qu
door queen1976 Aug 22, 2009 om 15:15
Computers & telefonie

Dongel van KPN

Ik wil hierbij graag de volgende vraag stellen.

Ik heb intresse in de dongel van kpn maar heb hier wel een aantal vragen over.

1 Hoe zit het met de verbindingsnelheid  van de DONGEL van KPN.

2 Hoe zit het met de beveiliging via die DONGEL is die ook beveleiligd of moet je zelf voor de beveiliging zorgen?

3 Ik heb geen laptop maar wel een pc kan ik de dongel daar ook op aansluiten. En zo doende draadloos internetten.

4 Wat zijn de kosten voor het internetten via de DONGEL van KPN?.

Ik hoop dat iemand mij antwoord kan geven op deze vragen ?

2879 10 Rapporteer

he
door henk1951 - Aug 22, 2009 om 15:38
256 Antwoorden / 0 Vragen

Kijk eens op de website van KPN daar staat het antwoord op 90 % van je vragen

gr Henk

freya
door freya - Aug 22, 2009 om 15:45
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Hallo queen1976,

Niet om het één of ander, maar als je interesse hebt in een bepaald
product, dan lijkt mij, dat je eerst eens gaat kijken bij degene die
dat product aanbiedt. In dit geval KPN dus. Op de website van KPN zijn
alle antwoorden op de door jou gestelde vragen te vinden. Heb je daar
al eens gekeken?

En om toch maar vast een paar opmerkingen te maken:

Je zegt dat je geen laptop hebt, maar een 'gewone' computer. Waarom wil
je dan aan de 'dongel'? Dit product is juist bedoeld om 'mobiel'
internet op je laptop te hebben, ongeacht waar je je bevindt. Voor een
vaste computer is er geen voordeel te behalen met de dongel.

Om maar even een paar nadelen van de dongel te noemen:

  1. De verbindingssnelheid ligt een stuk lager dan met een vaste ADSL of kabelverbinding. (is ook afhankelijk van type abonnement)
  2. Je hebt géén onbeperkt internettoegang, maar een bepaalde hoeveelheid dataverkeer 'vrij' en daarna betaal je per MB (megabyte) al gauw €0,10 (de hoeveelheid 'vrije' data is weer afhankelijk van het gekozen abonnement).

Voordeel is natuurlijk dat je overal kunt internetten en niet
afhankelijk bent van een draadje of van een draadloze wifiverbinding
elders, maar dat is nu juist wat er in jouw geval niet speelt. Dus dan toch weer de vraag, waarom wil je dan toch die dongel?

m.vr.gr. Freya

akkefiet
door akkefiet - Aug 23, 2009 om 09:52
1075 Antwoorden / 10 Vragen

Klik ook eens op deze link:

kijk en vergelijk

AF

holpen
door holpen - Aug 23, 2009 om 10:00
1416 Antwoorden / 0 Vragen

De dongel is specifiek bedoeld voor mobiel internetten vanaf een laptop/netbook o.i.d.

Als je alleen maar een desktop pc hebt heeft een dongel geen enkele zin en is eigenlijk een veel te dure oplossing. Heb je al een adsl- of kabelaansluiting, dan levert een dongel geen enkel voordeel op, alleen maar nadelen (lagere snelheid, datalimiet, hoge kosten). Is ook niet bedoeld als vervanging daarvan.

Wil je "draadloos internetten"? Plaats dan een draadloze router (of access point) en voorzie je pc van een draadloze netwerkkaart.

Wat betreft de vraag over de beveiliging: Wat bedoel je met "beveiliging"? Je moet altijd zelf zorgen voor een goed beveiligde computer, zeker als je Windows gebruikt: goede virusscanner, firewall, malwarescanner. Ongeacht wat voor soort verbinding je gebruikt.

Samenvattend: dit product is niet voor jouw situatie bedoeld - niet doen!

birdies
door birdies - Aug 23, 2009 om 11:19
6104 Antwoorden / 31 Vragen

@holpen: zonde van je energie, zie 'tig' eerdere vragen.

Ook over beveiliging is al meerdere malen aan haar meegedeeld dat dit haar eigen verantwoordelijkheid is, maar opnieuw komt ze daar mee.

he
door henk1951 - Aug 23, 2009 om 11:23
256 Antwoorden / 0 Vragen

Nee gezien het vorig aantal vragen kijken kijken niet kopen.

gr Henk

holpen
door holpen - Aug 23, 2009 om 13:03
1416 Antwoorden / 0 Vragen

Had ik nog niet gezien - dank, edwardus. Ben net terug van vakantie, dus zit nog vol energie - geeft dus niet zoveel.... hahaha.

