Du
door Dubstepkud Sep 1, 2023 om 15:50
Computers & telefonie

Die eeuwige spammails

Hi,

Mijn e-mailadres is inmiddels zo'n 12 jaar oud en volgens mij al 6 keer gelekt door verscheidene websites/apps. Ik blijf maar spammails krijgen:
1. Helpt het om via onderin de mail te 'unsubscriben'?
2. Wat als zij niets met mijn 'unsubscribe' doen..

Kom ik hier ooit nog vanaf?

9931 19 Rapporteer
sira
door sira - Sep 1, 2023 om 16:06
2353 Antwoorden / 24 Vragen

Niets doen, behalve weggooien. Eventueel blokkeren indien dat mogelijk is met uw programma.

Als u ook maar op iets klikt dan krijgt u de spam dubbel en dwars terug.

pi
door piet limburg Sep 4, 2023 om 10:10
232 Antwoorden / 15 Vragen

Helemaal juist.
Je emailadres is niet geheim.....het gaat gewoon de hele wereld over.
Spam kun je markeren als spam...de volgende dag komen ze onder een ander adres weer bij je terug.
Gewoon elke keer verwijderen, zoveel moeite kost dat niet.

An
door Antwoord23 Sep 4, 2023 om 15:11
7 Antwoorden / Vragen

Je hebt er onder meer een dagtaak aan :-(

sira
door sira Sep 4, 2023 om 17:54
2353 Antwoorden / 24 Vragen

Dan maar weer ouderwets een brief schrijven.

Henk De Zevende
door Henk De Zevende - Sep 1, 2023 om 16:07
2080 Antwoorden / Vragen

Nee, unsubscriben is nutteloos omdat je feitelijk aan criminelen vraagt of ze alsjeblieft geen spam meer willen sturen, ra ra wat zo'n crimineel met uw melding doet. Het enige dat helpt is een degelijke mail provider nemen met een goed spam filter, Google en Microsoft leveren een redelijke prestatie, de meeste Nederlandse providers als Ziggo en KPN liepen altijd behoorlijk achter de feiten aan maar geen idee hoe de stand nu is en verder gewoon weggooien.

djfox741
door djfox741 Sep 4, 2023 om 12:00
41 Antwoorden / 3 Vragen

Heb Ziggo en mijn email nog van UPC upcmail.nl, en kan zeggen dat die filter fantastisch is en soms te streng maar dat zijn er maar een paar, dus werkt goed.

Thecla58
door Thecla58 - Sep 1, 2023 om 16:09
858 Antwoorden / 3 Vragen

Ad 1 ja
Ad 2 nee

Tip... rechts klik op email dan kies je ongewenste mail en dan afzender blokkeren.  Dit als je outlook hebt

Tip 2...
Zet in outlook je beveiliging op hoog

wi
door wilhelmina59 Sep 1, 2023 om 20:12
516 Antwoorden / 0 Vragen

Dan zit standaard alles in je spambox..............

atlas1302
door atlas1302 Sep 2, 2023 om 11:46
341 Antwoorden / 13 Vragen

Nou en, druk op de knop en leeg.

pe
door pebk - Sep 1, 2023 om 16:36
581 Antwoorden / 0 Vragen

Hier kom je niet echt van af, tenminste niet van de echt ongevraagde. Mailinglijsten van 'goede' bedrijven werkt het vaak wel mee.

Ik unsubscribe me eigenlijk nooit. Laat wel al mijn prive mail naar mijn gmail komen en die filtert alle rommel er prima uit.

wi
door wilhelmina59 - Sep 1, 2023 om 18:07
516 Antwoorden / 0 Vragen

Ongeopend wissen,verder met rust laten. Nergens op klikken.
En er vanaf komen, helaas.

