chouffebier
door chouffebier Jun 18, 2008 om 12:41
Computers & telefonie

Dubbele bestanden op mijn PC

ik heb veel bestanden die meerdere malen op mijn PC staan.

Dit kunnen programma's zijn maar ook Word, Excel bestanden en fotobestanden.

Is er een programma die de dubbele op kan sporen?

Ook foto's die ik van naam heb veranderd en die ik dan als 2e versie heb bewaard zou ik weg willen gooien.

Wie helpt?

Dank

5461 18 Rapporteer

freya
door freya - Jun 18, 2008 om 13:06
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Hallo chouffebier,

Ik zou je toch willen adviseren om dit klusje 'met de hand' te doen. Het is misschien even wat werk, maar dan weet je wel precies wat je weggooit. Het nadeel van het gebruik van programma's om dit soort klusjes op te knappen is meestal dat je 'te gauw' iets weggooit en daar komen alleen maar problemen van.
En wanneer je bestanden veranderd hebt en er een andere naam aan hebt gegeven, dan kan zo-wie-zo geen enkel programma je daarbij helpen.

Maak dus op een aparte schijf/partitie een aantal mappen en doorloop je schijven systematisch door om de boel bij elkaar te vegen. En wat voor de toekomst nog belangrijker is, als je nieuwe bestanden aanmaakt, of ergens vandaan kopiëert, zet ze dan meteen op de goede plek, dat voorkomt dat je een dergelijke klus in de toekomst nóg eens moet doen.

m.vr.gr. Freya

heremietkreeft
door heremietkreeft - Jun 18, 2008 om 17:30
16885 Antwoorden / 202 Vragen

Binnen de systeemwerkset van windows is het programma schijfopruimen aanwezig. Voer dat eerst eens uit. Zoek anders het programma (via een zoekmachine) Windows pro care personal V2 en volg de instructies.

edwardus
door edwardus - Jun 19, 2008 om 00:31
6844 Antwoorden / 14 Vragen

Schijfopruiming niet gebruiken, dat is een waardeloze functie die waardevolle bestanden kan zoekmaken.

Als je even deze link volgt, dan kom je ettelijke oplossingen tegen: http://www.google.nl/search?hl=en&q=duplicate+file+remover

kl
door klikoster - Jun 20, 2008 om 12:44
4 Antwoorden / 0 Vragen

Clean up Duplicate Files with Duplicate Cleaner!

Duplicate cleaner
is a tool to assist anyone in cleaning up the
contents of their personal hard drive or corporate network. You'd be
surprised just how many redundant or duplicate files you could find
forgotten in an obscure documents folder. Photos, music, Word
documents, PowerPoint presentations, videos - you name it, if it
appears twice on your computer then Duplicate Cleaner will find it.

dj
door djabel - Jun 20, 2008 om 12:51
2 Antwoorden / 0 Vragen

Zelf gebruik ik 'duplicate file detective' bevalt prima...

http://www.duplicate-file-detective.com/

ar
door arnold11 - Jun 20, 2008 om 13:31
22 Antwoorden / 1 Vragen

Download DoubleKiller. Op de site staat goede uitleg over gebruik. (Engels) Je kunt de bestanden veilig verwijderen naar PRULLENBAK of een BACKUPMAP. Anders even Googelen voor een Nederlandsche handleiding.

arnold11

dirck
door dirck - Jun 20, 2008 om 13:49
3201 Antwoorden / 3 Vragen

Het is natuurlijk prachtig al die programma's die dubbele bestandsnamen kunnen opzoeken. (wees wel voorzichtig met het weggooien van systeembestanden die dezelfde naam hebben)

Maar kunnen ze ook dubbele bestanden opzoeken die verschillende namen hebben, zoals vraagsteller vraagt.

sh
door shan - Jun 20, 2008 om 14:24
104 Antwoorden / 37 Vragen

http://www.clonecleaner.com : 'n prog. dat heel veel info geeft over de bestanden, zoals datum, omvang, folder etc.en zet ze bij elkaar.
Uiteraard goed naar kijken om niet de verkeerde of onmisbare bestanden weg te kieperen.
shan

