ko
door koosj Oct 14, 2005 om 02:46
Computers & telefonie

DVD brander kopieerd te langzaam.

Ik heb een CD brander vervangen door een DVD brander Benq 1640

Deze heb ik aangesloten waar de CD brander aan zat, nl als enige en master op IDE2. Wanneer ik dvd wil kopieeren van de DVD drive (op IDEE1 als slave) met Nero 6, begint hij goed maar bij +/- 30 a 40% begint het leesbuffer leeg te lopen gaat het brande steeds langzamer en stopt uiteindelijk.Wat kan het probleem zijn?

858 9 Rapporteer

askjeeves
door askjeeves - Oct 14, 2005 om 08:22
134 Antwoorden / 3 Vragen

Begrijp ik het goed als je "on he fly" kopieerd? Of tewel, lezen en branden tegelijk? Zoiets is met een cd nog wel te doen omdat ie een gedeelte of alles kan opslaan in het (virtuele) geheugen. Maar een dvd met 4,5 gig is toch even iets anders.

Hou je ook rekening met het volgende? Een originele dvd = 9,4 Gb. Een dvd-r of dvd+r is maar geschikt voor 4,7Gb. Alhoewel nero toch van te voren berekent hoeveel er gelezen en geschreven dient te worden.

Het beste is om gewoon eerst een image te maken en dan die weer te branden. Nero is trouwens niet het `beste` programma om dvd te kopieren, waarom....................ohw jee nu moet ik oppassen dat ik de stcihting Brein niet achter me aan krijg. Je kan het zelf wel bedenken, denk ik±'

Succes

ay
door aynamary - Oct 14, 2005 om 16:25
5 Antwoorden / 0 Vragen

staat die brander in gesteld op bufferunderrun

of te wel burn proof?

laat je niet te veel progs meelopen

lees eens goed alles na in de beschrijving  van je  dvd brander

dvd brander gaat langzaam   beste  opstarten pc  en dan branden ..

ay
door aynamary - Oct 14, 2005 om 16:27
5 Antwoorden / 0 Vragen

ga eens naar www.divxworld.nl

daar alles infor + forums over dvd branden  en programmas daar voor

dodo2u
door dodo2u - Oct 14, 2005 om 17:19
4 Antwoorden / 0 Vragen

Krijg je foutmeldingen?

Hoeveel werkgeheugen heb je?

Hoe groot is je PageFile/Virtueel geheugen ingesteld?

Hoe snel is je DVD speler? Kan die de brander bijhouden?

Heb je al eens een test laten draaien (test drive)?

Misschien moeten er wat instellingen worden aangepast.

ol
door oldjohnny - Oct 14, 2005 om 17:38
1 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo

De leesnelheid van de DVD lezer, is deze voldoende (hoger)  als de snelheid van de leesnelheid van de DVD brander. De leessnelheid van de  DVD lezer moet hoger zijn als de leessnelheid van e DVD brander

Is dit niet zo, dan kun je soorgelijke problemen verwachten. Als de leessnelheid gelijk of lager is als de leessnelheid van de brander dan kan NERO het proeces niet volgen.

Kopieer eerst de DVD naar de harde schijf en brand hem vervolgens op een schijfje in de brander

Groetjes

ar
door ariet - Oct 14, 2005 om 19:34
58 Antwoorden / 13 Vragen

Heb je de Firmware update gedaan?

Kijk eens op deze site:

http://www.tweakers.net/meuktracker/9951?t=1120676835

Suc6, ArieT

ca
door cadia - Oct 14, 2005 om 23:51
1 Antwoorden / 0 Vragen

Wat voor een systeem heb je? (Hoe snel is de cpu?) en probeer eens op een lagere snelheid te branden.

nu
door nutral - Oct 15, 2005 om 20:20
22 Antwoorden / 0 Vragen

Als je kijkt naar de opstelling. Meestal ligt een probleem met branders en spelers aan de opstelling van ide kanalen. Als je 1 harde schijf hebt en een cd of dvd speler en een brander  hebt is het optimaal om de harde schijf op ide1 master te zetten en dvd speler op ide2 master en dvd brander op ide2slave te zetten. Als het dan nog fout gaat is het een manier om buffer underrun uit te zetten. Gaat het dan nog fout probeer eerst eens van een dvd een image te maken met een progamma zoals alcohol 120 (trail: http://trial.alcohol-soft.com/en/download_120.php)

Als hij het dan goed doet Lag het aan je computer of je geheugen. Gaat het dan fout dan is er iets met je ide controller of dvd brander

ar
door ariet - Oct 18, 2005 om 17:26
58 Antwoorden / 13 Vragen

Beste Koosj,

Zou je niet eens iets van je laten horen of dat de tips en adviezen ook iets hebben opgeleverd/

ArieT