soulsister
door soulsister Jul 18, 2012 om 16:31
Computers & telefonie

E-mail verwijderen

Beste allemaal,

Ik heb per ongeluk een mail gestuurd naar iemand die dit niet had mogen ontvangen (betreft verassingfeestje). Stom maar gebeurd. Kan ik dit nog verwijderen zolang diegene dit nog niet geopend heeft? Zoja kan iemand mij stap voor stap begeleiden? Ik maak op mijn werk gebruik van MS Outlook 2007. Thuis kan ik via webmail mijn zakelijke mail ook raadplegen. Thuis maak ik gebruik van windows 7.

Bij voorbaat dank voor jullie reacties.

15896 16 Rapporteer

edrick3
door edrick3 - Jul 18, 2012 om 16:33
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo soulsister,

Helaas. Een verzonden mail kun je niet 'terughalen'.

Met vr.gr.

th
door thevmaster - Jul 18, 2012 om 16:54
2 Antwoorden / 1 Vragen

Ik begrijp dat het gaat om een 'zakelijk' mailaccount? Als jullie gebruik maken van Exchange op de zaak dan is het theoretisch mogelijk om een mail 'terug te halen'. Je kunt het beste even aan de Helpdesk/ICT-afdeling vragen hoe je dat in jou situatie kunt doen....

nz
door nzhippo - Jul 18, 2012 om 16:55
27 Antwoorden / 0 Vragen

Je beste optie: die persoon bellen, hopen dat de mail nog niet geopend is, en dan melden dat die mail ongeopend moet blijven.
Diegene zal wel lont ruiken (afhankelijk van het onderwerp van de mail).
Mocht de mail al geopend zijn, dan kun je nog duimen dat die persoon een goed acteur is.

diumenge
door diumenge - Jul 18, 2012 om 16:56
11969 Antwoorden / 15 Vragen

@thevmaster, dat gaat alleen werken binnen het eigen netwerk ben ik bang, dus als vanaf dat zakelijke adres de mail is gestuurd naar bijvoorbeeld een hotmail adres dan valt er niets meer terug te halen.

freya
door freya - Jul 18, 2012 om 17:24
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Hallo soulsister,

Ga er maar vanuit dat de betreffende mail inmiddels al in het postvak van de ontvanger ligt. Wellicht is er een huisgenoot van de ontvanger (die toegang heeft tot het betreffende emailaccount) die de mail nog kan onderscheppen? Zo niet, dan is het een gevalletje 'jammer, maar helaas'.

m.vr.gr. Freya

diumenge
door diumenge - Jul 18, 2012 om 17:33
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Doen alsof je neus bloed en feestje een dag eerder organiseren (de nieuwe mail daar over dan natuurlijk niet weer naar die persoon mailen).

ja
door janssenjmh - Jul 20, 2012 om 11:53
10 Antwoorden / 1 Vragen

onder MS Outlook is er de mogelijkheid, een mail in te trekken, als deze nog niet geopend is. Met de huidige phones vrijwel een illusie, omdat men overal de mail kan openen. het werk als volgt:
Ga in je verzonden items, open de bewuste mail, onder acties, dit bericht intrekken,
dan heb je nog de keuze tussen Ongelezen kopieën van dit bericht verwijderen of Ongelezen kopieën verwijderen en vervangen door een nieuw bericht. Je krijgt dan van elke geadresseerde te weten of het gelukt is of mislukt (omdat hij al geopend is) als je vinkje hiervoor aanzet.

freya
door freya - Jul 20, 2012 om 12:01
10999 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=janssenjmh schreef op vrijdag 20 jul 2012, 11:53]onder MS Outlook is er de mogelijkheid, een mail in te trekken, als deze nog niet geopend is. Met de huidige phones vrijwel een illusie, omdat men overal de mail kan openen.
....
En na twee dagen is het helemaal een illusie..... ;-)

Freya

traporgel
door traporgel - Jul 20, 2012 om 12:40
191 Antwoorden / 4 Vragen

Zelfs bij gebruik in Exchange binnen een lokaal netwerk kunnen e-mails niet teruggehaald worden.