@queen1976:

Misschien is het handiger als je je vraag over overstappen naar een andere provider gewoon als één vraag stelt, met daarbij vermeld wat je zelf in gedachten hebt. Dan is het voor eenieder een stuk overzichtelijker, vooral voor jezelf.
Ik krijg een beetje de indruk dat je iets wilt, maar eigenlijk nog geen idee hebt wat precies. Dat is prima, kun je inderdaad hier uitstekend advies over krijgen. Probeer dat alleen wel op een wat gestructureerdere manier te doen, dan met allerlei losse vraagjes.

In jouw geval zou ik eerst eens bepalen of ik nu een abonnement met of zonder telefonie wil. Daarna kijken naar de abonnementen van de diverse aanbieders en een keuze maken (adsl of kabel maakt niet veel uit). Misschien moet je ook eens bij je huidige provider informeren naar de mogelijkheden.

De dongel kun je gewoon vergeten, is niet van toepassing.

Over beveiliging is je inmiddels al heel veel verteld; neem dat ter harte!

la
door lars1985 - Aug 29, 2009 om 07:42
10 Antwoorden / 6 Vragen

Hallo ik kan je Duidelijk antwoord hierop geven!.....

Ten eerste: de dongel is aléén maar bedoeld normaal gesproken als "overbrugging" van de tijd die je moet wachten tot dat je uiteindelijke aansluiting en signaal thuis geleverd wordt. Dus om te voorkomen dat je 3/4 weken moet wachten zonder internet,  wanneer je overstapt van een andere provider, of geheel nieuw bent. Handig.... maar ook gewoon een nieuwe marketing-strategie om klanten te trekken.

Maar toch zou je deze dongel óók voor je PC kunnen gebruiken op een draadloze manier. Totdat je de uiteindelijke aansluitng krijgt, waarbij je deze keuze hebt om voor een kabel (ethernet) of draadloos te kiezen.

De kosten zijn 50 euro borg, die je laterna (als je de dongel terugstuurt) weer van je eerste volgende rekeing krijgt gecrediteerd.

En die vragen van jou zijn dus alleen van toepassing mocht je je PC mobiel verder willen gebruiken (lijkt me niet echt praktisch).

Toch kun je die dongel de eerste weken gebruiken...

...maar let op!... je kunt met deze dongel maar tot een limiet van 500 mb in totaal verbruiken, en dan is het gewoon einde verhaal tot dat je de uiteindelijke aansluiting thuis hebt, of (wat bij jou niet van toepassing is) gewoon verder gebruik maken van deze dongel zonder de vaste aansluiting af te wachten. Dus een filmpje downlaoden zou al betekenen dat je praktisch gezien de eerste dag al gedag kan zeggen tot je uiteindelijke aansluting.

En de snelheid van de dongel is bijna geheel gelijk aan wannneer je met een GSM met HSPDA verbinding maakt. Dus niet echt zeer spraakmakend.

holpen
door holpen - Aug 29, 2009 om 08:50
1416 Antwoorden / 0 Vragen

"de dongel is aléén maar bedoeld normaal gesproken als "overbrugging"
van de tijd die je moet wachten tot dat je uiteindelijke aansluiting en
signaal thuis geleverd wordt"

Daar is de dongel helemaal niet voor bedoeld. De dongel is een apparaatje dat bedoeld is om op mobiele apparaten (laptops, netbooks) een internetverbinding te hebben.
Het kan best zijn dat je via sommige aanbieders inderdaad de dongel  eerst krijgt toegestuurd, in afwachting van een vaste lijn - dat weet ik niet - maar daar is het ding nooit voor bedoeld geweest!

edwardus
door edwardus - Aug 29, 2009 om 10:59
6844 Antwoorden / 14 Vragen

Jullie hebben allebei gelijk.

Hoe zit dat?

KPN heeft Direct Online (de bekende dongel van de tv-reclame), dit is inderdaad een overbrugging. Je krijgt 'm gratis (tegen borg) bij een nieuw KPN abonnement. Zie http://www.kpn.com/dongel.