bo
door boxster Jul 19, 2005 om 21:44
Computers & telefonie

Direct adsl van kpn

Ik heb adsl basic  en daarvoor staat 3200 kilobit aan downloadsnelheid per seconde.

gemiddeld kom ik maar op een downloadsnelheid van 1293 kilobit per seconde, en ik heb geen p2p share programma aan staan, de bekabeling is origineel en nieuw, en heb mijn rekeningen toch echt betaald.

dat de snelheid iets af kan wijken snap ik best, maar dit is gewoon te zot voor woorden.

wie weet wat ik hieraan kan doen???

(het service nummer heb ik al vele malen gebeld, en word alleen maar doorverwezen, inmiddels is er al een hele boze brief onderweg)

318 24 Rapporteer

ve
door verwijderd - Jul 20, 2005 om 12:11
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo Boxter,

Ik heb de vraag in je forum snelheid van adsl klopt niet ook gelezen en de snelheid die je gemiddeld haalt met je 3200 kbits-verbinding is inderdaad te laag.

Het enige dat wél klopt is de snelheid die je op een bepaald moment haalde met je vorige 1600 kbits-verbinding.

Je schrijft in je forum dat deze op een bepaald moment als piek 1291
kbits haalde en dit kan kloppen i.v.m. de overhead die elke
adsl-verbinding heeft.

De volledige 1600 (of 3200) kbits haal je namelijk nooit, als je deze
deelt door ongeveer de factor 10 heb je de gemiddelde snelheid in
kBytes.

Wat je huidige probleem betreft:

Nou weet ik dat je in deze KPN-modems zelf het abonnementstype moet wijzigen.

Kijk eens via de webinterface in het modem bij je inloggegevens en
controleer of hier nog de oude gegevens staan van je Lite-abonnement en
zo ja, wijzig deze in je Basic-abonnement.

Als in het modem nog de gegevens van het Lite-abonnement staan krijg je ook de bijbehorende snelheid aangeboden...

Als je bovenstaande al weet en hebt uitgevoerd en het heeft geen effect
(gehad) probeer het dan eens als je die XBox-Live er tussenuit haalt en
het modem direct aansluit op je PC.

Je zegt dat je buurman wel de volledige snelheid haalt, heeft hij er ook een XBox tussen zitten?

Vergelijk de instellingen eens met die van je buurman...

Groet, en laat nog even horen of je wat verder bent gekomen.

Enterprise.

ve
door verwijderd - Jul 20, 2005 om 12:12
0 Antwoorden / 0 Vragen

ik woon in een klein dorp, dus de centrale zit hier schuin tegen over,

nog geen 1000 meter, heel ruim genomen.

Ik denk dat ze bij kpn ook iets fout hebben want mijn modem geeft nog steeds aan bij system:upload 512, en download 1600.

naar mijn idee moet hier dan staan 3200 of niet???

ve
door verwijderd - Jul 20, 2005 om 12:24
0 Antwoorden / 0 Vragen

beste enterprise,

dat klopt als ik mijn speedtouchnummer 10.0.0.138 intoets, krijg ik steenhard in beeld bij sustem info nog de up/down van 512/1600.

is dat wat je bedoelt, en hoe moet ik dat veranderen??

ve
door verwijderd - Jul 20, 2005 om 12:36
0 Antwoorden / 0 Vragen

Goeie vraag boxter...! ;-)

ik heb zelf geen KPN-verbinding of bijbehorende modem dus ik moet dat even voor je nazoeken.

Misschien heb je zelf de juiste handleiding voor het modem bijgeleverd gekregen en staat het daarin?

Welk merk en type modem heb je...? (graag zoveel mogelijk gegevens).

