to
door tohadusa Feb 12, 2006 om 12:10
Computers & telefonie

E mail versturen

Ik wil een map met foto,s versturen per mail,omdat het bestand te groot is wordt deze niet verstuurd, kan iemand mij uitleggen hoe ik dit bestand in zijn geheel kan versturen, want er moet een manier zijn.

1374 31 Rapporteer

ve
door verwijderd - Feb 12, 2006 om 12:44
0 Antwoorden / 0 Vragen

Is het U of jij? Weet je wat een zipfile is?(sorry,ook de leeftijd niet bekend)
Je kunt de bestanden comprimeren met onder andere WinZip.
Vanuit het computerstoomtijdperk weet ik nog wel dat je twee mogelijkheden hebt om het te verzenden.
A/ als een gewone zip-file waarbij de ontvanger ook dat programma  hebben moet .B/ Het als een zelfuitpakkend Zipbestand waarbij de ontvanger alleen maar op het uitpakbestandje hoeft te klikken.
Overigens, zo heb ik al gemerkt zijn er genoeg mede-Vr& Antw-lezers die in dit soort vragen heel erg bekwaam zijn. Zeer bekwaam.
Daar kan ik als ouwe vent niet tegen opboksen!

De Vrije Vogel

ve
door verwijderd - Feb 12, 2006 om 12:48
0 Antwoorden / 0 Vragen

Als je een mailtje wilt versturen dat groter is dan 4 à 5 mb dan geeft dat echt wel problemen en zal deze grote bijlage worden geweigerd.

Pak het bestand in 'zip-bestand' en dan wordt het al een stukje kleiner, is dit niet klein genoeg dan blijft er alleen nog de optie over om een aantal foto's te selecteren, te zippen en dan in verschillende bestanden te verzenden.

Oracle

ve
door verwijderd - Feb 12, 2006 om 13:36
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi,

1-More MiniShow te vinden op WINTIPS.NL

Hiermee kun je een fotoshow maken met heel veel foto's en toch gemakkelijk en klein te versturen. Ook leuk om voor een ander foto's te kijken. Mooi programma.

Succes groetjes Ineke

ve
door verwijderd - Feb 12, 2006 om 13:53
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi,

Ik vergat er nog bij te zeggen dat het automatisch in een zipbestand wordt opgeslagen. Nog even uitgeprobeerd en ik heb net 30 foto's zonder problemen naar mijn eigen emailadres gestuurd. De foto's zijn een voor een te zien, na een klik op volgende in een venster of full screen.

Groetjes Ineke

ve
door verwijderd - Feb 13, 2006 om 14:09
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik probeerde ook even 1-More MiniShow te vinden op WINTIPS.NL want ik wil ook wel eens veel foto's versturen maar ik kom met deze info nergens er staat dat het adres niet klopt. Wat doe ik fout???

@nnemiek

ve
door verwijderd - Feb 13, 2006 om 14:18
0 Antwoorden / 0 Vragen

via www.dropload.com daar dropt u het bestand en als u eerst even doet wat er gevraagd wordt dan kan een kind de was doen

mvg

crocus@tele2.nl

F P Motzheim

ve
door verwijderd - Feb 13, 2006 om 14:30
0 Antwoorden / 0 Vragen

Het makkelijkst is misschien wel via de website www.yousendit.com. Daar kun je grote bestanden (tot 1 GB geloof ik) uploaden, er wordt dan een link naar de ontvanger gezonden en die kan via de link de bestanden weer downloaden. Werkt perfect!

ve
door verwijderd - Feb 13, 2006 om 14:32
0 Antwoorden / 0 Vragen

Voor grote bestanden kun je ook de site www.yousendit.com gebruiken.
Het principe is: jij zet de bestanden op internet en alleen degene die
jij mailt, kan ze bekijken en eventueel downloaden.

ve
door verwijderd - Feb 13, 2006 om 14:41
0 Antwoorden / 0 Vragen

U zou een gmail account kunnen aanmaken. Hiermee kunt u e-mailen tot een maximale grote van ca 2 gb. Dus als uw fotobestand niet groter is dan 2 gb moet dat kunnen. G-mail is van Google.

