su
door supermama Jul 6, 2005 om 19:22
Computers & telefonie

Dubbel abbonnement is verplicht???

ik was lid van de computeridee die ik begin dit jaar op heb gezegd.

ik kreeg het blad ook niet meer daarna.

nu meldde mijn partner zich aan(wat we elk jaar doen zolang het blad al bestaat)en toen kreeg hij het blad met de rekening en ik kreeg ineens een herinnering met een veel hoger bedrag(terwijl ik het blad al maanden niet meer ontvang).nadat ik contact heb gehad met zowel het blad als sanoma uitgevers kreeg ik te horen dat om en om lid worden niet mag(waarom de eerste jaren dan wel?)en dat ik verplicht ben om beide abbonnementen te betalen en anders word er een incassoburo op me afgestuurd!

ik kan geen twee abbonnementen betalen en vind dit erg raar dat men nu ineens beweerd dat ik nooit opgezegd zou hebben(waarom stopte de toezending van de (CID dan?) en dat om en om lid worden niet mag en ik er nu twee moet betalen.

wat kan ik hieraan doen????

964 11 Rapporteer

user123
door user123 - Jul 6, 2005 om 19:29
1346 Antwoorden / 3 Vragen

Wat u moet doen is controleren of uw opzegging rechtsgeldig is. Meestal wordt zo'n abbonnement aangegaan voor de periode van 1 jaar en heeft u een opzegtermijn van 1 of meerdere maanden. Heeft u hieraan voldaan ? Daarbij: wanneer u de opzegging aangetekend heeft gedaan staat nu nog sterker.

Overigens denk ik (en de uitgever vermoedelijk ook) dat u gewoon wilt blijven profiteren van de introductie korting. Deze geeft men aan _nieuwe_ klanten. Ik denk dat zij op adres controleren en zodoende niet zijn gediend van die actie ? Het is slechts een vermoeden, maar het lijkt mij voor de hand liggen.

hell-rider
door hell-rider - Jul 6, 2005 om 19:40
573 Antwoorden / 0 Vragen

Super mama,

Mogelijk heeft Computeridee sinds kort wel een Super Applicatiebeheerder/Programmeur in dienst die zijn salaris dubbel en dwars zelf terug verdient.

Want wat user123 al oppert aanbiedingen zijn aanbiedingen om klanten te trekken. We gaan dit vast meer meemaken dat zoiets niet meer mogelijk. Die computers toch ook!!

Groeten WillemG

elenay
door elenay - Jul 6, 2005 om 21:06
1031 Antwoorden / 142 Vragen

Supermama het volgende.

Als ik een abonnement neem zeg ik de week erna direct op en vraag of ze mij een ontvangstbevestiging willen sturen. Krijg ik die niet, dan bel ik daar direct achteraan, net zolang tot ik hem wel heb. Als je die dus hebt, hoef je niet te betalen. Daarnaast hebben ze door je geen bladen te sturen aangetoond dat je geen lid meer bent. Dus niet betalen, schrijf alles op, met de data erin en de maanden waarin je niks ontvangen hebt en vraag weer om een ontvangstbevestiging en fax het en bewaar het faxbewijs. Mocht het incassobureau je benaderen, poot stijf houden, op hun brief reageren door kopie van eerstgenoemde brief mee te sturen en klaar. Laat ze de zaak maar laten voorkomen, dat kost ze nog meer.

Ieder jaar zeg ik zo mijn TV-blad op en krijg voor het jaar om is vanzelf de aanbieding van hetzelfde TV-blad of ik met dezelfde korting abonnee wil blijven. Tja, daar kan ik toch geen nee tegen zeggen. Ik bedoel maar, een briefje faxen levert echt wat op. En ik gebruik er gewoon een standaard brief voor, waarin ik dit zet: Vanaf heden zeg ik mijn abonnement op van …….Hierbij verzoek ik U vriendelijk mij binnen twee weken een ontvangstbevestiging te sturen. En klaar, veel plezier ermee en geniet van je korting.

su
door supermama - Jul 6, 2005 om 21:10
2 Antwoorden / 5 Vragen

die bevestigeing zal ik nu niet meer krijgen want de man aan de telefoon was erg onvriendelijk!

