roodborstje
door roodborstje Apr 14, 2009 om 11:17
Computers & telefonie

E-mail probleem

Al dagen heb ik een flink probleem met mijn mails. Als ik van postvak in naar bijv. verzonden of verwijderen wil gaan blijft het zandlopertje heel lang staan en gebeurt er niets. Ook kan ik geen enkele mail meer verwijderen en krijg steeds de melding; Kan het bestand C:/Documents and Setting/mijn naam/Local Settings/Application Data/Microsoft/Outlook/Outlook.pst niet openen. Gegevensfout (cyclische redunantiecontrole) Deze melding heb ik letterlijk overgetypt behalve mijn naam uiteraard.

Wie kan mij helpen want ik ben helemaal over de rooie en heb al van alles geprobeerd maar kom niet verder. Ter info, in mijn webmail kan ik wel alle mails openen, verwijderen etc. Daarom snap ik er niets meer van.

417 10 Rapporteer

freya
door freya - Apr 14, 2009 om 12:10
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Misschien ook wel even belangrijk om te weten. Staan er in je PostvakIN en VerzondenItems nog mailtjes die je wilt bewaren?

Freya

labren
door labren - Apr 14, 2009 om 13:15
862 Antwoorden / 0 Vragen

kan ook zijn dat er een virus in dat bericht heeft gestaan en dat het nu geblokkeerd wordt door je antivirus, moet je eerst via je antivirus het virus verwijderen.

be
door benjbenj - Apr 14, 2009 om 13:27
4 Antwoorden / 0 Vragen

Op support.microsoft.com vind je waarschijnlijk je probleem beschreven. Zie http://support.microsoft.com/kb/319128/nl. Microsoft raadt je aan eerst de harde schijf op fouten te controleren en dan een nieuwe pst-map aan te maken. Je mailtjes schijnen niet onherroepelijk verloren te zijn. Met een hulpprogramma voor Postvak In zou de boel te redden zijn. Zie verder http://support.microsoft.com/kb/287497/.

be
door benjbenj - Apr 15, 2009 om 08:38
4 Antwoorden / 0 Vragen

Ter aanvulling: de link http://support.microsoft.com/kb/287497/ is alleen bruikbaar voor als je Outlook 2002 of 2003 hebt. Je vindt op deze webpagina ook links naar pagina's met uitleg voor gebruikers van Outlook 2000 en ouder.

Wat je webmail betreft: dat staat los van Outlook. Alles wat je op je webmail ziet, is nog niet door Outlook binnengehaald en kan dus ook nog niet door Outlook gemangeld zijn.

freya
door freya - Apr 15, 2009 om 10:07
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Hallo roodbostje,

Kennelijk is het Outlook.pst bestand beschadigd. Belangrijk om even te weten is, welke versie van Outlook gebruik je? 2000? 2003? of 2007?

m.vr.gr. Freya

roodborstje
door roodborstje - Apr 15, 2009 om 10:11
91 Antwoorden / 71 Vragen

Hallo Freya.

Heb Microsoft Outlook 2003 en nee, ik verwijder elke dag mijn overtollige mail dus er staat niet te veel in Postvak In

Groetjes

roodborstje
door roodborstje - Apr 15, 2009 om 10:17
91 Antwoorden / 71 Vragen

Hallo Benjbenj.

Ja, op die site van Microsoft ben ik ook al geweest. Het enige waar ik mee verder kom is dat ik er een programmatje tijdelijk kon downloaden om te scannen. Daarna bleek dat er 27 fouten zaten in de driver. Weet niet wat ik daarmee moet maar zou dit het probleem kunnen zijn? Een virus kan het niet zijn geweest want de virusscanner (MacAfee) geeft niets aan van een virus wat gedetecteerd zou zijn.

Gr. Roodborstje

dirck
door dirck - Apr 15, 2009 om 10:36
3201 Antwoorden / 3 Vragen

Pin me er niet op vast, maar als je de CD van Office er in stopt, heb je dan geen optie om Office te herstellen of te repareren? Of alleen Outlook?

freya
door freya - Apr 15, 2009 om 13:01
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Er zijn op internet wel reparatietooltjes te vinden, maar dat zijn vrijwel allemaal betaalde programmaatjes. Als er dus toch geen belangrijke mailtjes zijn die bewaard moeten blijven, dan kun je net zo goed met een 'schoon' en nieuw outlook.pst bestand beginnen.

De makkelijkste manier om dat te bereiken is als volgt:

  1. Sluit Outlook als dat nog 'open' staat.
  2. Ga naar Start -> Uitvoeren
  3. vul in: outlook /cleanpst (denk om de spatie achter outlook)
  4. klik op [Ok]
  5. Start Outlook opnieuw en, als het goed is, heb je weer een schoon outlook.pst bestand met lege postvakken.
Mocht het niet lukken op deze manier, dan horen we het wel.

Freya

be
door benjbenj - Apr 16, 2009 om 12:57
4 Antwoorden / 0 Vragen

Ik ben geen expert op dat terrein, maar als er 27 fouten op je harde schijf te vinden zijn, lijkt dat mij toch niet zo'n goede zaak. Het aanmaken van een nieuw pst-bestand, zoals ook door Freya voorgesteld, is een oplossing, zeker nu je je verzonden of ontvangen berichten niet bewaart (toch wel bijzonder!), maar in de toekomst kan het waarschijnlijk weer misgaan. Je harde schijf is immers  niet vrij van fouten...