Pr
door Proctorian - Jun 20, 2008 om 14:45
12 Antwoorden / 9 Vragen

Ja, dat heet Glaryutilities. Daar kun je nog veel meer leuke dingen mee doen. Het is een gratis download. Je moet even zoeken, maar ergens in dit programma zit een applicatie die de dubbele bestanden opzoekt en op verzoek verwijderd.

audb
door audb - Jun 20, 2008 om 15:01
1668 Antwoorden / 5 Vragen

Een van de manieren om dubble programma, foto tekstbestanden enz enz te verwijderen is door de zoek optie van windows te gebruiken.

Bv bij foto`s geeft u in (punt) .jpg en na het vinden sorteren op grote of op naam, hierna kunt u de dubbele wissen.

Let hier bij wel op in welke map deze staan!.

Een veiligere optie is dan ook om de foto`s in een speciale map te zetten (verplaatsen) en dan de dubbele wel te herplaatsen.

marinepik
door marinepik - Jun 20, 2008 om 16:27
17 Antwoorden / 1 Vragen

Een zeer goed programma voor o.a. (het programma is veel uitgebreider)= EasyCleaner 2.0 van ToniArts.  Ga maar even googelen op dit programma wat zeer betrouwbaar en goed is.

ge
door geer0543 - Jun 20, 2008 om 17:52
1 Antwoorden / 0 Vragen
pv
door pvandissel - Jun 20, 2008 om 21:50
2 Antwoorden / 1 Vragen

Programma Data crow. Je kunt naast het ordenen van bestanden word excel ook albums cds fotos en films opslaan. Je kunt het downloaden van http://www.datacrow.net.

nu
door nudnikit - Jun 21, 2008 om 02:48
2 Antwoorden / 0 Vragen

Ik gebruik hiervoor Advanced System Optimizer van Systweak http://www.systweak.com/aso/. Een van de onderdelen is Duplicate File Finder. Deze utility kan zoeken op dubbele bestandsnamen, bestanden met dezelfde grootte en bestanden met dezelfde aanmaaktijd (en combinaties hiervan). Maar hij kan ook een binaire bestandsvergelijking uitvoeren. Hiermee wordt een lijst geproduceerd van bestanden die inhoudelijk identiek zijn, maar niet dezelfde naam hoeven te hebben. Hij is daar overigens wel een poosje mee bezig.
Na het produceren van zo'n overzicht bepaal je zelf welke bestanden je weg wilt mikken. En daar moet je, zoals al eerder opgemerkt, inderdaad de nodige zorgvuldigheid bij betrachten.
Succes.

ro
door rob1952 - Jun 25, 2008 om 12:36
1 Antwoorden / 0 Vragen

met het progje op deze site gaat het perfect je laat hem eerst zoeken en daarna bepaal jezelf wat wel en niet weg mag

http://www.bigbangenterprises.de/en/doublekiller/

lekker biertje trouwens.

gr. Rob

chouffebier
door chouffebier - Jun 25, 2008 om 12:39
32 Antwoorden / 27 Vragen

Beste Rob,

ik heb alle adviezen uitgeprobeert en jouw advies http://www.bigbangenterprises.de/en/doublekiller/ komt er zeer goed uit.

Het is zeer gebruikersvriendelijk handig goed en snel.

dank Chouffebier

th
door thijs41 - Jul 14, 2008 om 23:23
3 Antwoorden / 0 Vragen

Probeer ook eens het programma "Noclone". Dit is voor privégebruik gratis en werkt zeer goed.

gv
door gvdamn - Aug 6, 2009 om 09:05
42 Antwoorden / 8 Vragen

In het computerblad PCM van augustus 2009 (pagina 76) staat een test van dergelijke programma's om dubbele bestanden (en soms zelfs e-mails) op te sporen en eventueel te verwijderen.

Beste koop: Duplicate Cleaner van digitalvolcano.co.uk (gratis).

Beste product: Duplicate File Detective van duplicatefiledetective.com (56,80 euro).