hackmann
door hackmann Sep 12, 2007 om 19:51
Computers & telefonie

Dual-core andere software?

Mijn zwager heeft een computer met een dual-core processor gekocht. Werk dit alleen goed met 32bits i.pv. 16 bits Windows XP/ Windows Vista? Zelf was ik niet op de hoogte dat er 32 en 16 bits versies waren.

alvast bedankt voor de antwoorden.

182 4 Rapporteer

labswans
door labswans - Sep 12, 2007 om 20:04
1918 Antwoorden / 10 Vragen

Een dual core werkt goed met beide systemen. Het hangt veel meer af welke andere componenten u in de computer heeft zitten.Dat heeft te maken of u beter xp kan nemen of vista. Een dual processor houdt van 32 en 16 bit.

labswans

me
door messedup - Sep 13, 2007 om 10:45
66 Antwoorden / 1 Vragen

Je zal 32 en 64 bit versies bedoelen. 16 bit Windows versies zijn er al jaren niet meer.

Een dual-core werkt met beiden prima.
Voor de normale gebruiker heeft 64 bit XP/Vista geen voordelen,

de
door den - Sep 13, 2007 om 11:40
8 Antwoorden / 0 Vragen

64 bit heeft alleen nadelen; minder software beschikbaar!

ma
door martin1 - Sep 13, 2007 om 22:46
346 Antwoorden / 4 Vragen

64 bits Vista heeft wel enkele voordelen:

  1. mogelijkheid meer dan 2 GB intern geheugen te gebruiken (bijv. 4 x 1GB quad-channel i.c.m. nieuwe quad-core processoren)

  2. professionele programma's die in 64 bit zijn geschreven kunnen worden gedraaid. Deze zijn nog wel zeldzaam, maar ze bieden wel veel betere prestaties.

  3. Over het algemeen kunnen alle 32bit applicaties die op Vista 32bit draaien, ook prima op Vista 64 bit draaien.

  4. Het enige nadeel (waar je waarschijnlijk ook naar refereert) is dat voor sommige, vooral wat oudere onderdelen, geschikte drivers ontbreken. Zelf heb ik hier geen last van, alles draait als een zonnetje.

Voor de standaard consument is 32 verder prima!