Het adres is: www.gmail.com

ve
door verwijderd - Feb 13, 2006 om 16:08
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ga eerst eens bij je profider na hoe groot je e-mailbox eigenlijk is.
Bij hetnet is dit bijvoorbeeld 10 Mb, maar alleen als de box helemaal leeg is kun je inderdaad 10 Mb versturen.
Zorg er dus voor dat al je mail is gedownload (opgehaald) vanaf je provider's computer.
Is de mail dan nog te groot, dan zul je de map in twee of meer losse gedeeltes moeten versturen.

ve
door verwijderd - Feb 13, 2006 om 16:16
0 Antwoorden / 0 Vragen

SEL JE BENT BIJ EEN PROVIDER ALSCASEMA/WANADOO ANGESLOTEN,DAN KRIJG JE IN PRINCIEPE 5 MB,OM  1 FOTO TE VERSTUREN,ER ZIJN PROVIDERS,DIE MEER MB GEVEN,DAT LIGT OOK WAT VOOR ABBONNEMENT HEB AFGELOTEN,EN MOGELIJK IS ER EEN MOGELIJK HEID OM MB ER BIJ TE KOPEN,BV,BIJ LYCOS KAN JE VOOR 1GHZ TERECHT,MAAR DAAR ZIT WEL EEN PRIJSKAARTJE AAN VAST!!!!!!!.DUS 20MB FOTO'S=4 JPG FOTO'S PER KEER OM TE VERZENDEN,DIT IS MAAR EEN VOORBEELD  FOTO 1 MB ZIJN 5 FOTO'S DUS EEN FOTO VAN 6 MB WORDT NIET GEACCEPTEERD!!!!!!,ALDUS SCHRIJVER T.D. DE JONG

ve
door verwijderd - Feb 13, 2006 om 16:30
0 Antwoorden / 0 Vragen

G-mail van Google is naar mijn mening de beste optie. Na het aanmaken van een gratis account kunt u tot 2 of 2,5 gb e-mails verzenden. Ook kunt u g-mail als Nederlandstalig instellen. Als u mailt naar: kaer38@gmail.com dan zal ik u een uitnodiging toemailen om een gmail-account in te stellen, zodat u grote bestanden kunt mailen.

ve
door verwijderd - Feb 13, 2006 om 16:33
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik gebruik een zeer handig programma om foto's te verkleinen      xnview je kunt het zonder kosten douwnloaden bij www.xnview.com

Het is inderdaad zo dat je bij de meeste Providers maar max. 5Mb  bestanden mag versturen

ve
door verwijderd - Feb 13, 2006 om 16:34
0 Antwoorden / 0 Vragen

T.D.DE JONG,53JAAR.,DAT VAN DIE ZIPFILE WIST IK OOK WEL,MAAR ER WAS GEVRAAGD OM EEN UITLEG,VOOR DE GENE DIE DAAR EEN PROBLEEM MEE HAD,EN NIET IEMAND DIE VLAUW DOET OVER ZIPFILES,ALS JONGELUI EEN MAILS KRIJGEN MET EEN FOTO,WILLEN ZE DIE OOK GELIJK ZIE,EN NIET OMSLACHTIG DOEN OM DE FOTO,EERST TE MOETEN UITWERKEN IN EEN PAINT SHOP PRO OF COREL,OM TE ZIEN HOE DE FOTO IS GEWORDEN ,OUTLOOK IS EEN VERZENDPROGRAMMA,DUS INVOEGEN KAN BIJLAGEN KAN,MAAR VOOR EENBEGINNER IS DIT LASTIG IK MET MIJN SLECHTZIENDE OOG HEB IK AL MOEITE,ZIPFILES IN EN UITPAKKEN IS HANDIG OM RUIMTE BESPAREN,EN VOOR MENSEN DIE AL JAREN ACHTER EEN PC ZITTEN,MAAR DE VRAAG WAS,HELP- IK KAN GEEN FOTOMAP VERSTUREN MET 100 FOTO'S .,EN DAAR HEB IK OP GEREAGEERD,KOOP EEN MEMORY STICK ZET DAAR 30 FOTO'S OP EN GEEFR DIE TE LEEN,EN DAT GAAT NOG SNELLER OOK NU TE VREDEN ZIPPER!

ve
door verwijderd - Feb 13, 2006 om 16:43
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik gebruik  windows XP en dan via Outlookexpress werk als volgt met foto's versturen;

Ga naar de foto en klik deze met de rechtermuis aan; kopieren naar  Emailontvanger. klik alle afbeeldingen verkleinen of meerkeuze optie, Hoe groter de foto hoe minder kans dat het goed overkomt.

