su
door suusjahjah Feb 24, 2008 om 17:10
Computers & telefonie

Dia scanner

Hallo

Ik heb heel veel negatieven en die wil ik graag op mijn computer zetten. Ik heb gezocht naar dia en negatieven scanners en heb er veel gevonden maar kan iemand mij vertellen waar ik op moet letten of wat een goede scanner daarvoor is. Heb er veel over gelezen maar word er niet echt veel wijzer van!

Dank je!!!!!!

Groetjes Suus

536 9 Rapporteer

door 4711 - Feb 24, 2008 om 17:15
885 Antwoorden / 2 Vragen

De Scan resolutie van de eerste en oudere is lager, en vaak kun je na aankoop  via Speurders of Marktplaats deze na gebruik weer doorverkopen omdat je het meestal maar eenmalig nodig hebt omdat nu iedereen digitaal gaat...

Ik kreeg ooit meer dan ik betaalde, maar dat was dus mijn foutje....
Verder zou het anders maar zoldervulling worden dus een gebruikte is vaak net zo goed, wel eerst proberen en je kreeg dan gelijk instructie hoe je moet werken....

johanpc
door johanpc - Feb 24, 2008 om 17:24
1379 Antwoorden / 2 Vragen

Ik heb zeer goede ervaring met de PrimeFilm 1800U

Gekocht bij conrad.nl.

hans

NatureTravel
door NatureTravel - Feb 24, 2008 om 17:49
646 Antwoorden / 8 Vragen

Bedenkt wat u met de gescande bestanden zou willen doen.

  1. Hoe groot moeten de bestanden worden (resolutie van de scanner wordt dan belangrijk)

  2. Wat gaat u met de scans doen? (bij verkoop van de scans moet de kwaliteit erg goed zijn)

Kijk ook eens of een gecombineerde scanner voor u van nut kan zijn (een vlakbed scanner met diamodule van Agfa bijvoorbeeld)

Gebrukte scanners kunnen oude lampen hebben, die niet meer de lichtopbrengst hebben die ze zouden moeten hebben. U kunt dan meteen een nieuwe lamp aanschaffen, waardoor de prijs aanzienlijk hoger wordt dan u dacht. Lampen van sommige scanners kosten maar liefst € 95,- !

Suc6

pi
door pietvv - Feb 24, 2008 om 18:18
98 Antwoorden / 2 Vragen

Waarom iets kopen wat je maar heel kort nodig hebt? Wat je ook kunt doen is een heel goede scanner huren. Dan scan je in een weekend al je dia's en negatieven. Op internet zijn een hoop bedrijven te vinden die scanners verhuren, en de resolutie ligt een stuk hoger dan bij scanners voor de consumentenmarkt.

door 4711 - Feb 24, 2008 om 18:49
885 Antwoorden / 2 Vragen

Er zijn foto winkels die ze uitlenen als je een digitale camera koopt, eerste dag gratis.... en daarna betaalde je huur, maar toen had ik alles al gedaan.....

qp
door qpc - Feb 24, 2008 om 22:02
203 Antwoorden / 0 Vragen

Ik werk zelf (semi-professioneel) met de Epson Perfection 4490 Photo. Deze heb ik speciaal aangeschaft voor dit werk omdat ik vaak dezelfde vraag van klanten krijg die jij hier ook stelde.

Deze scanner doet het perfect met dia's negatieven en foto's, is heel gebruiksvriendelijk en werkt ook onder Vista (ook 64-bit).

Lsk520
door Lsk520 - Mar 9, 2009 om 13:50
827 Antwoorden / 2 Vragen

Reclame maken voor je eigen toko is niet toegstaan!

johanpc
door johanpc - Mar 9, 2009 om 14:01
1379 Antwoorden / 2 Vragen

OOK de LINK verwijsty naar de eigen website en is dus een reklame uiting voor de eigen toko en dat is op deze site NIET is toegestaan.

ve
door verloop_1 - Mar 9, 2009 om 14:38
9 Antwoorden / 0 Vragen

De aanpak is helmaal afhankelijk van het aantal dia's dat je wilt scannen.
[edit redactie]