JMA2
door JMA2 - Sep 1, 2023 om 23:16
118 Antwoorden / 2 Vragen

De basis is begonnen bij het feit dat u het en der uw gegevens heeft achtergelaten en die zijn of gebruikt of eerst doorverkocht en dan misbruikt.
Ik heb gemiddeld 1 soambericht per week, zelfde boodschap maar steeds vanaf ander mailadres, dit maakt blokkeren lastig.
Maar ach 1x per week een mailtje weggooien is te doen.

wi
door wilhelmina59 Sep 3, 2023 om 09:39
516 Antwoorden / 0 Vragen

Dit vind ik zo'n kul verhaal.
Heb drie adressen in gebruik.
Twee voor ach ja kopen en andere zaken en een(tegenwoordig een betaald adres) voor communicatie met Overheid en andere officiele instanties.
En in welke box komt er de meeste spam binnen??juist ja dat ene adres wat ik niet gebruik voor surf,scroll of buy.
activiteiten.En dan heb ik het over 8 a 10 mails per dag en heus spamfilter aanpassen, de boel blokkeren provider benaderen van doe hier eens wat aan.(Overigens provider is telefonisch niet bereikbaar en op mails krijg ik een kletsverhaal op terug).
Adres is ook ondertussen opgeheven mede omdat provider geen moeite doet om te communiceren.
Jammer was heel lang tevreden klant zonder een volle mailbox met spam.

sira
door sira Sep 4, 2023 om 11:02
2353 Antwoorden / 24 Vragen

@JMA2
Ben het maar deels met u eens wat betreft het her en der achterlaten van gegevens.

Op mijn privé account krijg ik geen enkel spambericht, daarentegen loopt mijn zakelijke account iedere dag vol. De reden van dat laatste komt omdat de (in mijn ogen nutteloze) KvK de gegevens van ondernemers helemaal niet beschermd. Inmiddels heb ik al mijn gegevens bij de KvK onzichtbaar gemaakt, maar het leed is inmiddels al geschied, dus de spam gaat door.

ro
door ronny530 - Sep 2, 2023 om 08:28
2787 Antwoorden / 41 Vragen

Er valt zeer weinig aan te doen omdat de afzender steeds weer een ander e-mail adres gebruikt waardoor blokkeren een zinloze actie is.
Als u 'unsubscribe' aanklikt dan weet de e-mail adresgenerator die voor het verspreiden van de spam dat het een bestaand e-mail adres betreft en dat zorgt voor nog meer spam.
De laatste tijd worden veel spam mails verstuurt die over het verlopen van Macafee accounts gaan of uit naam van een internetprovider dat uw account is geblokkeerd heel irritant maar naar verloop van tijd houdt het ook weer op en richt de spamverspreider zich op een ander land.

rj
door rjw - Sep 2, 2023 om 09:19
3270 Antwoorden / 5 Vragen

Zolang e-mail versturen gratis blijft dit een fact of life.

1paul
door 1paul - Sep 4, 2023 om 08:36
3162 Antwoorden / 0 Vragen

u kunt de afzenders blokkeren.

wi
door wilhelmina59 Sep 4, 2023 om 08:47
516 Antwoorden / 0 Vragen

Zie het antwoord van Ronny530

An
door Antwoord23 Sep 4, 2023 om 15:14
7 Antwoorden / Vragen

Helpt niet. Heb dat al een paar keer gedaan, maar het komt evengoed weer terug.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Sep 4, 2023 om 10:18
16876 Antwoorden / 202 Vragen

Aanvullend naast blokkeren: melden aan valse-email@fraudehelpdesk.nl kan van nut zijn als de afzenders vaak dezelfde zijn.
(En overbodig mogelijk: er nooit op reageren naar de afzender)

He
door Henk Muller - Sep 4, 2023 om 10:46
1 Antwoorden / Vragen

Je kan het mail adres blokkeren dan gaan deze mails automatisch naar de prullenmand.
klik op het adres, dan krijg ge de afzender te zien en dan kan je dat adres blokkeren.

sira
door sira Sep 4, 2023 om 11:03
2353 Antwoorden / 24 Vragen

Hangt af van de provider of emailprogramma.

An
door Antwoord23 Sep 4, 2023 om 15:21
7 Antwoorden / Vragen

Al geprobeerd, helpt helaas niet.

jm
door jmdeijkers - Sep 4, 2023 om 12:55
4 Antwoorden / 1 Vragen

Ik gebruik Mailwasher. Daarmee kan ik dat soort mails "bouncen", alsof het mailadres niet bestaat.

