carlos_1
door carlos_1 Dec 31, 2009 om 15:13
Computers & telefonie

E-mail 3 x ontvangen

Sinds een week gebruik ik Outlook ipv Outlook Express. Wij hebben 3 mail accounts en nu ontvangen wij elke e-mail 3 x, dat was in OE slechts 1 x. Weet iemand wat er fout is aan mijn instellingen. De Mail assistent van KPN kan geen fouten vinden.

3809 9 Rapporteer

freya
door freya - Dec 31, 2009 om 15:48
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Hallo carlos,

Een vreemd probleem. Outlook werkt echt niet veel anders dan Outlook Express. Outlook is een stuk uitgebreider, maar doet verder niet veel anders dan e-mail ophalen.

Het enige dat ik mij kan voorstellen, is dat je de e-mail na het ophalen door Outlook op de mailserver laat staan en dat je daarnaast op de computer drie verschillende e-mailaccounts hebt aangemaakt, die je vervolgens de e-mails van hetzelfde e-mailaccount bij je provider laat ophalen.

Je hebt bij je provider ook drie verschillende e-mailadressen?

m.vr.gr. Freya

erik008
door erik008 - Dec 31, 2009 om 15:58
1401 Antwoorden / 25 Vragen

Ik denk dat je 3 keer hetzelfde account aan spreekt.
Er is ook een optie waar je mee kiest of het bericht op de server blijft staan of niet.
Als je die optie op een van de adressen op wissen na ophalen hebt staan is het niet mogelijk dat je het op het andere account nog eens krijgt.
Ik ben geen outlook gebruiker, ik gebruik andere software. weet dus niet exact waar het staat, maar alle email software hebben dezelfde basis functies.

carlos_1
door carlos_1 - Dec 31, 2009 om 16:41
12 Antwoorden / 5 Vragen

Hallo freya en erik008,
Bedankt voor de snelle reactie.
Ja, ik heb 3 e-mailaccounts in Outlook staan, geimporteerd uit OE.
Nee, bericht op server achterlaten is in geen enkel account aangevinkt. Erik; wissen na ontvangst is bij Outlook niet te vinden. Het 1ste mailadres is aangemerkt als Standaard.
Ik heb weer eens gekeken bij de provider KPN (hetnet). Bij ons e-mailaccount staan 3 e-mailadressen. Bij opties autoforward en autoreply op uit. Meer kan ik niet vinden. Ik heb ook nog even OE geopend om te bekijken, daar staan onder Extra / Accounts precies dezelfde instellingen. Gaat boven mijn pet!

gsm
door gsm - Dec 31, 2009 om 16:55
5940 Antwoorden / 47 Vragen

Waarschijnlijk zijn twee van de drie accounts zogenaamde aliassen, die bij de provider zijn aangemaakt voor een en dezelfde postbus.

Outlook Express haalde waarschijnlijk de e-mail op een andere manier op (wissen na iedere lees-actie).
Outlook ziet blijkbaar kans de e-mail voor het hoofd-account en voor de twee aliassen (dus drie in totaal) op te halen, voordat de opgehaalde e-mail bij de provider wordt gewist.

De oplossing is om in Outlook alleen het hoofd-account te hebben. De accounts voor de aliassen kunnen gerust weg, omdat het bij aliassen om dezelfde postbus gaat!

carlos_1
door carlos_1 - Dec 31, 2009 om 17:14
12 Antwoorden / 5 Vragen

Hallo Freya en Erik008,

Hèhè, antwoord gevonden! Ik ben blijven zoeken en proberen via een laptop.
Let op: in Outlook kan je bij Extra > Instellingen voor verzenden en ontvangen>Groepen voor verzenden en ontvangen definieren>dubbelklikken op:alle accounts>links staan dan iconen voor de accounts. Klik dan op elk account (behalve op het Standaard account) en schakel rechts ontvangen UIT.
Weer geprobeerd naar alle 3 de adressen en telkens maar 1 x ontvangen.
Hoezo ingewikkeld?
Bedankt voor jullie moeite, groetjes Carlos

freya
door freya - Dec 31, 2009 om 17:32
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Die 'groep' optie is ook bedoeld om in één keer, van een aantal verschillende accounts de e-mail op te halen. Net als gsm vermoed ik dat jij niet drie verschillende accounts (lees: mailboxen) hebt, maar drie 'aliassen' voor dezelfde mailbox. (Je haalde dus drie keer hetzelfde mailtje op, elk onder een ander accountnaam)
Je hebt dan dus voor b.v. drie personen wel drie verschillende emailadressen aangemaakt, maar die drie verschillende e-mailadressen maken dan wel gebruik van één en dezelfde mailbox.

Wil je dus voor drie personen elk een eigen mailbox (en dus ook géén last hebben van elkaars email), dan zul je dus aparte mailboxen moeten aanmaken.
Je zult bij je provider moeten navragen hoeveel mailboxen er bij je abonnenment zitten.

Freya

carlos_1
door carlos_1 - Dec 31, 2009 om 19:39
12 Antwoorden / 5 Vragen

Hallo Freya,
ik denk dat je gelijk hebt. Gekeken bij de provider, ik mag 5 mailboxen hebben. Dat is misschien de oplossing. Bedankt zover, ik ga het morgen proberen, hopelijk met succes.
Als jij het goed hebt, dan is de oplossing 3 mailboxen met elk 1 adres en dan bij de door mij vermelde optie weer ontvangen inschakelen.
Laat je weten wat het geworden is.
Carlos

carlos_1
door carlos_1 - Jan 2, 2010 om 11:00
12 Antwoorden / 5 Vragen

Hallo Freya,
Eerst aan jou en iedereen die toevallig leest een gelukkig nieuwjaar.

Ik denk nu inderdaad de oplossing te hebben gevonden.
Zie mijn reactie op 31-12, 17:14. >links staan dan iconen voor de accounts; dan links het hoofdaccount aanklikken en midden boven een vink zetten bij Account opnemen in deze groep ...... . Dan daarna elke icoon links 1 voor 1 aanklikken en GEEN vink zetten ofwel weghalen. Dat geeft in het icoon een rood kruisje. Probleem (tot nu toe) opgelost denk ik.
Nogmaals bedankt voor het meedenken, jullie opmerkingen hebben mij geholpen bij het oplossen.
Carlos

freya
door freya - Jan 2, 2010 om 11:07
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Graag gedaan hoor en bedankt voor je terugmelding.

Ook voor jou de beste wensen voor het nieuwe jaar!

Freya