stuur deze door naar |Delta kabel.
Dat lijkt me de meest makkelijke oplossing want blijkbaar geeft Delta wel opdracht aan een onderaannemer maar mogen ze geen contact met deze onderaannemer hebben en mag de onderaannemer ook geen contact opnemen met Delta. Ben het met u eens dat dit een vreemde gang van zaken is.

1paul
door 1paul - Sep 19, 2024 om 15:00
3350 Antwoorden / 0 Vragen
2

al eens aan gedacht om schriftelijk uw vragen voor te leggen aan deze mensen zodat u schriftelijk bewijs in handen krijgt, kan dus ook gewoon per mail!!

Wi
door Wim-Bart - Sep 19, 2024 om 15:41
3 Antwoorden / 1 Vragen
0

Inmiddels schriftelijk contact opgenomen.

Beps
door Beps - Sep 19, 2024 om 16:12
80 Antwoorden / Vragen
1

Ik vraag altijd na telefonische gesprekken met bedrijven een schriftelijk verslag van het gesprek, zo weet ik wat zij opschrijven en doorgeven en ik heb bewijs van de gemaakte afspraken of doorverwijzingen.

Dus je mag best telefoneren, maar vraag een bewijs van je gesprek en de gemaakte afspraken.
Je hebt dat ook gelijk de naam van de persoon die je hebt gesproken, dit wordt nogal eens tijdens de gesprekken vergeten.

mahadma
door mahadma - Sep 19, 2024 om 16:33
11745 Antwoorden / 52 Vragen
2

U kunt natuurlijk via een appje de gesprekken opnemen. U mag dit doen (=legaal) en de gesprekspartner hoeft u niet dat niet vermelden. Vraag de naam met wie u spreekt en vraag nadrukkelijk wat de afspraken zijn gemaakt. Zo weet u precies wie u gesproken heeft, wat de afspraak was en kan dan elders de naam van de persoon noemen die een en ander heeft beloofd. U mag die opname niet uitzenden op radio tv of internet uitzenden zonder toestemming.

Be
door Beartheman - Sep 20, 2024 om 13:13
1 Antwoorden / Vragen
0

Dit verhaal is een gebruikelijk verhaal over Delta kabel en de onderaannemer. Ook ik ben bijna 3 jaar bezig om de aansluiting in huis effectief te krijgen. Wordt ook continu van kastje naar de muur gestuurd, maar ook heb ik een ander probleem erbij. Mijn onderbuurman wil niemand binnenlaten om de kabel via zijn woning naar mijn woning te krijgen. Zelfs de verhuurder meerdere keren hierop aangesproken, maar die zegt de buurman niet te kunnen verplichten om mee te werken.

Na veel getrouw trek moet ikzelf via een andere buurvrouw vragen of zei met mijn onderbuurman wil praten om de onderaannemer bij hem te zijner tijd binnen te laten. Ook licht mijn kabel bij de ingang van het appartementencomplex en moet dan vandaar doorgetrokken worden naar de tuin van mijn onderbuurman. De verhuurder ook aangegeven dat ze iedere bewoner moeten vragen om de glasvezelkabel in de meterkast te laten aanleggen, zodat eventuele nieuwe bewoners niet voor hoge kosten komen te staan, maar ook dit doet de verhuurder niet.

Wi
door Wim-Bart - Sep 20, 2024 om 14:42
3 Antwoorden / 1 Vragen
0

Ik heb ze aangeschreven, maar de mail wordt niet eens gelezen.