ik had op tijd opgezegd en het gebeurt bij hun vaker dat je geen bevestiging krijgt maar dat de toesturing van het blad word stopgezet!

zal ik dan gewoon het nieuwe abbonnement betalen(en gelijk opzeggen)en het oude abbo niet betalen??want tensloote was dat op tijd opgezegd en dat krijg ik al ruim 4 maanden niet meer!

freya
door freya - Jul 6, 2005 om 21:25
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Als we er met z'n allen nu deze mentaliteit op na houden worden alle abonnementen vanzelf twee keer zo duur. Normen en waarden..... waar zijn ze gebleven...... Freya

elenay
door elenay - Jul 6, 2005 om 21:38
1031 Antwoorden / 142 Vragen

Ja supermama, doe dat maar. Tegenwoordig proberen ze je op allerhande manieren een abonnement aan te smeren. En ik heb gemerkt dat ze zich niet echt aan hun woord houden, dus moet je jezelf goed indekken. Of gewoon losse verkoop. Zorg voortaan altijd voor een bewijs! Zonder bewijs bereik je niks. Je kunt je nu beroepen op de 4 maanden niet geleverd. Dus contractbreuk. Het volgende abonnement direct opzeggen en kijken voor hoelang je dat hebt afgesloten. Sommige abonnementen duren wel 2 jaar namelijk. Slim shoppen noemen ze dat tegenwoordig en geen abonnement wordt er duurder van. Groetjes, Elena.

su
door supermama - Jul 6, 2005 om 21:42
2 Antwoorden / 5 Vragen

dan doe ik dat ,het is een jaarabbonnement.

en de reden dat we om en om lid zijn komt door de bladen zelf want een promotieteam van een ander groot blad heeft ons gezegd dat we het zo moesten doen!nadat ik klaagde dat ik al jaren lid was en nooit een kado kreeg en nieuwe leden wel;-)

lisboa
door lisboa - Aug 4, 2005 om 20:32
15 Antwoorden / 16 Vragen

Gelukkig zijn ze eindelijk (TK leden) wakker geworden. Dit soort dingen gaan binnenkort veranderen tot die tijd goed opletten en elke kleine letter lezen

lisboa
door lisboa - Aug 4, 2005 om 20:33
15 Antwoorden / 16 Vragen

Ach dat hebberij gratis is altijd lekker brengt veel mensen in problemen, maar niets is gratis

ne
door newbiee - Sep 4, 2007 om 22:44
1 Antwoorden / 0 Vragen

Goedenavond Allemaal,

Ik was even benieuwd naar het volgende....

Heeft u een opzegbevestiging ontvangen na de opzegging? Het is normaal gesproken zo, dat wanneer de opzegging is verwerkt U binnen 5 werkdagen een opzegbevestiging behoort te ontvangen. Waarom de toezending stopte kan zijn omdat er een tijdelijke stop in het abonnement is gezet, omdat er een rekening open stond. U heeft het namelijk over een herinnering....Wanneer u de rekening betaald dan start de zending van de tijdschriften weer.

Het om en om een abonnement hebben, volgens mij zolang u beide een andere achternaam heeft hoeven zij er niet achter te komen en kan het wel, volgens mij doen meerdere mensen het hoor.

Ik weet niet hoelang u het nieuwe abonnement al heeft, maar als het pas is begonnen, dan zou ik deze laten annuleren. Het enige nadeel is dan wel dat u de al geleverde nummers wel moet betalen. Deze nummers zou ik dan in het abonnement dat tijdelijk is stopgezet laten doorboeken. Deze nummers worden dan niet "dubbel" nageleverd als u het "oude" abonnement betaald heeft.

Volgens mij bent u niet verplicht om 2 abonnementen aan te houden hoor.....Gooi het er gewoon op dat u niet wist dat de opzegging van het "oude" abonnement niet door hen was doorgevoerd. Ik ben bang dat u niet van het "oude" reeds opgezegde abonnement af kunt komen, maar 2 abonnementen is toch echt kolder!!!

Ik wens u veel sterkte en hoop dat u met mijn tips een beetje verder komt.

freya
door freya - Sep 4, 2007 om 22:49
10999 Antwoorden / 1 Vragen

@newbiee

Wel een beetje laat met een antwoord, vind je niet?

De vraag is al méér dan twee jaar oud!

Freya