ta
door tar Jul 27, 2006 om 11:33
Computers & telefonie

Dosbox, MBR probleem?

Hallo allemaal,

Nadat mijn computer heeft gehangen; ik kon hem wel weer opstarten door op de mechanische reboot knop te drukken, heb ik een probleem met de Dosbox.

Reken-software in de Dosbox werkt niet goed meer, tijdens het gebruik van deze reken-software krijg ik een compleet zwart scherm en reageert de reken-software niet meer; met Alt-Crtl-Delete kom ik wel weer gewoon uit de reken-software terug in Windows XP.

Reboot ik het systeem met het Windows-pictogram, dan werkt deze reken-software wel zonder problemen. (Dus ik moet mijn computer als ik hem aanzet, hierna ook nog software-matig herstarten om met de reken-software te kunnen werken).

Ik heb geprobeerd het probleem te verhelpen door een goed werkende (Dosbox reken-software); complete C: schijf-image  (inclusief Windows XP) op de betreffende HDD te plaatsen maar ik blijf de storing houden.

Bij voorbaat hartelijk dank,

Groet,

Mike

506 2 Rapporteer

ve
door verwijderd - Aug 4, 2006 om 17:50
0 Antwoorden / 0 Vragen

<SCRIPT language=javascript>postamble();
wat voor software "rekenprogramma" is het en is het geinstaleerd via windows XP?

ve
door verwijderd - Aug 7, 2006 om 14:06
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi!,

Het programma is Astrospiegel pc versie 6.0 geinstalleerd via Win Xp SP-2 werkt via de Dosbox 0.61

Wat eigenlijk het belangrijkste is, is dat toen ik een goedewerkende schijf-image terugzetten, (van de Promise Raid schijven naar de Intel Raid schijven) het probleem zich ook voordeed op deze voorheen goedwerkende image van de Intel Raid schijven...

Als ik overschakel van de Intel Raid naar de Promise Raid schijven dan doet het probleem zich ook niet voor...

Mike