go
door gooswout Mar 11, 2011 om 07:47
Computers & telefonie

Document verwijderen

Ik werk met windows 7.
Als ik in verkenner met de rechtermuisknop een document wil verwijderen dan blijft het document staan.
Ga ik naar een andere map en kom ik nadien terug in de oorspronkelijke map dan blijkt het document toch verwijderd.
Ik zou graag zien dat het document meteen niet meer zichtbaar is bij verwijderen.
What to do?

1795 4 Rapporteer

ni
door nina_r - Mar 11, 2011 om 11:20
18 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo,

Ik werk zelf ook met Windowd 7 en heb de probleem niet. Misschien kunt u eens proberen om een document te selecteren en dan op "SHIFT + DELETE" te drukken, dan verwijder je het document sowieso meteen helemaal van de pc, in plaats van dat het naar de prullenbak gaat.

ni
door nina_r - Mar 11, 2011 om 11:21
18 Antwoorden / 0 Vragen

Even nog een berichtje.

Sorry voor mijn taalgebruik, ik werd net afgeleid. "Windowd" moet natuurlijk "Windows" zijn en "de probleem" "dit probleem".

gsm
door gsm - Mar 11, 2011 om 23:18
5940 Antwoorden / 47 Vragen

Het schijnt dat dit gedrag veroorzaakt kan worden door een bestand met de naam desktop.ini, of vergelijkbaar. Ik heb zelf geen Windows 7, maar ik probeer zo goed mogelijk te beschrijven, wat je zou kunnen doen:

Open de map Documenten.

Om desktop.ini te kunnen waarnemen:
Kies Organiseren en Mapopties, Weergave en zorg dat de beveiligde bestanden van het besturingssysteem tijdelijk niet verborgen worden (v-teken verwijderen).
Verborgen bestanden moeten ook worden weergegeven.

Verwijder het bestand desktop.ini (maak eerst een backup, of hernoem het bestand naar bijv: desktop.ini.bak).

Idem voor mappen zoals Muziek, Afbeeldingen, al dan niet voorafgegaan door het woord Mijn (Mijn Documenten, Mijn Afbeeldingen, enz.)

Zorg dat de beveiligde besturingssysteem bestanden en de Verborgen bestanden niet meer worden weergegeven.

-- Laat a.u.b. even weten of het op deze manier opgelost kon worden --

go
door gooswout - Mar 21, 2011 om 08:11
56 Antwoorden / 52 Vragen

Ik heb niet eerder kunnen reageren omdat ik 20/3 pas weer in het land ben.
Ik heb e.e.a. nog niet uitgevoerd.
Het lijkt dat nu weer wel de map verdwijnt als ik op verwijderen klik.
Maar ben nog niet zeker of dat klopt. Hou U op de hoogte.

=gsm schreef op vrijdag 11 mrt 2011, 23:18: Het schijnt dat dit gedrag veroorzaakt kan worden door een bestand met de naam desktop.ini, of vergelijkbaar. Ik heb zelf geen Windows 7, maar ik probeer zo goed mogelijk te beschrijven, wat je zou kunnen doen:

Open de map Documenten.

Om desktop.ini te kunnen waarnemen:
Kies Organiseren en Mapopties, Weergave en zorg dat de beveiligde bestanden van het besturingssysteem tijdelijk niet verborgen worden (v-teken verwijderen).
Verborgen bestanden moeten ook worden weergegeven.

Verwijder het bestand desktop.ini (maak eerst een backup, of hernoem het bestand naar bijv: desktop.ini.bak).

Idem voor mappen zoals Muziek, Afbeeldingen, al dan niet voorafgegaan door het woord Mijn (Mijn Documenten, Mijn Afbeeldingen, enz.)

Zorg dat de beveiligde besturingssysteem bestanden en de Verborgen bestanden niet meer worden weergegeven.

-- Laat a.u.b. even weten of het op deze manier opgelost kon worden --