mi
door mij1234 Jul 5, 2011 om 10:31
Computers & telefonie

Difrnce mp3 speler

Ik heb via Marktplaats een mp3 spelertje gekocht.
Dat meisje had 'm ook maar gekregen en hij zat dus ook nog keurig in de verpakking,alleen hij werkt niet zoals het moet.
Ik kan er muziek opzetten en afspelen,maar alleen als de usb stekker in de pc zit!!
dus lekker lui onderuit in de tuin gaat niet lukken!!
hij moet opgeladen worden via de pc,maar als de usb er 5 minuten in zit gaat het lampje al uit.
Bij de gebruiksaanwijzing staat ook dat er een rood en blauw lampje in zitten,maar ik heb tot u toe alleen het rode gezien.
Ik heb nu net het 3de mailtje naar Difrnce gestuurd,omdat ik op de andere 2 nog steeds geen antwoord heb gekregen.
Misschien kunnen zij uitleggen hoe het werkt of eventueel een andere opsturen.
Toen ik later op internet keek,bleek ik niet de enige te zijn met deze klachten...stom,die reviews had ik natuurlijk eerst moeten lezen.
Maar wie heeft er ervaring met de firma Difrnce of weet hoe ik dit op kan lossen??

14038 18 Rapporteer

gsm
door gsm - Jul 5, 2011 om 10:48
5940 Antwoorden / 47 Vragen

Je geeft geen type vermelding, alleen maar de naam van de tussenhandel.
Daarom is een gericht advies niet mogelijk.

De batterij kan al defect zijn.
Heel belangrijk is om een dergelijk apparaat de eerste keer zo'n zes uur, of langer, in de usb aansluiting te laten opladen, zonder dat het apparaat aan staat.

mi
door mij1234 - Jul 5, 2011 om 11:12
24 Antwoorden / 12 Vragen

Oh sorry het gaat om de mp3 player MP 760.
De batterij moet opladen als de usb stekker erin zit,dat heb ik al een aantal maal,een hele dag gedaan,maar zodra de usb stekker eruit gaat,doet ie nix meer.

f.weele
door f.weele - Jul 5, 2011 om 11:34
1085 Antwoorden / 27 Vragen

beste mij1234, heb je er een netlader bijgekregen? Ik heb een zolid MP3 die er
ongeveer hetzelfde uitziet (nog nooit gebruikt overigens). In de gebruiksaanwijzing
staat vermeldt: Opladen= Led's knipperen, Volledig opgeladen= Led's staan aan.
PC-verbinding=Led's knipperen, PC-verbinding + volledig opgeladen=Led's staan
aan. Verder staat er dat als de MP3 speler met de netlader/adapter wordt
opgeladen de knipperende lampjes rood zijn en wanneer volledig is opgeladen de
lampjes groen zijn. Hopelijk heb je wat aan deze beschrijving.
m.vr.gr.

mi
door mij1234 - Jul 5, 2011 om 11:49
24 Antwoorden / 12 Vragen

bij de beschrijving staat dat er rood en blauw ledlicht in de speler moet zitten,maar ik heb alleen nog maar rood licht gezien,stil en knipperend als ie speelt(met de stekker erin!)
ik heb 'm nu in een ander usb punt geklikt en nu blijft het rode lichtje branden,dus ik neem aan dat ie dan nu echt aan het laden is,ik probeer het vanmiddag dan wel even uit.
maar dan komt probleem 2..bij een laptop doet ie het helemaal niet en op vakantie is dat toch wel zo makkelijk....

atenias
door atenias - Jul 5, 2011 om 11:56
75 Antwoorden / 17 Vragen

Ik heb tijdje geleden de MP910, tijdens het opladen en muziek eropzetten moest het apparaatje aan staan, anders laadde het niet op.

mi
door mij1234 - Jul 5, 2011 om 12:05
24 Antwoorden / 12 Vragen

er staat al muziek op,dat gaat echt supersimpel en er komt ook geluid uit de "oortjes"zolang de usb stekker er maar in zit!

f.weele
door f.weele - Jul 5, 2011 om 13:38
1085 Antwoorden / 27 Vragen

@mij1234, nog even uitgeprobeert: Rode ledlampjes in de mp3 blijven continue
branden als deze is opgeladen. Op de netadapter zit ook een
ledlampje; bij opladen is deze rood, bij volledig opgeladen is
deze groen.
m.vr.gr.

