hk
door hklachtmans Oct 20, 2009 om 20:41
Computers & telefonie

Dubbel betaald is dubbel besteld, op webshop ??

Ik heb bij de site myphotobook.nl , een vakantie boek gemaakt en besteld.
ik kon kiezen : ideal of creditcard.
Ik heb gekozen ideal, de betaling was bijna afgerond toen de website weergaf : error kan betaling niet afronden . ik heb toen nogmaals met credit card betaald.
een bedrag van 106 euro . wat blijkt, de ideal betaling was wel goed gegaan dus nu heb ik twee betalingen gedaan , en krijg ik twee boeken ! Volgens de helpdesk ( enkel met email bereikbaar ) is er geen discussie mogelijk , betalen betekend dat drukwerk gestart word en dat kan niet meer stop gezet worden !!
De credit card maatschappij zegt dat er nog niet betaald is omdat het bedrag nog niet is afgeschreven dus myphotobook.nl geen recht heeft mij te verplichten aan afname boek. Ik wil er 1 van hebben dus ook maar 1 betalen .
wat kan ik hier aan doen ?



4888 15 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

kiran
door kiran - Oct 20, 2009 om 23:05
2791 Antwoorden / 0 Vragen
0

@hklachtmans


http://www.ideal.nl/consument/?s=extra&lang=dut-NL


Bij 'veel gestelde vragen', kom je de deze vraag ook tegen. (scrollen tot bijna onderaan) Men adviseert om contact te maken met de webwinkel en te checken of er 2 betalingen zijn binnen gekomen, zij behoren dan 1 betaling terug te storten.


Bovendien: het is koop op afstand. Laten komen en er één binnen 7 werkdagen terug sturen. Maar ... bedenktijd geldt niet voor een speciaal voor u gemaakt artikel. En een fotoboek? Echter ... het is natuurlijk niet hetzelfde, maar heb een poosje terug hier op de site gelezen over iemand die een fotoboek bij het Kruidvat liet maken. Tot 4 maal toe niet tevreden ... uiteindelijk geld terug. Dus of 't lukt?


Bedenktijd koop op afstand  < info


Zou anders eens info ophalen via Consuwijzer. Alhoewel ik persoonlijk Ideal zelf er verantwoordelijk voor hou. Met Ideal betalen = prima, maar moet wel werken! Zou klagen bij de Bank.


Klacht indienen - Consuwijzer

edwardus
door edwardus - Oct 21, 2009 om 09:01
6844 Antwoorden / 14 Vragen
0

Bedenktijd bij een op maat gemaakt fotoalbum gaat niet op.

Wel zet ik vraagtekens bij het betalingssysteem. Normaal gesproken
wordt de transactie voltooid nadat Ideal de betaling succesvol verwerkt
heeft, hiervan krijg je ook een melding op je scherm te zien, waarna je
terugkeert naar de website van de verkoper. Als deze betaling
daadwerkelijk is afgeschreven, dan is het jammer, maar heb je 2
bestellingen geplaatst.



Als de betaling via Ideal daarentegen feitelijk niet afgeschreven is
(check je rekeningoverzicht/afschriften), dan heeft de website van de
verkoper ten onrechte een transactie als succesvol afgerond behandeld
en kun je de aankoop ontbinden.


gr
door groenestijn - Oct 21, 2009 om 13:25
2 Antwoorden / 0 Vragen
0

Ik heb hetzelfde meegemaakt met E-tickets bestellen bij NS, op 7 oktober 2009.


Na de melding "error...." enz. in de veronderstelling dat ik iets verkeerd gedaan had de procedure nog een keer gevolgd. Gevolg: twee keer afgeschreven.


Het bedrag van 1 ticket wordt teruggestort....binnen drie weken. Na twee weken nog geen teruggave.

lo
door loekoek - Oct 21, 2009 om 14:01
30 Antwoorden / 5 Vragen
0

Dit probleempje gehad met betaling van kaarten voor de schouwburg. Belde toen direct met de schouwburg waar de dienstdoende direct doorhad dat het om dubbel ging en ik kreeg netjes binnen 1 week 1 betaling teruggestort. Het kan dus wel. Waar een wil is, is een weg. 

