lieston
door lieston May 6, 2009 om 13:56
Computers & telefonie

DVD branden

Hallo, ik heb een DVD-film gedownload en bij het branden blijkt dat de film iets te groot is voor het brandschijfje van 4,7 Gb.

Wat te doen? Kan het download bestand iets gecomprimeerd worden of iets dergelijks?

Bedankt voor suggesties.

2505 22 Rapporteer

chris74
door chris74 - May 6, 2009 om 14:52
564 Antwoorden / 44 Vragen

Ik weer niet welk brand programma u gebruikt, maar bij Nero wordt er een melding gegeven dat deze te groot is voor een 4,7 g. dan kan je op ja drukken dan wordt deze automatisch verkleind. Maar er zijn ook dvd-r van 8,5 g, en daar zou deze wel oppassen, dan moet je bij het brandprogramma wel aangeven dat het om een andere soort dvd gaat.

lieston
door lieston - May 6, 2009 om 15:06
50 Antwoorden / 27 Vragen

Ik gebruik NERO en dat ik ergens op "ja" moet klikken heb ik niet gezien.Ik krijg een tussen-schermpje met de tekst:het bestand is 4.483 en de schijfgrootte is 4.482, derhalve te klein!.

Vraag is dus:waar moet ik op "ja" klikken?

driemaaldrie
door driemaaldrie - May 6, 2009 om 18:51
229 Antwoorden / 15 Vragen

Je kunt met DVDshrink ( een gratis programmaatje) een deel van de Dvd verwijderen tot de gewenste hoeveelheid Gb's. opslaan en dan met Nero ( welke versie) branden.

lieston
door lieston - May 6, 2009 om 19:00
50 Antwoorden / 27 Vragen

Bedankt!

di
door diversion - May 8, 2009 om 13:28
103 Antwoorden / 7 Vragen

Ik gebruik al jaren het programma CloneDVD (zie www.slysoft.com/nl). Dit zorgt er automatisch voor dat de film wel op een schijfje past. Sinds ik dit programma gebruik heb ik nooit meer problemen gehad met de grootte van een film. Je hebt geen omslachtige shrink-programma's meer nodig, de film wordt gewoon direct op een schijfje gebrand. Het is geen gratis programma maar wel het handigste wat er is.

lu
door luit0049 - May 8, 2009 om 13:42
6 Antwoorden / 1 Vragen

Ja ik gebruik ook clone dvd bevalt me goed geen probleem,tevens als je het erg vindt dan kun je een programma downloaden zoals bodybulder of shrink werkt perfect. en gebruik newsleecher als je een film wilt downloaden wel een paysever gebruiken succes

audb
door audb - May 8, 2009 om 13:44
1668 Antwoorden / 5 Vragen

Welke type bestand is het? een iso is altijd groter maar een echte film bevat erg veel reklame, audio talen die u niet verstaat en ondertitels die niet nodig zijn en die zou u er wel uit kunnen halen met dvdclone van Sysoft.

djfox741
door djfox741 - May 8, 2009 om 13:45
40 Antwoorden / 3 Vragen

Je kan ook het programma "Plato DVDcopy" downloaden het is gratis en hier te halen    http://plato-dvd-copy.nl.malavida.com/d5331-gratis-downloaden-windows

Het programma kan namelijk ook een DVD9 naar een DVD5 brengen zonder!!  kwaliteits verlies, het programma wat hierboven word gesuggereerd word de kwaliteit minder, deze niet.

Tot zover maar weer ...

ja
door jank - May 8, 2009 om 13:46
168 Antwoorden / 8 Vragen

Aanvulling op DVDshrink. Je kunt, indien aanwezig, overbodige ondertiteling verwijderen. Verder zou ik in DVDshrink niets verwijderen, tast dan ook de menustructuur aan.
Gewoon in DVDshrink comprimeren. Programma is gratis te downloaden en met een beetje zoeken is er ook een gebruiksaanwijzing te vinden.
Het verschil tussen grootte van de schjif en grootte van het bestand is zo relatief klein, dat te overwegen valt, mits je nu een DVD+R gebruikt, om een DVD-R te gebruiken. Opslagcapaciteit van een -R is een fractie groter dan van een +R.

