fo
door fossengineer Jan 15, 2008 om 22:18
Computers & telefonie

Door het bomen het bos niet meer zien

Beste mensen

Graag zou ik van jullie eens willen lezen wat nou een goede provider is qua prijs/kwaliteit, voor Internet/bellen/tv totaal pakket

persoonlijk heb ik voorkeur voor een alle in huis provider dus KPN of Casema, dat is nl de "hardware" die hier in de grond zit

graag jullie input,

dank

454 7 Rapporteer

kiran
door kiran - Jan 15, 2008 om 22:58
2791 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo

Deze vraag is al eens eerder langs geweest. En u zult ongetwijfeld verschillende reakties krijgen. Het is maar net waar je ervaring mee heb. Ik persoonlijk hou het meer op 'alles apart'. Vind ik het beste werken. Heb zelf analoog telefoon van KPN. Adsl go internet KPN abonnement. Heel af en toe word ik er wel eens afgeknikkerd, maar duurt hooguit een paar minuten, dan is 't weer hersteld. Heb tot nu toe geen problemen gehad. Hoe de help-desk is, weet ik dus niet. Niet bij de hand gehad. Kosten: 19,95 voor de adsl per maand. Alles dus op 1 rekening. En mijn ervaring is: als je al KPN telefoon heb, is de internetverbinding snel gelegd. Bv. ik kreeg de modem nog voor de beloofde tijd in huis, 's middags de boel aangesloten en 's avond al op 't net. Zal duidelijk zijn .... zo lang er in de combo's nog de nodige 'kinderziektes' zitten, blijf ik lekker zitten waar ik zit.

Groetjes van een tevreden KPN netter. En succes bij uw speurtocht!

kroonmeester
door kroonmeester - Jan 15, 2008 om 23:11
457 Antwoorden / 45 Vragen

Kijk ook eens bij www.telfort.nl?

Persoonlijk vind ik Casema te duur, te weinig snelheid voor die prijs, slechts 1 e-mailadres!

Bij een (betalings)confict met Casema, wordt alles afgesloten door Casema, totdat het (betalings)conflict is opgelost. Dus geen RTV, geen telefonie, geen breedbandinternet! En dan blijkt pas dat je dan kwetsbaar bent, door alles ineen pakket van Casema of KPN te hebben.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Jan 16, 2008 om 10:45
16885 Antwoorden / 202 Vragen

Let even op dat u geen twee zaken door elkaar haalt. Kabel en of via telefoonlijn. Via de telefoonlijn kunt u uit meerdere aanbieders kiezen. Bij kabel maar uit één en wel het kabelbedrijf dat het monopolie in uw regio heeft (Casema, want die nomet u, u kunt dan via kabel geen ander kiezen!)

linden
door linden - Jan 16, 2008 om 19:45
24 Antwoorden / 7 Vragen

Hallo fossengineer,

Ga eens op bezoek bij de consumentenbond. Die heeft een vergelijkend onderzoek gedaan.

Je zult zien dat Multikabel hoog scoort. Die is nu gefuseerd met Casema. En hopelijk blijft de kwaliteit gehandhaafd. Ze zijn duur maar je koopt wel een prima verbinding met internet.

Ik maak er al jaren gebruik van en heb sinds een jaar ook digitale TV en telefoon in een bundel met internet. Kwaliteit hoor!

Ik wens je een wijze keus, Joop

fo
door fossengineer - Jan 16, 2008 om 19:49
4 Antwoorden / 8 Vragen

gezien de reacties, zit ik met mijn "gevoel" redelijk in het midden

I ga voor een KPN I.net/Telefoon en de TV blijft bij Casema

ik hebt ook reeds eeder gehoord van de "harde" aanpak van hun klanten kennisen van mij waren 5 weken uit de lucht!!!

bedankt allen

dw
door dwightnicole - Jan 21, 2008 om 19:24
1 Antwoorden / 0 Vragen

KPN is (m.i.) geen aanrader, nadat ik in 2006 internetplusbellen aan vroeg heb ik uiteindelijk ruim 3 kwart jaar zonder aansluiting gezeten! Ipv geactiveerd werd ik alles compleet afgesloten. Ik kan niet uitleggen hoeveel telefoontjes en brieven dat gekost heeft! Uiteindelijk kon ik ook niet weg want voor een andere provider heb je over het algemeen een basisaansluiting van KPN nodig.....

Uit 'coulance' heb ik uiteindelijk het bedrag van de rekeningen die gewoon doorliepen (!) terug gehad. Helaas niet de kosten voor het bellen met mijn mobiele telefoon naar KPN klantenservice (10 ct p/m + de kosten voor gebruik mobiel), ondanks de gespecifiseerde rekeningen. Het ging hier om een bedrag van ruim 600 euro! Na een jaar ben ik maar gestopt met hierover brieven te sturen, het is een eindeloos getouwtrek.

Toen uiteindelijk alles weer werkte ben ik nooit meer overgestapt naar een andere provider, uit angst dat er bij KPN ergens weer 'een foutje' gemaakt zou worden. Maar het wrok dat ik ze koester blijft.Ik besef me dat er overal wel 'wat' is, maar KPN spant voor mij de kroon.

Daarvoor had ik internet (ADSL) van Wanadoo, zij hadden een uitstekende klantenservice en hebben tijdens mijn problemen met KPN nog wel geprobeerd het e.e.a. geregeld te krijgen. Ik weet niet welke diensten Wanadoo tegenwoordig allemaal heeft, maar dat is toch wel een aanrader!

elenay
door elenay - Jan 21, 2008 om 19:50
1031 Antwoorden / 142 Vragen

Ik heb in april 2007 KNP-Planet aangevraagd Internetbellen economie. Ik had het veel te snel binnen haha, ik dacht het duurt drie weken, maar het was er al in goed twee weken. Aansluiting ging vlot, even een nummer intoetsen met je mobiel en het internet is ook prima. Wat de telefoon betreft, 's-avonds en in het weekend gratis bellen en ook geen starttikken, dus ik zet gewoon mijn kpn toestel handsfree neer en kan en werken en praten, want het kost toch niks. Abonnement kost €34,95. Ik betaal er €10,- bij en dan kan ik ook overdag altijd en door heel Nederland gratis bellen naar vaste nummers, let wel zonder starttikken.cooltong.gif image by edalen1