Simpel en doeltreffend met het gamak dat ook je Email direct wordt  gestart met de foto als bijlage.

veel plezier er mee. vlo

ve
door verwijderd - Feb 13, 2006 om 16:51
0 Antwoorden / 0 Vragen

quote van gmail: "

What's the maximum attachment size?

With Gmail, you can send and receive messages up to 10 megabytes (MB) in size. However, the precise amount allowable will depend on the attachment.

When you add an attachment, the size of a file may increase because transport encodings are automatically added. (Transport encodings are the information that allows your message to be safely sent and read.)

This means that in some cases, attachments that are 6 to 10MB in size may push the total message size above 10MB. When this happens, Gmail displays a warning that your message exceeds the 10MB limit.
" Dus niks 2,5 gig verzenden. Dat kan toch nooit man, dan ben je 10 dagen bezig. Als je echt zo'n groot bestand wilt versturen moet je het compartimenteren of inderdaad zippen volgens bovenstaande methodes

ve
door verwijderd - Feb 13, 2006 om 17:16
0 Antwoorden / 0 Vragen

 hoi je kunt anne jan Compress Coppy gebruiken.
het is een gratis en heel simpel programma nederlands!!!!
je kunt er meerdere foto''s tegelijk mee verkleinen.
je kunt precies het formaat aangeven.
je kunt er ook de foto's mee verkleinen en in mappen stoppen.
je kunt het gratis downloaden http://home.tiscali.nl/annejan/AJCompressCoppy.htm

  Succes  VRG EDWIN

ve
door verwijderd - Feb 13, 2006 om 17:20
0 Antwoorden / 0 Vragen

Open de map waar de te versturen foto's inzitten>selelecteer de foto's die versturen wilt klik met je re muisknop een van de geslecteerde foto's vervolgens klik op kopieren naar> email ontvanger dan krijgen schermpje kies voor de optie afbeeldingen verkleinen de rest  wijst zich zelf.Krijg het schermpje met de mogelijk de afbeelding   verkleinen niet Ga dan naar uitvoeren en typ dan de regel   hoofdletters   REGSVR32 SHIMGVW.DLL       Klik op OK start de PC opnieuw op en vervolgens herhaal je boven vermelde aanwijzingen     S6

ve
door verwijderd - Feb 13, 2006 om 17:22
0 Antwoorden / 0 Vragen

Open de map waar de te versturen foto's inzitten>selelecteer de foto's die versturen wilt klik met je re muisknop op een van de geslecteerde foto's vervolgens klik op kopieren naar> email ontvanger dan krijgen schermpje kies voor de optie afbeeldingen verkleinen de rest  wijst zich zelf.Krijg het schermpje met de mogelijk de afbeelding   verkleinen niet Ga dan naar uitvoeren en typ dan de regel   hoofdletters   REGSVR32 SHIMGVW.DLL       Klik op OK start de PC opnieuw op en vervolgens herhaal je boven vermelde aanwijzingen     S6

ve
door verwijderd - Feb 13, 2006 om 17:23
0 Antwoorden / 0 Vragen

 o het laatste het adres moet met een p zijn copy.
anders vind je hem niet.

  Sorry EDWIN

ve
door verwijderd - Feb 13, 2006 om 17:24
0 Antwoorden / 0 Vragen

Outlook express

Met outlook expres kun je de mail automatisch laten opslitsen.

- start Outlook express

- ga naar extra

- vervolgens naar Accounts

- tabblad e-mail

- eigenschappen

- tabblad Geavanceerd

- Berichten opslitsen (bijvoorbeeld 4000kb)

Klaar!

ve
door verwijderd - Feb 13, 2006 om 17:34
0 Antwoorden / 0 Vragen

hoe werkt het dan ik kom er niet 123 niet uit

FM

ve
door verwijderd - Feb 13, 2006 om 18:36
0 Antwoorden / 0 Vragen

Je kunt grote bestanden e-mailen via het internet: www.yousendit.com. Hier kunnen bestanden tot 1 GB verzonden worden.

ve
door verwijderd - Feb 13, 2006 om 19:50
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hier onder vind U enkele adressen waarnaar je jou grote bestanden kunt sturen.

