er
door erli Nov 5, 2006 om 13:38
Computers & telefonie

Draadloosmodem

hallo

wij willen een laptop kopen en daar ook internet op gaan zetten wij hebben al een gewone computer en daar ook internet op kunnen wij op dat zelfde modem ook een laptop bij zetten of heb ik daar een router voor nodig? het modem wat wij nu hebben is een ZYXEL PRESTIGE 600 SERIE

528 5 Rapporteer

edwardus
door edwardus - Nov 5, 2006 om 14:17
6844 Antwoorden / 14 Vragen

Je zult even het precieze model nummer moeten vermelden, Prestige 600 series is een te algemene aanduiding.

freya
door freya - Nov 5, 2006 om 14:26
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Ik zie nu dat het om een Prestige 600 SERIE modem gaat en daar zitten ook routers tussen. Dus een specifiek typenummer lijkt me inderdaad wel een eerste vereiste om een duidelijk advies te kunnen geven. Freya

freya
door freya - Nov 5, 2006 om 14:36
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Hallo erli,

Op de Zyxel Prestige 600 serie kun je slechts één PC aansluiten, en is ook géén draadloos modem. Wil je dus met de laptop draadloos kunnen werken, dan zul je iets nieuws moeten aanschaffen.
Zelf adviseer ik mensen altijd om een modem/router in één te kopen. Dan heb je de minste kans op installatieproblemen. (zeker als je zelf niet zo technisch bent is dat het beste) Wil je dus draadloos kunnen werken dan moet je daar dus een draadloze variant van kopen. Loop eens een lokale PC-boer binnen en laat je adviseren, er zijn vele goede merken.
Zelf gebruik ik een Draytek Vigor 2600G draadloos modem/router en ben daar zeer tevreden over.

m.vr.gr. Freya

er
door erli - Nov 5, 2006 om 14:38
8 Antwoorden / 15 Vragen

hallo freyhet enigste wat ik kan vinden is prestige 650r

ik hoop dat je hier wat aan hebt

met vr gr A

freya
door freya - Nov 5, 2006 om 14:58
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Ik heb gezien dat de 650R er in verschillende uitvoeringen is. Maar je kunt zelf eenvoudig controleren welk model je precies hebt. Als je aan de achterkant van de 650R kijkt kun je zien of de kabel van de PC er maar op één plaats in kan of dat er meerdere 'poorten' op zitten. Als er meerdere poorten op zitten kun je er dus ook meerdere PC's aan koppelen. Draadloos is het modem in ieder geval niet. Dus wil je persé draadloos kunnen werken met de laptop, dan zul je toch iets nieuws moeten aanschaffen. Freya