Linski
door Linski - Sep 4, 2023 om 13:38
22 Antwoorden / 5 Vragen

Wat heel goed helpt is het aankopen van Spamdrain. Het kost 30 euro per jaar, maar je wordt daarna nog maar heel zelden lastig gevallen.

An
door Antwoord23 - Sep 4, 2023 om 15:09
7 Antwoorden / Vragen

Ook mijn spam box wordt sinds een paar maanden overspoeld met ongewenste reclameberichten waar ik niet om gevraagd heb. Tot nu toe heb ik ze altijd verwijderd. Niets doen is geen optie, want binnen de kortste keren heb ik er meer dan 100 van die email vervuilende reclame.

Vandaag de reclamecodecommiesie een mail gestuurd voor een oplossing van deze iritante ongewenste mails. Ben benieuwd.

An
door Antwoord23 - Sep 4, 2023 om 15:17
7 Antwoorden / Vragen

Ook ik heb hier ontiegelijk veel last van. Iedere keer verwijder ik ze, maar ze komen telkens weer terug. Niets doen is geen optie, want dan heb ik binnen de kortste keren meer dan 100 van die ongewenste reclameberichten.

Heb vandaag de reclamecodecommissie per mail benaderd voor een oplossing. Ben benieuwd waarmee ze komen.

Me
door Meindo - Sep 4, 2023 om 17:29
64 Antwoorden / Vragen

Ik gebruik Ziggo Mail en voor internet DickDuckGo. Spammail krijg ik bijna nooit.

gossy
door gossy - Sep 4, 2023 om 17:40
35 Antwoorden / 1 Vragen

Heb er hier ook veel kast van.
Maar blokkeren gaat niet lukken omdat ze geen Email adres achterlaten.
Via de telefoon of Tablet (Android) val er helemaal niets echt te blokkeren.
Kan wel maar dan komt het bij ongewenst.
En via de pc zou je regels kunnen aan maken maar omdat ze vaak veranderen van website adres (bijvoorbeeld.  elratonn.ru/876548584gshm8648bnk9864. En de andere mail heeft weer andere nummers.of deze http://offersten.live/rd/c41026vmWcY2003600nHyO856eNf33038bMYy4348 is over voedingssupplement om beter te slapen
Krijg heel veel van stoppennetroken  of zonnepanelen, beterinjevel, enz.
Heb ze al opverschillende manieren geprobeerd te blokkeren maar helaas.
Krijg er soms wel 40 op een dag en voor 90% in het perfect Nederlands.
Ook al contact gehad met Microsoft/outlook en ook hun kunnen hier niet mee of hebben er een oplossing voor
Maar ze gebruiken heel veel Nederlandse bedrijven, bol.com, ikea, MC.Donalds MediaMarkt. Bijna allemaal win acties of goksites dat je zoveel gratis spins hebt

Av
door AvR21057 - Sep 4, 2023 om 18:49
14 Antwoorden / Vragen

wat bij mij hielp was het bounchen van de mail met een daarvoor bestemd programmatje.

De spammers vinden niets erger dan hun eigen rotzooi teruig te krijgen met de mededeling dat het emailadres niet bestaat.

Wat minder is dat het je waarschijnlijk geld kost maar uit ervaring  .... Het helpt wel

Sjouk6
door Sjouk6 - Sep 7, 2023 om 13:21
1 Antwoorden / Vragen

Ik gebruik het prog Mailwasher, waarmee je, VOORDAT je je mail binnen haalt, kunt zien welke berichten bij de server voor jou klaar staan. Daarmee kun je, op afstand dus, aangeven of die berichten welkom zijn. Bij rotzooi kun je er voor kiezen BIJ VOORBAAT aan de afzender een nep-foutmelding toe te zenden ("dit adres bestaat niet", o.i.d.), waaruit die afzender kan opmaken dat toezending aan dit adres zinloos is. Je kunt tegelijk ook dat bericht op afstand weg gooien en de afzender in je programma als "ongewenst" markeren. Volgende mails van dezelfde afzender worden dan voortaan in mailwasher bij voorbaat al rood gekleurd, dat maakt het aardig overzichtelijker.