edwardus
door edwardus - Oct 21, 2009 om 14:19
6844 Antwoorden / 14 Vragen
0

Ja natuurlijk, waar een wil is is een weg. Alleen is een kaartje voor de schouwburg reserveren wel even heel wat anders dan een geautomatiseerde drukkerij, waar drukwerk uit komt rollen. Ze kunnen moeilijk dat drukwerk weer terugduwen de machine in. Ze kunnen wel het drukwerk vernietigen en het bedrag kwijtschelden - als ze verwijtbaar zijn of als ze daarn willen meewerken (dat laatste volgens de vraagsteller niet dus).

alfatrion
door alfatrion - Oct 21, 2009 om 14:43
1659 Antwoorden / 1 Vragen
0

Het advies van de credit card maatschappij lijkt mij onjuist. Waar het om gaat is of er twee overeenkomsten tot stand zijn gekomen. Jij stelt je op het standpunt dat er maar één overeenkomst tot stand is
gekomen en dat er technische problemen waren met de website.


Indien de verkoper dit betwist zal hij moeten bewijzen dat er twee
overeenkomsten tot stand zijn gekomen en jij dat er technische
problemen waren met de website.


Indien de verkoper dit niet kan, of wel kan maar jij plaatjes hebt van de procedure dan hoef je niet dubbel te betalen c.q. kun je het dubbel betaalde terug vorderen als zijnde onverschuldigd betaald.

Je zou ook nog kunnen stellen dat jij maar één bevestiging hebt gekregen, maar ik betwijfel of je daar veel aan hebt.


edwardus
door edwardus - Oct 21, 2009 om 16:06
6844 Antwoorden / 14 Vragen
0

Daar zit wat in, maak dus in elk geval een backup van je Tijdelijke Internet bestanden (waar dat staat hangt er van af welke browser je hebt), daar zou je misschien de pagina uit naar voren kunnen halen waarin de foutmelding van de bestelpagina nog te lezen staat.

hk
door hklachtmans - Oct 21, 2009 om 17:04
2 Antwoorden / 1 Vragen
0

bedankt voor jullie antwoorden.


volgens consuwijzer is het ook nog eens zo dat :


als ik 1 album in het winkelmadje heb geplaatst , dat ik ook maar 1 bestelling heb . ook al betaal ik dubbel. verder zegt de site zelf in hun algemene voorwaarden dat : een bestelling pas gedrukt gaat woren als het bedrag daarvoor op hun bankrekening is toegevoegd. bij mijn credit crad betaling is het sowieso dat ze nog geen bedrag hebben ontvangen. maar door de houding van myphotobook.nl kan het nog een lang en lastig verhaal worden. wel erg teleurstellend dat je als vaste klant zo behandeld wordt

st
door stanbervoets - Oct 21, 2009 om 17:32
10 Antwoorden / 0 Vragen
0

BETAAL NOOIT DUBBEL !
Tip voor iedereen: ideal geeft wel vaker foutmeldingen bij afronding van de betaling. (meestal nadat je al akkoord hebt gegeven)
Het bedrag wordt vrijwel meteen afgeschreven, dus je kan een nieuw tabblad/venster openen in je browser en dan met telebankieren je rekening controleren of het bedrag is afgeschreven.
Indien het een groot bedrag is of geen haast hebt of je het zeker wil weten (indien het nog niet is afgeschreven) wacht dan wat langer, kijk na een kwartier nog eens of de volgende dag of het is afgeschreven.
Meestal is het eenvoudig recht te zetten als dubbel is betaald, maar het blijft lastig, speciaal in dit geval, voorkomen is beter dan genezen.
Ik hoop dat het goed komt.


alfatrion
door alfatrion - Oct 21, 2009 om 19:28
1659 Antwoorden / 1 Vragen
0

Je zou ook nog kunnen aanvoeren dat voor de verkoper kenbaar was dat het niet jouw wil was om twee overeenkomsten af te sluiten, nu beide overeenkomst exact de zelfde inhoud bevatten, kort na elkaar gedaan waren en een dergelijke reactie op de geclaimde fout gebruikelijk is onder de doorsnee computer gebruiker. Dan doe je een beroep op oneigelijke dwaling. (3:35 BW)



alfatrion
door alfatrion - Oct 21, 2009 om 19:49
1659 Antwoorden / 1 Vragen
0

Ja, maar hier zit een heel technisch verhaal achter, waarvan ik vermoed dat de consuwijzer daar onvoldoende rekening mee houd.

Op een gegeven moment zie jij een fout melding. Vermoedelijk heeft de server dan al de overeenkomst genoteerd. Vervolgens ga je een pagina of wat terug. Dan kies je een andere betalingsmogelijkheid. Vermoedelijk noteert de server op dat moment een tweede overeenkomst.