Enterprise.

ve
door verwijderd - Jul 20, 2005 om 12:38
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik ken dat modem verder niet, maar als je via de webinterface je inloggegevens opzoekt, dan zul je daar ergens je inlognaam tegenkomen. Deze ziet er bij jou waarschijnlijk zo uit: username@xs4all-lite-adsl. Dit moet zijn: username@xs4all-basic-adsl. (met op de plaats van username je eigen inlognaam) Freya

ve
door verwijderd - Jul 20, 2005 om 12:41
0 Antwoorden / 0 Vragen

Was iets te voorbarig met dat xs4all gedeelte, maar in ieder geval zal er iets van 'lite' in de inlognaam staan, wat je moet veranderen in 'basic'. Freya

ve
door verwijderd - Jul 20, 2005 om 12:43
0 Antwoorden / 0 Vragen

XS4all...?

Maaruhh, het is inderdaad zoals je zegt, dit moet worden gewijzigd van lite naar basic bij de inloggegevens.

E.

ve
door verwijderd - Jul 20, 2005 om 12:43
0 Antwoorden / 0 Vragen

http://speedtouch.com/prod580.htm

(dit is de modem)en wat ik vorige week zag is dat daar waar nu 512 staat, eerst 96 stond.

dat is dus zonder zelf iets te doen veranderd

om op dat laatste te antwoorden :in de inloggegevens staat alleen

(naam)@direct-adsl, meer niet

ik hoop dat het nog goed komt.

ve
door verwijderd - Jul 20, 2005 om 12:50
0 Antwoorden / 0 Vragen

Aha, een draadloos modem dus...!

Daar kunnen veel van dit soort problemen door ontstaan.

Is het mogelijk dat je het eens probeert door er gewoon even een
netwerkkabel op aan te sluiten, dan kan je controleren of het probleem
in het 'draadloze' zit.

Enterprise.

ve
door verwijderd - Jul 20, 2005 om 12:51
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dan kan het probleem volgens mij alleen nog maar in de wijkcentrale liggen. Kennelijk zijn ze je in de centrale 'vergeten' om te zetten. Lijkt me dat KPN eens in de wijkcentrale moet gaan kijken. Freya

ve
door verwijderd - Jul 20, 2005 om 12:53
0 Antwoorden / 0 Vragen

nee dat draadloze vind ik maar troep, dan valt het weg, en dan is er dit of dat....

nee ik heb gewoon een ethernet kabel er al tussen, van 10 meter om precies te zijn.

maar bij system info staat nu nog steeds 1600 dus de lie, dat moet toch veranderen naar 3200, want als ik het nu bekijk klopt de lite nu wel.

ve
door verwijderd - Jul 20, 2005 om 12:59
0 Antwoorden / 0 Vragen

Boxster,

Dan zal je toch echt weer even contact moeten opnemen met KPN want de
modem zal, net als de vorige keer, weer door KPN aangepast moeten
worden, het blijkt dus dat dit door KPN wordt aangestuurd en je dit
zelf niet kan of hoeft te veranderen.

Enterprise.

ve
door verwijderd - Jul 20, 2005 om 13:08
0 Antwoorden / 0 Vragen

Het 'lite' abonnement is 1600/512 en het 'basic' abonnement is 3200/768. Als de status van het modem bij jou aangeeft 1600/512 dan kan het haast niet anders dan dat het gewoon verkeerd binnenkomt. Als door slechte kabels de downloadsnelheid niet gehaald wordt, is dat nog wel te verklaren. Maar dat een upload snelheid van 768 niet gehaald wordt? Dus moet het probleem naar mijn idee in de wijkcentrale liggen. Freya

ve
door verwijderd - Jul 20, 2005 om 13:49
0 Antwoorden / 0 Vragen

ik heb net voor de tigste keer met hun servicenummer gebeld, en deze meneer heeft heel rustig alles met mij doorlopen, en wat blijkt nu:

jawel frya het ligt hier aan de centrale in Goor.

we hebben al die tijd 1 abonnement lager gestaan, en dat is nooit in de centrale verandert.

nu maar wachten dat het probleem verholpen word, ze hebben me 06 nummer genoterd en de technische dienst ingelicht, dus afwachten maar

ve
door verwijderd - Jul 20, 2005 om 13:50
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo boxster,