Wel had vroeger ( of heeft nog) Exchange een optie om aan een e-mail een 'vervaldatum' te activeren. Het resultaat is dat het bericht ALS HET NIET GEOPEND IS (GEWEEST) automatisch uit de inbox van de ontvanger wordt verwijderd.

Dus kunt u er gevoeglijk van uit gaan dat u de mail niet terug kunt trekken.
En dat is maar goed ook. Want als iedereen die een mailtje verstuurd vervolgens in de inbox van de ontvanger mag gaan zitten klooien, dan is de wereld in een half uur naar de bliksem.

danath
door danath - Jul 20, 2012 om 13:09
88 Antwoorden / 1 Vragen

Kort gezegd; Het antwoord is NEE

na
door naj - Jul 20, 2012 om 18:38
93 Antwoorden / 43 Vragen

Hoewel de vraagstelster niets heeft aan dit advies geef ik toch maar deze tip door. Bij Gmail is het mogelijk een vertragingstijd in te voeren nadat je op de knop verzenden hebt geklikt. Binnen die ingestelde tijd kun je de verzending nog ongedaan maken. Kan soms handig zijn.

danath
door danath - Jul 20, 2012 om 18:43
88 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=naj schreef op vrijdag 20 jul 2012, 18:38]Hoewel de vraagstelster niets heeft aan dit advies geef ik toch maar deze tip door. Bij Gmail is het mogelijk een vertragingstijd in te voeren nadat je op de knop verzenden hebt geklikt. Binnen die ingestelde tijd kun je de verzending nog ongedaan maken. Kan soms handig zijn.

De mail was al verstuurd zei de vragenstelster!

billieboy
door billieboy - Jul 21, 2012 om 12:51
84 Antwoorden / 29 Vragen

Janssenjml schrijft dat je in Outlook onder acties de e-mail kan verwjderen. Ik heb onder alle knoppen gekeken maar zie nergens de knop acties staan. Kunt u mij zeggen waar ik die kan vinden?

groet,

Billieboy

freya
door freya - Jul 21, 2012 om 13:00
10999 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=billieboy schreef op zaterdag 21 jul 2012, 12:51]Janssenjml schrijft dat je in Outlook onder acties de e-mail kan verwjderen. Ik heb onder alle knoppen gekeken maar zie nergens de knop acties staan. Kunt u mij zeggen waar ik die kan vinden?

groet,

Billieboy
Die optie zit in Outlook 2003 ook al.....
Kortom:
1. Ga naar de map 'verzonden items'
2. Open het betreffende mailtje
3. Ga, boven in de menubalk naar 'Acties' en kies: 'Dit bericht intrekken...'

Freya

diumenge
door diumenge - Jul 21, 2012 om 13:03
11969 Antwoorden / 15 Vragen

@billieboy, om te beginnen is het dan van belang dat je werkt met Outlook (en niet Outlook Expres, hoewel dat tegenwoordig ook bijna niet meer mogelijk is). In Outlook ga je naar Verzonden items, open de betreffende mail en ga via het menu Acties naar Dit bericht intrekken.... Je ziet dan dat de optie 'Ongelezen kopieën van dit bericht verwijderen' al geselecteerd is, klik dan op OK. Dus precies zoals janssenjmh het beschrijft.

Maak je echter geen illusies, alleen binnen het eigen lokale netwerk (de eigen exchange server) werkt de optie in sommige gevallen (ontvanger heeft Outlook open staan en het bericht nog niet gelezen). In de meeste gevallen heeft deze actie totaal geen nut en zal je na een tijdje het bericht intrekken is mislukt ontvangen.

ma
door mailman - Jul 22, 2012 om 04:52
84 Antwoorden / 9 Vragen

[quote=soulsister schreef op woensdag 18 jul 2012, 16:31]Beste allemaal,

Ik heb per ongeluk een mail gestuurd naar iemand die dit niet had mogen ontvangen (betreft verassingfeestje).
En nu ook maar hopen dat de spellingscontrole bij de ontvanger aan heeft gestaan. Want een verrassingsfeestje had al geheim moeten blijven, maar een VERASSINGSFEESTJE, al helemaal.