ss
door ss2000 Nov 16, 2006 om 22:55
Computers & telefonie

Dienstberichten

Geachte lezer,

Echt ten einde raad..

Ik ontvang al geruime tijd dienstberichten, deze vermelden de optie om een muziekringtone/nummer te kunnen downloaden. Op t web een zoek actie ingesteld, maar helaas er wordt geen pagina weer gegeven. Heb een abbonnement bij KPN, zowel een officecenter als de telofonische helpdesk kunnen mij niet helpen. Toch wil ik dat dit stopt. Een gemiddelde van € 40 per maand is een hoop geld en dat voor 1 onschuldig ringtoontje, dacht ik.

Hieronder beschrijf ik wat ik telkens ontvang. Het enige wat wijzigt zijn teksten van artiesten en nummers.

Voorbeeld: Titel Mary J Bli  Adres: http://dl1.sms247.tv/bin/get1/56b78b949360b351118b3f44f3730259/MaryJBli.wml

Hopelijk kunt u mij helpen dit te stoppen.

Via www.stopsms.nl is het niet gelukt

Met vriendelijk groet,

Stefan Stegeman

814 7 Rapporteer

heremietkreeft
door heremietkreeft - Nov 17, 2006 om 10:39
16959 Antwoorden / 202 Vragen

Dit riekt naar oplichting ook al is het op kleine schaal.

U moet naar ik aanneem toch via uw provider kunnen achterhalen waar dit vandaan komt en dat nummer blokkeren (Hoewel Spam komt van diverse kanten).U heeft klaarblijkelijk eens een ringtone opgehaald bij een niet erg betrouwbaar gedoe.

Loop eens binnen bij een politiebureau en doe daar melding van de oplichting. In het uiterste geval kunt u ook melding maken aan de Dienst telecom van het Ministerie van Economische Zaken in Groningen.

sunset_1
door sunset_1 - Nov 17, 2006 om 20:31
265 Antwoorden / 22 Vragen

Deze dienst wordt aangeboden door www.celdlorado.com , een diens welke oa. via internet-popups een aanbieding doet voor een top40-ringtone. Als alles goed is kunt u door het sms-en van het woord STOP naar 6464 deze dienst beeindigen.

Het helpdesknummer van Celldorado us 0900-5005040, en email via klant@sms42.com.

ss
door ss2000 - Nov 17, 2006 om 20:33
1 Antwoorden / 1 Vragen

Werkelijk waar..........1 dag sta je hier met een vraag, de andere dag al opgelost!  Werkelijk perfekt!!  Hartelijk dank   Stop 6464 was t antwoord.

Mijn dank is groot,

Stefan Stegeman

sunset_1
door sunset_1 - Nov 19, 2006 om 11:11
265 Antwoorden / 22 Vragen

Je wilt niet weten hoeveel mensen ik in de winkel langs zie komen met problemen van Celldorado. Het ruikt toch op z'n minst een beetje naar oplichting, al kloppen de kleine lettertjes in hun advertenties wel...

he
door helenneke10 - Dec 5, 2006 om 18:13
1 Antwoorden / 0 Vragen

lieve mensen,

Wat super dat er mensen zijn die zomaar anderen willen helpen. Fijn dat jullie de tijd nemen om hierop te antwoorden. Ikzelf had zelfde probleem en ben dus nu ook geholpen door het antwoord!

Vele dankbare groetjes Elenneke

vv
door vverbiest - Feb 15, 2007 om 22:37
3 Antwoorden / 1 Vragen

Aanklacht SMS praktijken van BLINCK.Hier wat meer info hoe ze tewerk gaan.Ze doen er alles aan om legaal te werken en conform de “code of conduct” te werken Maar hoe komt het dan dat er zoveel mensen intrappen? Kijk maar eens naar een pop-up van celldorado:(

Dus als je op de bovenstaande  je browser kijkt dan zie je niet de voorwaarden die er zijn bij de * van gratis “verborgen” zijn, Je moet naar beneden scrollen voor je ze ziet. En als je naar beneden scrollt zie je in het klein, grijs op wit, de voorwaarden. Geen kat, en zeker geen kind, die dat leest. Eenmaal je je mobiele nummer hebt ingegeven krijg je een SMS om je “gratis” ringtone te activeren. In deze SMS worden conform de “code of conduct” de voorwaarden nog eens duidelijk vermeld. Maar ja hoor hier moet je opnieuw naar beneden scrollen op je mobieltje.Geen kat, en zeker geen kind, die dat doet. Je beantwoord de SMS voor je ‘gratis’ ringtone en je bent een vogel voor de kat. Ofwel heb je een pre-paid kaart en zie je je beltegoed snel dalen ofwel heb je een abonnement en zie je op je afrekening een leuk bedragje staan. Grote paniek natuurlijk en nu maar zoeken vanwaar die dure SMS’jes toch komen. De meeste mensen hebben de eerste SMS met de voorwaarden al lang weggedaan en zoeken zich te pletter naar de short code om een STOP te sturen. En zo is er weer eentje bedot voor een leuk bedrag. En dit allemaal legaal en volgens de ‘”code of conduct”

vv
door vverbiest - Apr 11, 2007 om 17:08
3 Antwoorden / 1 Vragen

je kan contact opnemen met Blinck www.blinck.com http://194.140.230.33  om dit te doen stoppen:

[Edit redactie: Geen privégegevens van personen toegestaan]

zie maar eens op:

http://www.celldorado.com