Of je die maximale snelheid haalt is van een aantal dingen afhankelijk. Ten eerste de kwaliteit van de KPN-kabel vanaf de wijkcentrale naar je huis, en ten tweede van de lengte van deze kabel. De hoge ADSL-snelheden van tegenwoordig worden alleen gegarandeerd als de kabel van goede kwaliteit is en niet boven een bepaalde lengte uitkomt. (ik meen iets van 3000 meter) Via onderstaande link kun je de afstand bepalen van je huis naar de wijkcentrale bij jou in de buurt. Vul de postcode en het huisnummer in en druk op de knop 'Vindt mijn centrale'

mijn wijkcentrale

Over de kwaliteit van de kabel bij jou in de buurt kan alleen KPN uitsluitsel geven. Dus ik zou eens bij KPN informeren naar de gegarandeerde snelheid voor jouw buurt) Zelf heb ik óók dat basic abonnement van 3200 kbit en haal de maximale snelheid wél. (afstand tot wijkcentrale is bij mij ca. 2734 meter)

m.vr.gr. Freya

ve
door verwijderd - Jul 20, 2005 om 14:16
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik weet niet hoe lang dit al speelt, maar als dat al maanden de situatie is en ze geven zelf al toe dat je dus niet gekregen hebt waar je voor betaald hebt, dan zou ik zeker proberen om nog wat van dat geld terug te krijgen. In deze situatie heb je gewoon niet het abonnement gekregen waar je wel voor betaald hebt. Nu maar hopen dat het snel opgelost wordt. Freya

ve
door verwijderd - Jul 20, 2005 om 15:36
0 Antwoorden / 0 Vragen

Nou, dan ben je in ieder geval gelukkig een flinke stap verder gekomen in de oplossing van je probleem...!

Nu inderdaad maar afwachten en hopen dat ze het snel gaan omzetten.

Mocht je nadien toch nog problemen hebben met de snelheid die bij je
Basic-abonnement hoort laat het dan nog even weten, omdat je bij je
oorspronkelijke Lite-abonnement ook niet altijd de verwachtte snelheid
haalde die bij een 1600 kbits-verbinding hoort.

Dit kan namelijk nog andere oorzaken hebben gehad...!

Voor nu in ieder geval gegroet en wellicht tot horens.

Enterprise.

ve
door verwijderd - Jul 20, 2005 om 15:43
0 Antwoorden / 0 Vragen

ik zal jullie nog laten weten als dit opgelost is.

zeker weten dat ik een klacht in ga dienen over het betaalde gedeelte, 3maanden voor lite terwijl ik go had, 1 maand basic terwijl ik lite had.

go is 19.95 euro

lite is 32.95 euro

basic is 52.95 euro

Laten ze mij maar een half jaar basic gratis laten proberen, dan laten we het zo!!!

zal mij eens benieuwen wat voor een papierenrompslomp daar weer achterweg komt, en wat voor telefoonrekening ik dan krijg met het bellen naar hun service nummer

greets,and i keep you posted

boxster

ve
door verwijderd - Jul 20, 2005 om 15:58
0 Antwoorden / 0 Vragen

Als ik dat even uitreken kom ik toch minimaal op een vergoeding van 3 x (32,95-19,95)= €39,- plus 1 x (52,95-32,95)= €20,- maakt samen €59,-. En dan nog wat telefoonkosten. Houd ons op de hoogte van de afwikkeling. Freya

ve
door verwijderd - Jul 29, 2005 om 12:10
0 Antwoorden / 0 Vragen

ik geloof dat ik helemaal mesjokke word van die lui van de kpn, nu zijn ze al een paar dagen bezig met de snelheid van de verbinding.

voor de telefoon zei een meneer dat ie wat veranderen ging, na die verandering hadden we helemaal geen internet meer!!!!

toen we een oude modem van de buurman proberen gingen deed deze het prima(speedtouch 330) de snelheid was bijna goed.

om en nabij de 2200 kilobit per seconde, alleen moest ik ,omdat het een usb modem is, via een vreemde manier ïnbellen", goed , geeft niks hij deed het tenminste en nog best snel ook.