Nu is de winkel verantwoordelijk voor alles wat er fout gaat met de server. Maar als jij beweerd dat er wat fout is gegaan en zij betwisten dat dan zul je daar ook bewijs voor moeten leveren.

Verder zegt de site zelf in
hun algemene voorwaarden dat: een bestelling pas gedrukt gaat woren
als het bedrag daarvoor op hun bankrekening is toegevoegd.

Daar lees ik niet in dat de overkomst dan vernietigd wordt.

Ik zou ze een brief schrijven waarin jij betwist dat er geen twee overeenkomsten zijn. En indien deze er toch blijken te zijn dan stel jij dat het voor de verkoper kenbaar was dat dit niet jouw wil was. (zie ook hieronder)

marijke77
door marijke77 - Oct 24, 2009 om 15:26
164 Antwoorden / 3 Vragen
0

Je kunt na het betalen met ideal als je een error krijgt altijd eerst controleren bij je bank of het bedrag al afgeschreven is want dat kun je meteen zien, zodat je niet nog een keer hoeft te betalen.

hk
door hklachtmans - Oct 27, 2009 om 15:12
2 Antwoorden / 1 Vragen
0

allemaal beadankt voor jullie antwoorden .


Myphotobook.nl wil me niet tegemoetkomen, ze behouden zich op het feit dat ik twee keer betaald heb en dan ook twee keer besteld.Ik heb aangegeven geen twee boeken in het winkelmandje geplaatst te hebben, maar 1 dus er ook maar 1 wil hebben ook al betaal ik 2 keer. ik ga nu creditcard bedrag terug laten storten mbv credit maatschappij en verdedig mezelf op het advies van hierboven : recht bij dwaling want, zo is het precies gegaan zoals daar beschreven.


mijn advies : BESTEL NOOIT EEN FOTOBOEK BIJ HET DUITSE BEDRIJF MYPHOTOBOOK.NL

edwardus
door edwardus - Oct 27, 2009 om 20:07
6844 Antwoorden / 14 Vragen
0

Dat laatste is een beetje onterecht als het klopt wat stanbervoets zegt. Je kunt wil zeggen dat deze firma niet erg soepel inspeelt op uitzonderingssituaties, wat wel jammer is.


gr
door groenestijn - Oct 27, 2009 om 20:39
2 Antwoorden / 0 Vragen
0

Inmiddels heeft NS het teveel betaalde teruggestort!


Dat mag ook gezegd worden.

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

Jo
Joriend - Oct 31, 2024 om 20:22
Geldzaken & recht

Houtworm in TV meubel

Begin dit jaar via een officiële mango houten winkel een tv meubel gekocht van mango hout. Echter merkte ik op dat er elke keer "zaagsel" lag in de binnenkant van het meubel. Eerst niets achter gezocht maar nu ik ook gaatjes opmerkte ben ik er achter gekomen dat er houtworm in het meubel zit. Ik heb met het betreffende bedrijf contact gezocht hierover en zij kwamen met de volgende oplossing  - ... Lees meer

Ga
Gamba 1950 - Oct 30, 2024 om 20:07
Huishouden & energie
Afpo/Feroli WTW/CV Optifor 3.0 zorgt voor tochtoverlast

Afpo/Feroli WTW/CV Optifor 3.0 zorgt voor tochtoverlast

Ik woon in een appartement met een CV van Feroli dit gekoppeld is aan een WarmteTerugWin unit die de woning ventileert. Om precies 19.00 uur start het ventileren op niveau storm. Je voelt een koude luchtstroom. Dit stop om 23.00uur. De instalateur kan niets vinden. Maar die komt ook niet op het tijdstip dat het gebeurt. Volgens de instalateur zit er geen klok in de WTW en ook buiten de appartement ... Lees meer

Ee
EefjeEerlijk - Oct 31, 2024 om 23:43
Geldzaken & recht

Retourtermijn bij C&A webshop minder dan 28 dagen

C&A adverteert op haar website met een retourtermijn van 28 dagen. Op zich prima, vergelijkbaar met het europese herroepingsrecht - je moet bij een online bestelling binnen 14 dagen na ontvangst schriftelijk melden dat je iets retourneert en hebt dan nog 14 dagen het product te retourneren. Bij elkaar 28 dagen.

C&A hanteert niet 14 dagen voor de herroeping + 14 dagen voor verze ... Lees meer