ti
door tiger7 Apr 13, 2007 om 17:53
Computers & telefonie

DIGITAPES OP DVD ZETTEN

Hallo, ik heb een vidiocamera Sony handycam DCR-TRV6E en een DELL laptop en sonio software.Ik weet niet waar ik moet beginnen.Hoe sluit ik de camera aan op de comp. etc.

609 6 Rapporteer

btalman
door btalman - Apr 13, 2007 om 19:21
280 Antwoorden / 0 Vragen

Beste tiger,
met de camera is een cd, met software, meegekomen en een usbkabel. U kunt de camera door middel van de usbkabel op de laptop aansluiten door hier de correcte ingang voor te gebruiken, deze kan maar in 1 type ingang dus hier kunt U nooit fout zitten. Echter, voordat U de camera aansluit dient U de meegeleverde cd in de laptop te doen en de software en drivers te installeren. Sluit hierna de camera pas aan. Deze zal door windows ehrkend worden en geïnstalleerd. Hierna kunt U gebruik maken van de door sony meegeleverde software.
Suces, Bram

ti
door tiger7 - Apr 14, 2007 om 18:17
1 Antwoorden / 1 Vragen

Hallo Bram,bedankt voor je uitgebreide antwoord, maar probleem is dat ik nog kabel nog cd heb.Bij de lokale fotowinkel heb ik een bestelling lopen voor de usbkabel maar dat duurt al een jaar dus daar geloof ik niet meer in.

labswans
door labswans - Apr 14, 2007 om 18:34
1918 Antwoorden / 10 Vragen

Connections

  • Connector Type: 1 x Control-L (LANC) ¦ 1 x USB ¦ 1 x microphone ¦ 1 x headphones ¦ 1 x IEEE 1394 (FireWire/i.LINK) ¦ 1 x S-Video input / output ¦ 1 x composite video/audio (input/output) ¦ 1 x DC power input

Waarom gaat u niet met de camera naar een computerwinkel waar men u professioneel kan helpen. De usb kabel die u in bestelling heeft bij de fotowinkel is dan niet meer nodig. Ga eens langs bij dixons bijvoorbeeld en leg uit welke kabel u nodig heeft. Een usb kabel is voor een paar euro geregeld. Een mooier resultaat is tebereiken met de iee 1394 of wel fire wirekabel. Deze is iets duurder maar er moet dan op uw laptop ook een fire wire kabel zitten. De eerste keus zal usb worden , anders een fire wire kabel als de aansluiting op de laptop zit.

labswans
door labswans - Apr 14, 2007 om 18:38
1918 Antwoorden / 10 Vragen

ik heb zelf ook een dell laptop en daar zit ook een 1394 fire wire kabel op. Waarschijnlijk heeft u er ook eentje.

 Let wel op dat u de juiste aanschaft. In de laptop zit een kleine aansluiting en in uw camera ook waarschijnlijk ( check dit ook even ! )

Dan kan u een fire wire kabel aan schaffen om perfecte beelden naar uw laptop te versturen in de kwaliteit zoals ze erop de banden staan.

Met windows moviemaker kan u de beelden bewerken en branden op een dvd o.i.d.

succes ermee ,labswans

btalman
door btalman - Apr 14, 2007 om 20:26
280 Antwoorden / 0 Vragen

U heeft, wanneer U de camera emt een zelf aangeschafte usb, danwel firewire kabel (laatste is aan te raden ivm de overdrachtssnelheid) nog wel de driver nodig. Die te downloaden zal zijn op de website van sony. Helaas heeft U de cd nog niet, waardoor U voor het bewerken van de video's andere software zult moeten gebruiken. De overdracht van films van de camcorder naar de pc is vanzelfsprekend wel mogelijk.
succes, Bram

ho
door hob - Apr 14, 2007 om 21:12
12 Antwoorden / 0 Vragen

Beste tiger,

bij een Mycom winkel verkopen ze aansluitingen voor een digitale videocamera naar pc. Neem je camera en pc maar mee naar de winkel. Daar helpen ze je graag mee. Alleen als eraan gewerkt moet worden hangt daar enige kosten aan. Kijken naar wat er precies nodig is erbij en laten adviseren door een Mycom medewerker kost niets. Verder succes!

Hob.