Nu heb ik de normale modem er weer achter, en in de system info geeft ie aan dat er steeds veranderingen optreden, wat betekent dat kpn er nog mee aan de gang is.

de bandbreedte veranderd steeds, maar de juiste snelheid is nog nooit bereikt via de "normale" modem.

met die "ïnbel"modem (speedtouch 330) komt ie er toch het dichtste in de buurt.

Hoe kan het nou mogelijk zijn dat er verschillende snelheden zijn met verschillende modems?????????????????????????????

(dit verhaal krijgt echt nog een vreemde wending:P)

ve
door verwijderd - Jul 29, 2005 om 13:02
0 Antwoorden / 0 Vragen

Misschien dat je eens met de KPN CD je ADSL verbinding opnieuw kunt instellen. Heb wel vaker bij mensen op die manier de verbinding weer 'tot leven' gebracht. Anders jouw modem eens op een andere PC proberen, misschien is er toch een probleem met het modem. Freya

ve
door verwijderd - Aug 6, 2005 om 10:51
0 Antwoorden / 0 Vragen

freya, ik zal je nog even laten weten hoe het nou af is gelopen met deze kwestie.

Na het allerlaatste wilden ze me geen monteurs meer sturen dan alleen met toestemming van mij als bleek dat de problemen aan mijn kant lagen, dat ik voor de kosten op zou draaien.

Toen ik hem zijn naam vroeg, bleek dat dezelfde gozer te zijn die mij dit al eens eerder flikte, toen ben ik even mijn zelfcontrole kwijtgeraakt, en na een scheldenrondje vond ik het toch enigsinds weer:P

Ik heb daarna een zoveelste klacht ingediend,en nadat ik mijn laatste betaling gestorneerd had, sloten de kpn mij ook nog eens af.

Toen heb ik contact op genomen met de facturering en heb aan , volgens mij, het hoofd daarvan. alles uit de doeken gedaan.

En na een uur ongeveer belde de monteur mij voor een afspraak.

Diezefde middag kwam deze al met , jawel, een nieuwe modem.

Onze 3 de in 4 maanden tijd, alleen was deze niet draadloos, want vertelde de monteur de speedtouch 580(wireless) kan niet zo heel veel hebben.sja...dat is mij wel duidelijk.

Toen waren de snelheidsproblemen opgelost, en dan alleen nog moesten we bekijken hoe we nu geld terug zouden krijgen voor de maanden een te hoge abonnementsvorm te hebben betaald.

Na die klacht te hebben gemeld via hun "service"nummer, werd ik na een aantal dagen teruggebeld en deze mevrouw zei me dat ze met de volgende facturering, 50 euro in mindering zou brengen.

Even voor de duidelijkheid, dit moet nog hoor, maar ik heb in ieder geval haar naam enzo, dus komt dat denk ik wel goed.

Nadat die vrouw me dit gemeld had, vroeg ze me of ik mee wilde werken aan een tevredenheidsonderzoek!!!!!!

sja..........zou u mij daar nu wel aan mee laten doen, zei ik.

groetjes,

boxster

ve
door verwijderd - Aug 6, 2005 om 11:02
0 Antwoorden / 0 Vragen

Gelukkig dat het nu 'met kabel' wél goed werkt. Ik zou het maar gewoon een tijdje aankijken of alles naar behoren blijft werken. Mocht je tóch draadloos willen werken, omdat je met de PC aan de wandel wil, kies dan een ander merk draadloos modem. Draytek maakt heel goede modems/routers. Iets duurder, maar wel erg goed. Heb zelf een modem/router van dit fabrikaat (niet draadloos) en heb nog nooit een probleem gehad. Veel plezier in ieder geval en bedankt voor de terugmelding.

Freya

ve
door verwijderd - Sep 23, 2005 om 22:01
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo,

Je kan ook je snelheid testen, daar zijn verschillende programmas voor te vindne op internet.

Gr Hannie