mi
door mij1234 - Jul 5, 2011 om 14:15
24 Antwoorden / 12 Vragen

er zit geen netlader bij,maar ik heb nu contact met iemand van Difrnce.
Er zit dus alleen rood licht op en de oplaadtijd bedraagt 4 tot 6 uur en dan gaat het lampje uit...ik wacht af.
Maar dan heb ik ook het probleem laptop aangekaart.......daar werkt het niet op,raar toch?

f.weele
door f.weele - Jul 5, 2011 om 14:24
1085 Antwoorden / 27 Vragen

beste mij1234, heb je soms een ander apparaat wat je via de usb van je laptop
kan opladen? Misschien ligt het aan je laptop, maar ja dan zou je in principe
ook geen muziek erop kunnen zetten. Bij mij laadt ie wel op. Wacht even af waar
Difrnce mee komt. Kijk ook even naar een losse lader. Kosten niet zoveel, output=
5.0V, 300mA.
m.vr.gr.

mi
door mij1234 - Jul 5, 2011 om 14:46
24 Antwoorden / 12 Vragen

ok ik wacht ook even af.de muziek kwam van de pc en laad op via de pc,maar de laptop en mp3 moeten mee op vakantie,miss goed idee losse lader.
weet je toevallig ook waar ik die kan vinden en de juiste benaming.
bedankt voor je hulp trouwens
ben er morgen weer even om te kijken en te laten weten hoe het er voor staat,
grtjsssssss

f.weele
door f.weele - Jul 5, 2011 om 15:27
1085 Antwoorden / 27 Vragen

hallo mij1234, kijk even bij deze leverancier. Is betrouwbaar en je kan met Paypal
betalen. klik hier
m.vr.gr.

f.weele
door f.weele - Jul 5, 2011 om 15:28
1085 Antwoorden / 27 Vragen

nog een keer: klik hier

rj
door rjw - Jul 5, 2011 om 15:29
3270 Antwoorden / 5 Vragen

[quote=mij1234 schreef op dinsdag 5 jul 2011, 14:15]
Maar dan heb ik ook het probleem laptop aangekaart.......daar werkt het niet op,raar toch?

Dan moet je even kijken bij de instellingen van je laptop. Soms wordt de stroomvoorzieningsstand op 1 of meer usb poorten uitgezet. Ik heb een HP laptop en de linker usb kan stroom leveren en de rechter niet....

f.weele
door f.weele - Jul 5, 2011 om 15:32
1085 Antwoorden / 27 Vragen

ben ik weer; de bovenste op de site moet je hebben, art.nr.E070710Bvzc2
van € 3,95 met USB-aansluiting.
groetjes

jannyholtrop
door jannyholtrop - Jul 6, 2011 om 14:17
84 Antwoorden / 1 Vragen

van dfrence is er een usb-lader te koop voor bij je mp3-speler. deze kan gewoon in het stopcontact en kost 9.99 bij Kijkshop. hoef je niet steeds aan de pc te hangen. gebruik wel het korte usb snoertje dat bij je mp3 zit, want het bij de lader geleverde snoertje verliest spanning, tenminste bij de mijne.
succes

mi
door mij1234 - Jul 6, 2011 om 15:21
24 Antwoorden / 12 Vragen

Hallo weer,
ik denk niet dat ik wat aan een extra usb oplader heb,want hij laad gewoon niet op.
Volgens Difrnce moet ie tussen de 4 en 6 uur volledig opgeladen zijn en gaat het rode lampje uit,maar het rode lampje blijft continue,ook na die tijd, branden.
Trek je dan het snoertje eruit,doet ie niets meer.
Dus ik denk dat de batterij kapot is en ik hoop dat ik een andere krijg....
ik heb vandaag nog geen mail van hun gehad,maar ik blijf ze wel sturen,totdat ik weet wat ik ermee kan doen.
Ik hou jullie op de hoogte,
grtjs weer

mi
door mij1234 - Jul 12, 2011 om 11:06
24 Antwoorden / 12 Vragen

Na heel wat mailtjes heen en weer,krijg ik nu toch een nieuwe mp3 speler van Difrnce,dat is nu eens goede service.

f.weele
door f.weele - Jul 12, 2011 om 14:46
1085 Antwoorden / 27 Vragen

@ mij 1234, geweldig toch. Een warme douche! (Oh nee, dat is bij radar).
veel succes en gr.