@BEPS: Ik heb een gespreksverslag.
@SJJOPPIE: Dat e-mail adres heb ik ook gebruikt. Dus gaat mij benieuwen.
@BEARTHEMAN: De kabel zit met kastje al in mijn meterkast. Dat is het erge.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Sep 20, 2024 om 14:57
16991 Antwoorden / 202 Vragen
0
Mabelle
door Mabelle - Sep 20, 2024 om 15:09
655 Antwoorden / 1 Vragen
0

Ik zou met zo'n flutprovider al niet eens meer zaken willen doen. Heb je al eens gecheckt of Odido op jouw adres glasvezel levert? Die maken ook gebruik van Delta https://www.odido.nl/internet/glasvezel/check

Wi
door Wim-Bart - Sep 20, 2024 om 15:48
3 Antwoorden / 1 Vragen
0

@HEREMIETKREEFT: Deze neem ik mee, ik heb er wel € 133,00 voor over om dit voor elkaar te krijgen, alleen al het idee dat ze hierdoor mijn verbinding nooit rendabel krijgen wanneer ik een dergeijke zaak start geeft mij al een warm gevoel. Ik geef ze nog een paar dagen om te reageren en dan gaan we dit traject in.

djfox741
door djfox741 - Sep 20, 2024 om 17:00
45 Antwoorden / 3 Vragen
0

Ben het eens met @Mabelle over Odido maar ik denk dat die Delta in gebreken is gebleven om te leveren wat afgesproken is CQ het contract wat is afgesloten.

Ook heeft U dat [@#$%] bedrijf de gelegenheid gegeven om e.e.a. op te lossen, naar mijn mening staat U in het gelijk om deze overeenkomst te ontbinden "Mits" er natuurlijk nog een andere aanbieder is waar U dan na toe zou kunnen gaan.

Weet niet of er gelegenheid is om eens bij een "Juridisch Loket" langs te gaan als dat bij U er is die kunnen helpen de juiste weg te kiezen maar dit bedrijf heb ik al zoveel over en van gehoord, er is bij mij ook glasvezel aangelegd door KPN zit nu nog bij ZIGGO naar alle tevredenheid.

Als de glasvezelaansluiting een feit is zou ik een provider kunnen kiezen maar dat zou ik geen ...... juist, niet worden ;-)  



Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

Ga
Gamba 1950 - Oct 30, 2024 om 20:07
Huishouden & energie
Afpo/Feroli WTW/CV Optifor 3.0 zorgt voor tochtoverlast

Afpo/Feroli WTW/CV Optifor 3.0 zorgt voor tochtoverlast

Ik woon in een appartement met een CV van Feroli dit gekoppeld is aan een WarmteTerugWin unit die de woning ventileert. Om precies 19.00 uur start het ventileren op niveau storm. Je voelt een koude luchtstroom. Dit stop om 23.00uur. De instalateur kan niets vinden. Maar die komt ook niet op het tijdstip dat het gebeurt. Volgens de instalateur zit er geen klok in de WTW en ook buiten de appartement ... Lees meer

RM
RMF - Oct 29, 2024 om 17:42
Winkels & webshops

Wie is er verantwoordelijk?

Goedenavond,

Helaas een klein geschil met een webshop. Enige tijd geleden een pakket geretourneerd met het retourlabel wat in het pakket zat. Pakket is niet meer traceerbaar, blijft ergens hangen.

De webshop zegt niet verantwoordelijk te zijn voor retourzendingen ( het staat ook zo op hun website ), maar DHL geeft aan dat hun wel verantwoordelijk zijn omdat ze het label betaa ... Lees meer

Za
Zarja - Oct 22, 2024 om 04:57
Winkels & webshops

Wat moet ik doen als een gigant als Mediamarkt de bestelde en betaalde producten niet levert en ook niet reageert op de klacht, niet op de klachtenlijn en niet op de emails van de klachtenlijn.

Ik ben benieuwd of meer mensen dit meemaken. Ik heb in juli 2024 een aantal spullen besteld bij Mediamarkt. Ik kreeg bericht dat ze binnen waren en bij het ophalen bleek dat een router miste. Die zou nog nageleverd worden, zeiden ze, wisten ze niet zeker, want het stond nergens genoemd dat het nageleverd zou worden, behalve op hun site waar ze beweren dat als je een bestelling nog niet hebt ontvan ... Lees meer