Je stuurt je bestand naar een van die adressen en de bestemmeling krijgt een e-mail om daar het bestand te downloaden, wanneer hij dit gedaan heeft krijg je zelf een e-mail dat het bestand door de bestemmeling is afgehaald.

Deze service is volledig gratis en werkt perfect, alleen hoe groter het te versturen bestand hoe langer het duurt vooraleer het verstuurd is.

www.yousendit.com

http://rapidshare.de

www.megaupload.com

Veel succes, Bolero

ve
door verwijderd - Feb 13, 2006 om 20:03
0 Antwoorden / 0 Vragen

Er is een programma waar je een email dat te groot is mee op stuuren kan .........www.yousendit.com ik hoop dat je hier iets mee kunt doen

ve
door verwijderd - Feb 13, 2006 om 23:55
0 Antwoorden / 0 Vragen

het ligt niet aan je computer , maar aan wat voor een abonnement je heb bij je internet provider als je de goedkoopste heb kan je geen grote bestanden versturen. en als je de duurste heb kan je hele films versturen aan alles hangt een prijs kaartje verstuur je ze toch gewoon per 3 of 4.

ve
door verwijderd - Feb 14, 2006 om 00:26
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo Ik had dat probleem ook maar MSN heeft dat mooi voor mij opgelost. Doordat ik 30mb ruimte plus 2001mb voor mijn mailtjes kan gebruiken.mijn brievenbus kan nooit vol geraken. Voor de kosten hoef je het niet te laten ad 19.95 Euro per jaar. Doordat ik het vorig jaar afsloot voor 2 jaar kreeg ik een optische muis kado. Ik heb ze stilzwijgend toestemming gegeven om het automatisch half 2007 per jaar af te schrijven van mijn rekening. Vroeger als ik grote bestanden wilde branden ging dat niet. Nu kan ik rustig 500 foto's opslaan om ze later op een cdrom te branden. Verder hoef ik nooit mijn hotmail account te activeren. Want dat blijf ik altijd behouden al laat ik een half jaar niets van me horen via de mailbox

ve
door verwijderd - Feb 14, 2006 om 06:56
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ga naar www.winrar.nl download winrar en pak je bestand in met rar in plaats van zip het bestand wordt met rarren kleiner dan met zip en verstuur het. Ideaal

ve
door verwijderd - Feb 14, 2006 om 08:56
0 Antwoorden / 0 Vragen

Bij Google kun je een fotoprogramma vinden met de naam Picasa. Dit is makkelijk te downloaden

Met dit programma kun je heel gemakkelijk foto's verzenden via je mail. Zodra je een of meerdere foto's aanklikt uit een map of een hele map dan kun je die met 1 klik naar je mail verzenden. De foto's worden direct al op verzendformaat gemaakt. Je ontvangt dan een aan jezelf gerichte mail waar alle foto's op staan. Je kan dan verder je tekst maken als een gewoon e-mail bericht.

In het picasa programma kan je ook zelfs foto's bewerken. Het werkt heel goed en ik gebruik het dagelijks.

ve
door verwijderd - Feb 14, 2006 om 10:06
0 Antwoorden / 0 Vragen

Het gratis programma File Splitter maakt kleine pakketjes van een grote e-mail, de ontvanger download ok File Splitter en slaat de kleine pakketjes op in een map, door op het eerste pakketje te klikken maakt het programma er weer 1 file van zo als hij van oorsprong was. Je kan de grote van de pakketen zelf instellen.

http://www.dekabyte.com/filesplitter/

ve
door verwijderd - Feb 15, 2006 om 20:16
0 Antwoorden / 0 Vragen

Alvorens u foto's te versturen controleer eerst of deze in JP(E)G zijn gesaved, dan worden de bestanden kleiner dan bijv. tif. Verder is het beter deze foto's in een zip of rar bestand te laden. Verder kunt u misschien de foto's in meerdere mails verzenden. succes