la
door lannasilva Nov 3, 2004 om 01:22
Computers & telefonie

DOUBLE CLICK

MET SPYBOT OF ADAWARE KOMEN STEEDS DEZELFDE ITEMS NAAR VOREN , DIE IK DAN OOK STEEVAST VERWIJDER. Helaas maar voor even. Hoe los ik dit definitief op. Het gaat hier o.a. om doubleclick.

Ik kijk regelmatig op nos-teletekst en daar komt deze waarschijnlijk vandaan.

Gaarne reactie.

603 5 Rapporteer

jubereva
door jubereva - Nov 3, 2004 om 07:10
42 Antwoorden / 17 Vragen

Bij mij zit die er ook altijd in. Volgens mij is het gewoon een cookie en totaal ongevaarlijk.Zie onderstaand bericht:

DoubleClick is een bedrijf dat banners serveert op zdnet. Zo'n cookie houdt dan 9 kansen op 10 bij welke banners je al hoeveel keer gezien hebt zodat je niet steeds dezelfde banner krijgt voorgeschoteld maar zoveel mogelijk verschillende. het is de moeite niet om ze telkens te wissen maar als spybot of ad-aware ze als spyware aangeven mag je ze gerust deleten. het maakt geen verschil. strict genomen is het volgens de definitie wel spyware (daarom wissen spybot en ad-aware ze wrs) maar er wordt niks anders verstuurd dan welke banners je al gezien hebt en welke niet dus...

freya
door freya - Nov 3, 2004 om 10:50
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Hallo lannasilva,

Ik weet niet welke versie van Ad-Aware je hebt, zelf gebruik ik de SE 1.05 versie en daar zit Ad-Watch bij. Wanneer dit programma aktief is tijdens internetten kun je al die vervelende pop-ups definitief onderdrukken. Als je Ad-Watch opstart kun je via Tools -> Options de optie Activate Pop-up blocker aanvinken. Via Popups kun je deze lijst zelf nog uitbreiden.

suc6, Freya

an
door anna100 - Nov 3, 2004 om 20:30
25 Antwoorden / 0 Vragen

Spybot biedt de mogelijkheid om je computer voor te bereiden op spyware en cookies. Hiervoor moet je de optie 'Immunize' (engels) of 'desinfecteren' (Nederlands) gebruiken.

Het is wel erg aan te bevelen om regelmatig even te checken (via het programma zelf) of er updates zijn, zodat ook de nieuwe spyware gevonden wordt. Dit is overigens gratis en gaat via de 'Update' functie.

Ik gebruik het zelf ook en na 'Immunize' wordt bv. bij het openen van www.nu.nl een melding gegeven dat 'doubleclick' probeerde zich te installeren, maar dat dit onderdrukt is door Spybot.

Hopelijk helpt dit je wat.

jojodive1
door jojodive1 - Nov 3, 2004 om 20:47
6 Antwoorden / 1 Vragen

Een betrouwbare en GRATIS oplossing voor allerlei ongewenste pop ups is het installeren van de werkbalk van Google. Ga naar www.google.nl en kies "Alles over Google" en dan "meer mogelijkheden van google". Nu kun je de Google Toolbar installeren. Hier zit een automatische pop up stopper in, die ongewenste pop up's blokkeert. Wil je een pop up doorlaten dan kun je dat eenmalig toestaan.

Succes.

p.s. Het is ook een hele goede zoekmachine.

acjzr1
door acjzr1 - Nov 19, 2004 om 21:23
295 Antwoorden / 3 Vragen

Beide progammas zien ook dingen welke je al hebt gewist (recylebin) alleen het wissen van de internet history is dan voldoende