pa
door padonker - May 8, 2009 om 13:54
5 Antwoorden / 2 Vragen

Als het bestand wat je gedownload hebt een ISO of IMG bestand is, gebruik dan IMGBURN om te branden. Dit is een gratis programma en wijst een kleiner gebied van de DVD aan voor zijn index bestand. Maw, jouw film zal dan wel passen (er vanuitgaande dat de film in totaal niet groter is dan 4,7Gb)
Als het een VIDEO_TS folder struktuur is, dan kan dit ook met IMGBURN gedaan worden; voeg dan gewoon de VIDEO_TS folder toe (niet de lossen bestanden, de folder VIDEO_TS moet op de DVD staan, anders herkent de speler hem niet).
IMGBURN kan je hier downloaden:

http://imgburn.com/

Doe je eerste experimenten even met een rewritable DVD, anders kost het je een paar DVD en dat is zonde ;)

pietergompie
door pietergompie - May 8, 2009 om 13:56
5 Antwoorden / 1 Vragen

Beste programma om film te comprimeren is nog altijd "dvd rebuilder",met HC encoding.Dan heb je echt geen kwaliteits verlies.Duurt even maar dan heb je ook wat.
Mvg

pa
door padonker - May 8, 2009 om 13:57
5 Antwoorden / 2 Vragen

En hier staat hoe het moet ;)

http://forum.imgburn.com/index.php?showtopic=4632

ar
door armypro - May 8, 2009 om 13:57
1 Antwoorden / 0 Vragen

Als de film echt heel groot is zijn er ook nog altijd DL-dvd schijfjes en die hebben een grootte van 8.5 gb als de software oplossing niet zou werken bijv.

er
door erikdo - May 8, 2009 om 14:06
10 Antwoorden / 1 Vragen

Plato DVDcopy is niet gratis. Gratis is alleen een demo/trialversie.

mo
door mof - May 8, 2009 om 14:12
3619 Antwoorden / 3 Vragen

Zelf werk ik onder Linux met het pakket cdr-tools/dvd-tools.
CDroms en DVDroms kunnen meer (tot wel 5%) meer data bevatten dan aangegeven.
Bij de voornoemde pakketen is er een zg. "overburn" optie die over de aangegeven grootte heenschrijft. Het risico is dat in dat extra gedeelte foutjes in de DVD structurr kunnen zitten zodat de kwaliteit niet optimaal is. Of de DVD in het geheel niet meer werkt.
(Dat kost je dan maximaal een DVD).
Die extra ruimte is eigenlijk een soort uitloopstrook.
Bij mij is het eigenlijk altijd nog goed gegaan. Ook geen merkbare kwaliteitsverlies gemerkt. Kwaliteitsverlies heb je natuurlijk ook als je je bestanden comprimeert.

Ik weet niet of onder Windows (Nero of zo) ook van deze overburn mogelijkheid gebruik maakt.

labren
door labren - May 8, 2009 om 14:18
862 Antwoorden / 0 Vragen

dat is heel simpel als je het volledige programma heb van NERO doe je dat via NERO RECODE dan wordt de film verkleint naar 4.35 GB en kan je de film branden naar een dvd

labren
door labren - May 8, 2009 om 14:23
862 Antwoorden / 0 Vragen

en als er een beveiliging op zit moet je even FAB dounwlouden via www.doom9.org , die haalt de beveiliging eraf

turfie
door turfie - May 8, 2009 om 15:03
17 Antwoorden / 0 Vragen

Je kan in NERO het overburnen aan zetten ook voor dvd's kan dat als je dvd iets te groot is.

Het zit in nero burningrom onder bestand opties expertfuncties
daar kan je er voor kiezen om het overburnen op max waarde zetten Weet wel dat het niet altijd de beste methode is om op deze manier te branden, en niet alle dvd spelers willen de overburnde dvd spelen.

De goedkopere spelers meestal wel hoor ;)

kn
door knelis1 - May 8, 2009 om 15:14
1 Antwoorden / 0 Vragen

Als 12é,

Je kan ook divxtoDvD gebruiken, dan is het ook makkelijk om er ondertitels bij te zetten, als je een film download zonder nederlandse ondertiteling.

Ondertitels kan je downloaden op www.ondertitel.com

groetjes

lieston
door lieston - May 8, 2009 om 15:23
50 Antwoorden / 27 Vragen

Iedereen heel erg bedankt voor de reakties.Ik heb DVDshrink gedownload en de film (Valkyrie met Tom Cruise) heb ik nu wel op een DVDschijf kunnen branden.

Ik heb alle andere suggesties ook genoteerd.Good luck allemaal!

jdm
door jdm - May 8, 2009 om 19:39
11 Antwoorden / 0 Vragen

Veel schijfjes kunnen wel iets meer dan 4,7 gb aan, werk zelf met memorex.

Eventueel nog even wat verder inpakken met dvdshrink of met nero recode maar dat is wat moeilijker voor de niet zo heel erg ervaren pc gebruiker.

lieston
door lieston - May 8, 2009 om 23:24
50 Antwoorden / 27 Vragen

HEEL erg bedankt voor alle tips en adviezen!