mo
door morgenrood Dec 13, 2012 om 13:46
Computers & telefonie

Digitaal

Mijn vraag is of het Digitaal gaan met Computer en T V wel veilig is want volgens mij geeft dit veel straling en ook last door lage frequentie en trillingen.
Vooral als je erg gevoelig bent daarvoor.
Sinds ze in mijn omgeving Digitaal hebben heb ik veel last van tril en bromgeluiden in huis.
En is dit misschien ook kanker verwekkend?

770 13 Rapporteer

Cookies
door Cookies - Dec 13, 2012 om 13:55
13336 Antwoorden / 36 Vragen

[quote=morgenrood schreef op donderdag 13 dec 2012, 13:46]Mijn vraag is of het Digitaal gaan met Computer en T V wel veilig is want volgens mij geeft dit veel straling en ook last door lage frequentie en trillingen.
Vooral als je erg gevoelig bent daarvoor.
Sinds ze in mijn omgeving Digitaal hebben heb ik veel last van tril en bromgeluiden in huis.
En is dit misschien ook kanker verwekkend?

Ja hoor, krijgen we die onzin weer. Als ik jou was, zou ik mijn huis volledig isoleren van de buitenwereld, niets meer eten en alle electronica de deur uit. Redding is alleen dan nog mogelijk.

freya
door freya - Dec 13, 2012 om 14:02
10999 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=carola.83 schreef op donderdag 13 dec 2012, 13:55][quote=morgenrood schreef op donderdag 13 dec 2012, 13:46]Mijn vraag is of het Digitaal gaan met Computer en T V wel veilig is want volgens mij geeft dit veel straling en ook last door lage frequentie en trillingen.
Vooral als je erg gevoelig bent daarvoor.
Sinds ze in mijn omgeving Digitaal hebben heb ik veel last van tril en bromgeluiden in huis.
En is dit misschien ook kanker verwekkend?

Ja hoor, krijgen we die onzin weer. Als ik jou was, zou ik mijn huis volledig isoleren van de buitenwereld, niets meer eten en alle electronica de deur uit. Redding is alleen dan nog mogelijk.
Of een hutje op de hei, ver weg van de bewoonde wereld.....

Freya

jo
door jorisw - Dec 13, 2012 om 14:05
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Het is niet kankerverwekkend, maar het zorgt wel voor een verknipte geest. En als je zo bang bent voor digitale signalen, waarom zit je dan verdorie achter je PC een bericht te tikken? De straling van je WIFI netwerk of netwerkkabel is nog altijd groter dan van een goede coax kabel....

ro
door ron530 - Dec 13, 2012 om 14:08
4084 Antwoorden / 17 Vragen

Zit voor vraagsteller maar een ding op, alle apparatuur die op stopcontact aangesloten moet worden alsook de portables de deur uit gooien. Spaarlampen moeten er natuurlijk ook uit want die geven een straling dat wil je niet weten.

zoekster
door zoekster - Dec 13, 2012 om 14:28
10965 Antwoorden / 34 Vragen

klik hier
Ook aan u is gedacht!

ro
door ron530 - Dec 13, 2012 om 14:53
4084 Antwoorden / 17 Vragen

Toch klopt het wel want Snuffie mijn kat ligt vaak op de vensterbank direct naast de kabel aansluiting, daar komt al het digitale signaal binnen en zijn kop is dikker geworden, de rest van zijn lichaam ook maar dat komt door luiheid. Intelligenter is hij ook geworden hij mauwt nu in computer taal 0-1-0-1, het is nog 4 bits maar hij leert snel.
Sorry maar ik kan enkel de humor er van inzien.

zoekster
door zoekster - Dec 13, 2012 om 15:11
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Ik zie juist vele mogelijkheden voor morgenrood
klik

freya
door freya - Dec 13, 2012 om 15:17
10999 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=zoekster schreef op donderdag 13 dec 2012, 15:11]Ik zie juist vele mogelijkheden voor morgenrood
klik
Nou, dan is 'de spanning' van dat ondergoed er wel vanaf.....

Freya

zoekster
door zoekster - Dec 13, 2012 om 15:20
10965 Antwoorden / 34 Vragen

[quote=freya schreef op donderdag 13 dec 2012, 15:17][quote=zoekster schreef op donderdag 13 dec 2012, 15:11]Ik zie juist vele mogelijkheden voor morgenrood
klik
Nou, dan is 'de spanning' van dat ondergoed er wel vanaf.....

Freya

LOL!!

rembrantd
door rembrantd - Dec 15, 2012 om 14:01
116 Antwoorden / 36 Vragen

Nee, kanker krijg je er niet van voor zover bekend maar wel allerlei andere kwalen als je er gevoelig voor bent.
Man bijt hond heeft het over electrovluchtelingen.

dearagain
door dearagain - Dec 15, 2012 om 18:48
2462 Antwoorden / 7 Vragen

*er is ooit onderzoek geweest, waaruit bleek dat het wonen onder of zeer nabij hoogspanningskabels, mogelijk kankerverwekkend zou kunnen zijn

*andere onderzoeken hebben die konklusie niet kunnen bevestigen

jo
door jorisw - Dec 15, 2012 om 21:47
4340 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=dearagain schreef op zaterdag 15 dec 2012, 18:48]*er is ooit onderzoek geweest, waaruit bleek dat het wonen onder of zeer nabij hoogspanningskabels, mogelijk kankerverwekkend zou kunnen zijn

*andere onderzoeken hebben die konklusie niet kunnen bevestigen

Ja, en iedereen heeft een hoogspanningkabels door zijn huis lopen voor digitale TV.... Typisch weer zo'n klok en klepel verhaal.

pavoordf
door pavoordf - Dec 16, 2012 om 10:38
519 Antwoorden / 73 Vragen

Vanuit de elektrotechniek gezien (golfvormen, transmissie, spectrum, em-velden) is digitaal niet anders dan analoog. Alleen de manier waarop het geïnterpreteerd en verwerkt wordt is anders