jscholtes
door jscholtes Oct 16, 2010 om 13:22
Computers & telefonie

DVD kopieeren

1. Stel je koopt een dvd met een spelletje en wilt die kopiëren om het orgineel te bewaren (veelvuldig in en uit die apparaten is niet echt gezond voor de levensduur van zo'n dvd). Mag je dat dan?
2. Als zo'n dvd een kopieerbeveiliging heeft hoe zou je dat dan kunnen oplossen?

746 8 Rapporteer

edrick3
door edrick3 - Oct 16, 2010 om 13:40
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo jscholtes,

Ja, ja....! ;-)

Klik even hier.

Met vr.gr.

freya
door freya - Oct 16, 2010 om 13:49
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Hallo jscholtes,

Ja, natuurlijk mag dat. En al zou het niet mogen, er is niemand die je tegenhoudt, controleert of er ook maar iets tegen kan/zal doen. Dus daar zou ik mij absoluut geen zorgen om maken.
Probleem is natuurlijk alleen, wat als de schijf beveiligd is. Er bestaat wel software om 'beveiligde' schijfjes te kopiëren, maar het hangt van de soort beveiliging af of dat überhaubt lukt. Als het b.v. een beveiliging is van het type 'starforce', dan kun je het maken van een kopie wel schudden.

m.vr.gr. Freya

jscholtes
door jscholtes - Oct 16, 2010 om 16:58
777 Antwoorden / 31 Vragen

blijkt een css/cppm beveiligde dvd te zijn. Nu nog een gratis pakket uitzoeken wat zo'n type dvd kan kopieren.....

erik008
door erik008 - Oct 16, 2010 om 16:58
1401 Antwoorden / 25 Vragen

Een krachtig programma is o.a. Alcohol 120%
Een garantie dat het ook lukt, kan ik je niet geven.

jscholtes
door jscholtes - Oct 16, 2010 om 16:59
777 Antwoorden / 31 Vragen

[quote=erik008 schreef op zaterdag 16 okt 2010, 15:11]Een krachtig programma is o.a. Alcohol 120%
Een garantie dat het ook lukt, kan ik je niet geven.

Deze kan in de trial version 3 dvd's kopiëren echter niet dvd's met dit beveiligingstype...

edrick3
door edrick3 - Oct 16, 2010 om 17:19
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@jscholtes,

Lees dan maar even hier.

De css/cppm decrypter kun je hier vinden

(Heb het zelf nog niet geprobeerd).

Suc6

jscholtes
door jscholtes - Oct 16, 2010 om 18:09
777 Antwoorden / 31 Vragen

Zal e.e.a. gaan uitproberen en melden of en hoe e.e.a. gelukt is. Alweer bedankt voor jullie geweldige hulp hier!